Setup til Bioshock/Crysis/whatever..

  • Hey!


    Skal til at have en "ny computer", det vil sige de nødvendige dele og ville høre hvad setup der ville kunne køre de nyeste spil som BioShock, Crysis osv uden problemer?


    Jeg tænker lidt på at købe;
    P35 bundkort (Aner ikke hvilket endnu)
    Core 2 Duo 3,0GHz E6850
    2x1GB Samsung CL6 800MHz
    Geforce 8800GTS eller et X1950 pro


    Nogle der ved om det er ok, eller kan hjælpe mig til hvad der ellers er?

  • ja det vil det kunne du skal dog ikke vælge et 1950 da det er DX9 og bioshock understøtter både DX9 og 10

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • Jeg vil også sige at du som absolutte minimum skal vælge 8800GTS, hvis det bare skal rykke lidt når du gamer, hvis du altså gerne vil have en god detaljeringsgrad...


    Hvad vil du køre med af styresystem? Hvis du f.eks. skal over i noget vista 64-bit på et tidspunkt, så skal du op på 4 gb, for at få det fulde udbytte. Overvej evt. også nogle andre RAM - evt. Cellshock el. lign.

    Intel Core 2 Duo E6600 @ 2,8 GHz * Asus P5N32-E/SLI, Nforce 680I * Antec Performance One P180-EU * Cellshock 2048MB Kit DDR2-800 CL4 * MSI 5770 HAWK * Corsair HX620W *
    1 x WD Raptor 150GB * 2 x WD HD 1500 GB, SATAII * Corsair Hydro Series H50 * Logitech Ultra-X Flat * Dell 20'' 2007WFP * Logitech Z-2300

  • Okay..
    Skal gerne kunne køre nogenlunde max, eller det der er godt deroppe ad..
    Opløsning kører jeg nok 1152x864, da min skærm er lidt sucky :p
    Og jeg nægter at køre Vista før de har fikset lortet, så det bliver XP..


    Det besvarer vel det meste? :)

  • Hvad mener du med fikset lortet ?? Vista kører da fint 8) og hvis du vil køre DX10 spil kommer du ikke udenom.


    Jeg har ikke problemer med Vista, men kører så heller ikke med nogle programmer som er lavet i 1995...


    Jeg ville vælge en Q6600 istedet for E6850 og clocke den op til de 3GHz som E6850 kører....dette gøres snildt med mindre gode ram, da du kun skal op på fsb333.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ghe2
    Hvad mener du med fikset lortet ?? Vista kører da fint 8) og hvis du vil køre DX10 spil kommer du ikke udenom.


    Jeg har ikke problemer med Vista, men kører så heller ikke med nogle programmer som er lavet i 1995...


    Jeg ville vælge en Q6600 istedet for E6850 og clocke den op til de 3GHz som E6850 kører....dette gøres snildt med mindre gode ram, da du kun skal op på fsb333.


    Host'


    Installerede det her forleden, men endte med at det spassede ud på grund af nvidia driver og kunne ikke få det fixed igen, derudover så smadrede den min gamle XP installation hvilket den ikke skulle gøre...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ghe2
    Hvad mener du med fikset lortet ?? Vista kører da fint 8) og hvis du vil køre DX10 spil kommer du ikke udenom.


    Jeg har ikke problemer med Vista, men kører så heller ikke med nogle programmer som er lavet i 1995...


    Jeg ville vælge en Q6600 istedet for E6850 og clocke den op til de 3GHz som E6850 kører....dette gøres snildt med mindre gode ram, da du kun skal op på fsb333.


    Nopes, jeg køber ikke quad før det kan betale sig, og det er imo først når de får lavet 45nm quads..


    Og glem Vista.. Ja, hvis jeg vil køre DX10 MED DX10 effekterne, skal jeg have Vista, men hvis jeg så til gengæld vil køre nogle som helst andre spil der IKKE er DX10 så kan jeg jo ikke have Vista, for uuhhh det er så nyt og godt, at det kun kører spil der er lavet specielt til det :p
    Nej tak :D

  • E6850 og Q6600 koster jo det samme, så jeg vil stadig mene det kan betale sig, men det er dine penge :9xo


    Vista kan altså godt køre ældre spil... jeg spiller nogle enkelte carsims fra 2002 og har ingen problemer, du skriver jo selv du skal bruge en pc til nogle nyere spil.


    Har du selv prøvet Vista eller har du bare hørt rygter om det er noget lort ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ghe2
    E6850 og Q6600 koster jo det samme, så jeg vil stadig mene det kan betale sig, men det er dine penge :9xo


    Vista kan altså godt køre ældre spil... jeg spiller nogle enkelte carsims fra 2002 og har ingen problemer, du skriver jo selv du skal bruge en pc til nogle nyere spil.


    Har du selv prøvet Vista eller har du bare hørt rygter om det er noget lort ?


    Enig i at jeg ikke har haft problemer med Vista før nu, ved ikke hvad der gik galt denne gang, alle andre gange har det kørt næsten perfekt...

  • Nu må i nu godt nok meget undskylde mig men er ved at være træt af folk og deres VISTA er dårligt brok.


    Kernen i vista er REDESIGNET TOTALT!! og kan på INGEN måde sammenlignes med windows XP, at folk så føler det går langsomt tja måske (så køb en hurtigere maskine)


    hee håber i kan tage det. :crazyeyes:

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Axel
    Nu må i nu godt nok meget undskylde mig men er ved at være træt af folk og deres VISTA er dårligt brok.


    Kernen i vista er REDESIGNET TOTALT!! og kan på INGEN måde sammenlignes med windows XP, at folk så føler det går langsomt tja måske (så køb en hurtigere maskine)


    hee håber i kan tage det. :crazyeyes:


    Så man må ikke være være kritisk over Vista fordi kernen ikke er genbrug fra et tidligere OS ? - javel ja.


    Man må heller ikke brokke sig over at vista kræver flere resourcer end mange syntes er nødvendigt for et fucking styresystem ? - Det er jo ikke os alle som er nogle farveglade teenagere som tænder på et grafisk overflødighedshorn i styresystemet.


    Køb en hurtigere maskine ? Ja, det ønsker Microsoft nok også at folk gør. Eller det er jo nok mere end et ønske at XP flyver ud af markedet hurtigere end man kan sige "shit" ...


    På et eller andet niveau, så virker det bare komisk hvis man skulle opgradere sit system for et køre ... igen ... et skide STYRESYSTEM .... heldigvis kan man slå tilstrækkeligt med lir fra så det er til at leve med for folk som godt kan li det "rene".


    At sammenligne Vista med XP, dengang XP kom ud, er vel logisk nok at gøre ? - Så kan man jo se om producenten har lært lidt fra sidste gang ... eller gangen før det ... eller gangen før det ... Pusigt nok, så er svaret jo det samme i en hvis udstrækning ... Det har taget en helvede tid at lave uanset hvor meget eller hvor lidt der er lavet, så er der ikke brugt HELT nok tid på det og det lader som om at de har skyndt sig lidt for meget i slutningen ... er nogens holdning til det ... du behøver ikke være enig, men er du jo tydeligvis ikke siden du piver og at folk piver.


    MS og styresystemer er skruen uden ende. Når det endelig begynder at blive nogenlunde fornuftigt, så kaster de håndklædet i ringen og begynder på noget nyt. Men resten af verden er jo nød til at følge trop hvis man ikke har computer-evner der overstiger gennemsnittet.


    håber du kan tage det ;)


  • Jeg gør ikke det her normalt, men.. QFT! :9xo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Infrantic


    Nopes, jeg køber ikke quad før det kan betale sig, og det er imo først når de får lavet 45nm quads..


    Og glem Vista.. Ja, hvis jeg vil køre DX10 MED DX10 effekterne, skal jeg have Vista, men hvis jeg så til gengæld vil køre nogle som helst andre spil der IKKE er DX10 så kan jeg jo ikke have Vista, for uuhhh det er så nyt og godt, at det kun kører spil der er lavet specielt til det :p
    Nej tak :D



    uhm nej

  • hehe dejligt med lidt diskusion, og bestemt kan jeg tage det :D


    Og enig, jeg synes også vista er blevet alt alt alt for liret og grafisk øv.


    Det du siger med at lære fra sidste gang og forigang osv... enig enig og det er ligepræcis det de har gjort, og ENDELIG taget springet i den rigtige retning (ikke det grafiske med kernen)


    At det så stadig ikke er gennemført og gennemarbejdet.. men jeg vil gerne se de software udviklere der kan lave noget stort helt uden fejl eller forbedrings muligheder.


    Og det er det jeg ser som noget super i Vista, det grafiske har jeg også slået fra på den PC jeg kører det på, da det ikke siger mig en hat sagt pænt.


    Thomas

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • Jeg har desværre ikke selv prøvet vista endnu - men det kommer i løbet af denne uge. Som jeg har forstået det, så er det sikkerheden der skulle være taget et stort skridt for - at folk så føler at de hele tiden skal acceptere handlinger osv. i vista er en helt anden ting. Som jeg har forstået det, skulle det være en stor sikkerhed i vista at du kan fucke nok så meget rundt med alt muligt virus lort, uden at det skulle kunne komme ned på dit fysiske drev, med mindre du altså laver en gedigen brøler (hvilket leder tilbage til at acceptere handlinger etc).


    Men for at vende tilbage til postet, så må du gøre op med dig selv om du vil investere i et DX10 kort, eller smide penge efter et billigere kort som f.eks. X1950 pro. Personligt ville jeg som sagt køre efter et 8800 GTS pt, men om du vil smide ca. en tusse ekstra, er helt op til dig selv. Jeg kører selv i 1680x1050, med næsten alt max - og jeg oplever desværre nogle gange, at kortet ikke helt kan trække det jeg forventer. Så hvis du ligesom jeg ser frem til at gå amok med crysis, er der vist kun en vej frem...

    Intel Core 2 Duo E6600 @ 2,8 GHz * Asus P5N32-E/SLI, Nforce 680I * Antec Performance One P180-EU * Cellshock 2048MB Kit DDR2-800 CL4 * MSI 5770 HAWK * Corsair HX620W *
    1 x WD Raptor 150GB * 2 x WD HD 1500 GB, SATAII * Corsair Hydro Series H50 * Logitech Ultra-X Flat * Dell 20'' 2007WFP * Logitech Z-2300

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The_Dude
    Jeg har desværre ikke selv prøvet vista endnu - men det kommer i løbet af denne uge. Som jeg har forstået det, så er det sikkerheden der skulle være taget et stort skridt for - at folk så føler at de hele tiden skal acceptere handlinger osv. i vista er en helt anden ting. Som jeg har forstået det, skulle det være en stor sikkerhed i vista at du kan fucke nok så meget rundt med alt muligt virus lort, uden at det skulle kunne komme ned på dit fysiske drev, med mindre du altså laver en gedigen brøler (hvilket leder tilbage til at acceptere handlinger etc).


    Men for at vende tilbage til postet, så må du gøre op med dig selv om du vil investere i et DX10 kort, eller smide penge efter et billigere kort som f.eks. X1950 pro. Personligt ville jeg som sagt køre efter et 8800 GTS pt, men om du vil smide ca. en tusse ekstra, er helt op til dig selv. Jeg kører selv i 1680x1050, med næsten alt max - og jeg oplever desværre nogle gange, at kortet ikke helt kan trække det jeg forventer. Så hvis du ligesom jeg ser frem til at gå amok med crysis, er der vist kun en vej frem...


    som i øjeblikket er 8800GTX :))

  • Jeg synes det er lidt tudefjæs at brokke sig over Vista kræver flere ressourcer end XP. Det er lidt som at brokke sig over at nye/flottere video filer fylder mere på harddisken. Udviklingen går den vej, og så kan man selv vælge om man vil følge med, eller være tilfreds med det man har.


    Hvis jeg ikke husker HELT galt, kræver XP da osse flere ressourcer end Win2000 ???
    Synes ikke der blev bitched lige så meget da XP kom på gaden......

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jst
    Jeg synes det er lidt tudefjæs at brokke sig over Vista kræver flere ressourcer end XP. Det er lidt som at brokke sig over at nye/flottere video filer fylder mere på harddisken. Udviklingen går den vej, og så kan man selv vælge om man vil følge med, eller være tilfreds med det man har.


    Hvis jeg ikke husker HELT galt, kræver XP da osse flere ressourcer end Win2000 ???
    Synes ikke der blev bitched lige så meget da XP kom på gaden......


    Well, de fleste synes vel det er fair nok at en dvd fylder mere end divx, og hd-video fylder mere end dvd - for i begge tilfælde får man en klar forbedring for de ekstra megabyte.


    Ved Vista er det manges oplevelse, at det man får for de ekstra ressourcer - er visuelt gejl.
    Det er jo ikke underligt mange brokker sig over. Jeg synes personligt at Vista er pænt irriterende.


    Og nej, jeg håber da ikke udviklingen går den vej at styresystemer skal fyldes med gøgl og løger. Jeg vil bare have noget der virker. Skal det være flot og multimedieagtigt, så starter jeg Team Mediaportal op :hb: