mystisk og sjældent problem med skærm!

  • Hej Alle.


    Problem:


    Når jeg tænder min computer ser jeg kun en sort skærm!!! skrivebordet, med ikoner og det hele, kan derimod ses på mit fjernsyn! Endda i en opløsning som er slet ikke passer(hele skrivebordet kan ikke ses på en gang). Da fjernsynet står i værelset ved siden af, er det ikke lige til at lave om på, efter som jeg ikke kan se hvad jeg selv laver.


    jeg har i længere tid haft min computer tilkoblet mit fjernsyn, for at kunne se film, gennem s-video udgangen, men jeg har altid først skulle vælge denne tilstand først.


    jeg har prøvet at ændre diverse instillinger, så problemet umiddelbart syntes at være væk, men hver gang jeg slukker og tænder min computer vender problemet tilbage.


    Min eneste mulighed p.t. er derfor at starte computeren i VGA-tilstand(ved at trykke F8 ved opstart), og derefter ændre opløsningen og farver, så den igen er til at holde ud.
    mit grafik kort er et ATI Radeon 7000.


    Er der nogen som har hørt om problemt eller kan hjælpe?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af casio151
    Grafikkortet i din pc... Er det et som sidder desideret på bundkortet, eller er det et indstikskort som er sat i PCI-E/AGP-porten på bundkortet?


    Jeg tror nok han bruger "indstikskort" for man kan da ikke få Radeon 7000 som onboard, kan man? :)

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB