Billederne uge #40 | Byens lys

  • | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Mr. Viking
    Fint billede, syntes bare det ser ud til at den hælder lidt til den ene side, eller meget godt :)


    Lahnet
    selve billede er godt. men jeg syntes det sorte er for meget... enten så skulle du ha Copet billede lidt, og så brugt det sorte.. ellers skulle der ha været lige mget på vær side, bare min mening.


    BasHuus
    Pæn sol op/ned gang...det ligner næsten noget fra noget strand med redningstårn :)
    har du brugt Pol filter, ellers kunne det ha hjulpet lidt på farverne måske :)


    _WHAT_
    Et dejligt billede, men det ser ud til at hælde lidt mod højre, selve kirken.
    Men det er med go lys og dejlig skarphed.


    all in all :9xo up all


  • Tak skal du have.


    Hvis man bare kunne se det i fuld opløsning ville man kunne se detaljer i mere af det sorte. Billedet er lavet med det formål at blive brugt som wallpaper derfor så mørkt, men det er naturligvis en smagssag.

    AMD 4000+ / Notura NH-U12
    Abit KN8 SLI
    XFX 7900GT / Zalman VF900
    Kingston value 2 x 1G
    Tagan TG480-U15[
    Barracuda 7200.10 250G

  • - Mr. Viking
    Hælder en smule som der bliver nævnt, men fint billed. Syntes ikke lige der er det vilde og skrive om det.


    - Lahnet
    Lækker effekt og varmerne står godt til selve billed syntes jeg. Dog syntes jeg det mørke bliver for meget og dominere for meget.


    - BasHuus
    Egenlig ikke så meget og sige, flot himmel med lækre farver. Fin placering af solen i billed også.


    _WHAT_
    Lækker skarphed og klare farver. Ser rigtigt godt ud med lys søjlerne, ser dog ud til og hælde mod højre, en skam.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Mr. Viking
    Den lens flare bliver lige rigeligt i mine øjne på det her billede. En større dybdeskarphed havde nok også været en ide. Måske en eller anden lille ting i forgrunden til at fange interesse, kunne være en kapsel et blad eller hva der nu lige var i nærheden. Også hælder det lidt :)


    Lahnet
    Ja det er så slet ikke mig. Den redigering kan jeg ikke se pointen i. Måske mangler jeg også lidt ugens emne i billedet.


    BasHuus
    Kunne være skarpere og himlen kunne bruge lidt mere kontrast. Igen så har jeg meget svært ved at se ugens emne her. Der er ikke rigtig nogen by og det er naturligt lys.


    _WHAT_
    Ved ikke lige hvad jeg har da jeg var ved at redigere det her men ja det tipper da lidt er da heldigvis nemt at rette. Du skulle have gjort det ordenligt første gang din klovn så kan du lære at have så travlt :(

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Tak for kommentarene.


    Jeg kan ikke sige så meget andet end det der er blevet kommenteret allerede.


    Med hensyn til mit eget er det ikke noget jeg vil dyrke at manipolere så meget i fremtiden. Jeg foretrækker "Old school Photos" :D


    For sjov er det dog blevet postet på et par udenlanske kritiksider (med lidt mindre mørke), genneralt med rigtig gode kommentarer, men de som ikke kan lide det - kan virkelig ikke lide det, hvis i forstår.

    AMD 4000+ / Notura NH-U12
    Abit KN8 SLI
    XFX 7900GT / Zalman VF900
    Kingston value 2 x 1G
    Tagan TG480-U15[
    Barracuda 7200.10 250G


  • Tak, det var den også.


    Det er ikke brugt pol-filter, men det er nyerhvervelsen til slutningen af året.


  • Emnet kommer derind, at man skal kende til, hvad der ligger bagved. Nu kan man ikke se det "komplex" bagved, men så ville man vide at de hoteller osv der ligger der, faktisk er en slags by og livet på og omkring stranden illustrerer et byliv. Solen er det mest naturlige lys der findes, og på billedet er byens lys ved at slukkes.


    Men ellers tak for kritik

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BasHuus


    Emnet kommer derind, at man skal kende til, hvad der ligger bagved. Nu kan man ikke se det "komplex" bagved, men så ville man vide at de hoteller osv der ligger der, faktisk er en slags by og livet på og omkring stranden illustrerer et byliv. Solen er det mest naturlige lys der findes, og på billedet er byens lys ved at slukkes.


    Men ellers tak for kritik


    Alt det ved du men dit billede viser det på ingen måde det viser en flot solnedgang. Derfor mener jeg ikke at det opfylder emnet. Hvad du ved kan der er et sted kan jo ikke bruges til så meget, du skulle så have vist det i dit billede.


    Jeg så en ufo den anden dag og tog et billede af himlen men det viser eller fortæller jo ikke noget om ufoen :) Stillet på spisen men pointen er bare at man skal sørge for at vise de ting i sit billede som man gerne vil, eller opgaven byder.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy