invandre i dk - 22 Nyhederne

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Angelus


    som jegser det, er det deres egen skyld, da de selv har ødelagt deres eget ry.. ellerderes børn/unge har


    Hvor må det være dejligt at være opvokset i provinsen laaangt væk fra den krigszone 2200 Kbh N er..
    ja for på nørrebro kravler vi alle rundt i træerne, alle der bor der med anden etnisk oprindelse stjæler hver dag, ja hvis ikke de kan slå nogle ned eller snyde i skat..


    Puha jeg væmmes ved folk der er opvokset i provinsen og kun har deres synspunkter på indvandrere fra TV nyhederne og eb.dk

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Shiver
    Jacob Ask >
    Dansker er ikke noget du bliver. Det er noget du ER. Og bare fordi der står på et stykke papir at du er dansk statsborger, så kan jeg godt fortælle dig at det ikke gør dig til en dansker.


    Og hvem definerer hvornår du ER dansker?


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Shiver
    Og hvorfor skulle Angelus flytte fra sit eget land? Lad mig bruge dit eget princip og fortælle dig, at hvis du er så glad for arbejdskraft der kommer fra udlandet, så er du velkommen til at flytte til f.eks. polen, mellemøsten eller afrika.


    Når danskere rejser til udlandet er det fordi de HAR penge - når udlændinge rejser til Danmark er det for at FÅ penge.
    Det er usselt, uacceptabelt og ekstremt ulækkert.


    Der er noget du har misforstået. Der er rigtigt mange steder hvor man mangler den kvalificerede arbejdskraft, og har svært ved at få den til landet pga. de meget restriktive regler i DK. Mange af de folk vi gerne ville have ender med at smutte til USA eller lign, for der kan de få deres ansættelser, og det resulterer i en kraftigt reduceret konkurrenceevne blandt de danske virksomheder. Vi skal i DK ikke leve af produktionsvirksomheder (det er løningerne alt for høje til), vi skal leve af udvikling - og den kan vi ikke få hvis vi issolerer os!


    Mht til den sidste del - det er sku da noget af en generalisering!! Danskere der rejser til udlandet er da ofte netop for at tjene de gode penge, og komme ind på arbejdspladser med stor international vækst og udvikling. Der er da også mange udlændinge der kommer (gerne vil komme) til DK for at deltage i det danske samfund og yde en insats!


    Og det er jo ikke polske, afrikanske eller mellemøstlige arbejdere jeg snakker om, det er højtuddannede arbejdere fra hele verden (USA, Australien, Indien, Kina, singapore - you name it).


    /ask


  • Det er helt iorden at komme med sin mening, men synes godt nok du ser ufattelig snæversynet på det hele.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HuleFanden
    Den situation vi har nu betegnes som "total arbejdsløshed" .. ;) 80.000 arbejdsløse - alle der vil gider kan osv skulle mere eller mindre have et arbejde.


    Mon ikke du mener "total beskæftigelse" ;)




    Jeg vil gerne minde folk om, at vi rent faktisk smider folk ud for racisme. Dvs. går I over stregen, så er det direkte ud i en uge. Vi vil simpelthen ikke se på det, og det gælder alle! Hvis I ikke kan finde ud af at holde diskussionen på et normalt plan, så er vi nødt til at skride ind, og I kan godt regne med, at vi er ekstra opmærksomme på den her tråd. Så nu kan I ikke påstå, at I ikke er klar over reglerne på området ;)


  • Lad mig lige spørge om en ting. At smide nogen ud for at sige deres mening er en kæmpe misforståelse og meget dobbeltmoralsk.
    Alle har vel lov til at sige sin mening, ligesom du har.


    Hvis jeg havde et forum og tilfældet var at jeg var racist, og du så skrev at du ville have mange flere udlændinge ind i landet, skulle jeg så banne dig i en uge fordi at jeg ikke var enig?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HuleFanden


    Den situation vi har nu betegnes som "total arbejdsløshed" .. ;) 80.000 arbejdsløse - alle der vil gider kan osv skulle mere eller mindre have et arbejde.


    LOOOL - godt jeg sover .. Total beskæftigelse lol :D


    Tak Burger

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Og hvem definerer hvornår du ER dansker?


    Jamen det er meget simpelt. Jeg kan komme med nogle eksempler.
    Jeg er ateist, hvilket gør at jeg har ikke har en livsstil der handler om religion.
    Buddisme, islam osv. gør at folk der tror på disse religioner har en meget anderledes religion og kultur i forhold til os danskere, fordi de tror på et eller andet vås - igen, min mening :)
    Jeg mener ikke at det er nogen særlig god idé at blande islam med andre religioner og kulturer, for det skaber bare problemer.
    Samtidig er jeg født i Danmark af danske forældre. Mine forældre er danske fordi deres forældre var danskere, og deres forældres forældre, er danskere (Okay, den blev måske lidt kringlet).



    Hver dag i medierne hører vi hvor meget udlændinge brokker sig over hvor dårligt de bliver behandlet. Nu forholder det sig sådan at jeg har ADHD, og har derfor været involveret i en del med systemet. Og INGEN er bekendte med hvor dårligt danskere bliver behandlet i deres eget land. Det er lettere for en udlænding at få kontanthjælp end det er for en dansker.


    Det kan heller ikke passe at vi skal have skatteforhøjelser og lign. fordi vi har en stor folk plattenslagere fra andre lande som ikke gider yde noget som helst i vores samfund.



    Det er fint de kommer til landet osv. - bare de foretager sig noget. Men i alt for mange af tilfældende får de bare kontanthjælp og lever på nas i vores system uden at gavne en skid.


    Jeg syntes at systemet skulle tage og få styr på steder som Vollsmose, Gellerupparken, Ishøj osv., for der er alt for mange problemer, og vi er alt for flinke ved dem.


    Jeg syntes det burde være sådan, at hvis de lavede kriminalitet, så var det ud. Første gang. Det tror jeg ville hjælpe meget.
    Og det er på INGEN måder unfair, for kriminalitet er ulovligt, og ingen bliver tvunget til at gøre det.


    Derfor ville de selv være udenom at de blev smidt ud.


    Simpelt og realistisk.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Shiver
    Lad mig lige spørge om en ting. At smide nogen ud for at sige deres mening er en kæmpe misforståelse og meget dobbeltmoralsk.
    Alle har vel lov til at sige sin mening, ligesom du har.


    Hvis jeg havde et forum og tilfældet var at jeg var racist, og du så skrev at du ville have mange flere udlændinge ind i landet, skulle jeg så banne dig i en uge fordi at jeg ikke var enig?


    Som det også fremgår af reglerne så bliver du ikke smidt ud for at sige din mening, du bliver smidt ud for at overtræde reglerne.


    Vi gør det med udgangspunkt i §266b, som siger følgende:


    Den, der offentligt eller med forsæt til udbredelse i en videre kreds fremsætter udtalelser eller anden meddelelse, ved hvilken en gruppe af personer trues, forhånes eller nedværdiges på grund af sin race, hudfarve, nationale eller etniske oprindelse, tro eller seksuelle orientering, straffes med bøde eller fængsel.


    Så det er ingen misforståelse, og handler ikke om dobbeltmoral på noget plan, men kort og godt om, at lovgivningen også gælder på Tweak.dk. Ja, vi har ytringsfrihed i Danmark, men det betyder ikke, at man kan sige hvad som helst ;)


    Du bestemmer selv om du er racist, det bliver bare ikke her på tweak.dk du skal skrive eventuelle ekstreme meninger.


  • Læs dog alle indlæggene igennem før du springer i.


    Man kan tydeligt læse at Angelus er racist. Vender skam intet. Du får bare eksempler for at genopfriske hukommelsen. ;)


    Du kan da ikke sammenligne banklån og dette?
    Det siger ven også noget om dig. Ser gerne din holdning når du engang er blevet myndig.


  • Hvorfor er det, at I gang på gang henviser til de aktuelle problemer der er med 2. generationsindvandrer i landet? Disse personer der er kommet hertil i år, har i de fleste tilfælde slet ikke noget med den problematik at gøre. De kommer nok ikke engang fra mellemøsten. Som Jacobask ganske rigtigt påpeger, så kommer de fordi de er veluddannede og gerne vil arbejde. De er ikke kriminelle, utilpassede og hvad man ellers kan finde på at kalde dem. Det er tale om højtuddannede mennesker der gerne vil arbejde i Danmark.


    Regeringens politik er jo netop lykkedes eftersom de har fået nedbragt antallet af den gruppe der med stor sandsynelighed ville ende i Vollsmose, Gellerupplanen m.v. og i stedet har gjort Danmark til et attraktivt land som kan tiltrække den arbejdskraft der er behov for, men som Danmark ikke indeholder i forvejen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GiZzZa
    Læs dog alle indlæggene igennem før du springer i.


    Man kan tydeligt læse at Angelus er racist. Vender skam intet. Du får bare eksempler for at genopfriske hukommelsen. ;)


    Du kan da ikke sammenligne banklån og dette?
    Det siger ven også noget om dig. Ser gerne din holdning når du engang er blevet myndig.


    Og hvad så? Hvis han er racist, og du ikke er - så er det vel det? Det er hans mening - og din er anderledes. Det gør ham ikke til et dårligt eller forkert menneske.
    Man har sine grunde, og at du sidder og siger at det er forkert han er racist. Angelus syntes måske det er forkert at du ikke er?
    Vi har forskellige partier her i vores land, som har hver deres meninger. Det betyder ikke at nogle af dem er forkert på dem - alle kan bare ikke have samme meninger, vel?


    Udlændinge politik er og forbliver et endeløst emne. Vi kan blive ved med at diskutere og udveksle meninger, men vi kommer ingen vegne.


    Der findes to typer folk i Danmark. Dem der lukker op for udlændinge - og dem der ikke gør.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Shiver


    Hver dag i medierne hører vi hvor meget udlændinge brokker sig over hvor dårligt de bliver behandlet. Nu forholder det sig sådan at jeg har ADHD, og har derfor været involveret i en del med systemet. Og INGEN er bekendte med hvor dårligt danskere bliver behandlet i deres eget land. Det er lettere for en udlænding at få kontanthjælp end det er for en dansker.


    Nu ved jeg ikke om du så TV2 Nyhederne igår, men det er faktisk sådan, at langt de fleste udlændinge i arbejde ikke føler sig diskremineret. Mener faktisk det kun var 7% som følte det sådan.


    Dette er så folk i arbejde, men det er skam relevant alligevel.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Shiver
    Der findes to typer folk i Danmark. Dem der lukker op for udlændinge - og dem der ikke gør.


    Så sort og hvidt er det nu heller ikke. Man kan godt lukke op for en slags udlændinge uden at gøre det for alle. Personligt er jeg da ret glad for stoppet i familiesammenføringer, mens jeg hilser højtuddannede udlændinge velkomne som kommer med et formål; at arbejde eller studere.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Hvorfor er det, at I gang på gang henviser til de aktuelle problemer der er med 2. generationsindvandrer i landet? Disse personer der er kommet hertil i år, har i de fleste tilfælde slet ikke noget med den problematik at gøre. De kommer nok ikke engang fra mellemøsten. Som Jacobask ganske rigtigt påpeger, så kommer de fordi de er veluddannede og gerne vil arbejde. De er ikke kriminelle, utilpassede og hvad man ellers kan finde på at kalde dem. Det er tale om højtuddannede mennesker der gerne vil arbejde i Danmark.


    Regeringens politik er jo netop lykkedes eftersom de har fået nedbragt antallet af den gruppe der med stor sandsynelighed ville ende i Vollsmose, Gellerupplanen m.v. og i stedet har gjort Danmark til et attraktivt land som kan tiltrække den arbejdskraft der er behov for, men som Danmark ikke indeholder i forvejen.


    Folk der er kommet hertil i år er ikke 2. generations indvandrere?
    Det er vældig fint hvis de ønsker at foretage sig noget - men de plattenslagere som sløser her i landet, har ingen grund til at være her.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz


    Nu ved jeg ikke om du så TV2 Nyhederne igår, men det er faktisk sådan, at langt de fleste udlændinge i arbejde ikke føler sig diskremineret. Mener faktisk det kun var 7% som følte det sådan.


    Dette er så folk i arbejde, men det er skam relevant alligevel.


    Nu prøver jeg lige igen. Jeg syntes dem som arbejder har en god position i vores samfund!
    Men det er netop dem som IKKE laver en skid, der brokker sig, laver kriminalitet osv.
    Altså, de yder INTET godt - men kun dårligt.


    Og ved at få flere folk udlændinge ind i landet vil vi få flere plattenslagere, da det ikke kan undgåes, når det er så let at få kontanthjælp og lign. i vores land.
    Det er så bekymrende let at snyde vores samfund for penge, så det gør helt ondt.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Så sort og hvidt er det nu heller ikke. Man kan godt lukke op for en slags udlændinge uden at gøre det for alle. Personligt er jeg da ret glad for stoppet i familiesammenføringer, mens jeg hilser højtuddannede udlændinge velkomne som kommer med et formål; at arbejde eller studere.


    Der er jeg enig, men vil du så ikke give mig ret i, at vi også har for mange i landet som IKKE laver en flyvende kasket?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Shiver


    Folk der er kommet hertil i år er ikke 2. generations indvandrere?
    Det er vældig fint hvis de ønsker at foretage sig noget - men de plattenslagere som sløser her i landet, har ingen grund til at være her.


    Nu er det jo også med hensigt på arbejde ?


    Det er i hvertfald den type man vil lukke ind, grundet mangel på arbejdskræft.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Shiver
    Folk der er kommet hertil i år er ikke 2. generations indvandrere?
    Det er vældig fint hvis de ønsker at foretage sig noget - men de plattenslagere som sløser her i landet, har ingen grund til at være her.


    Nej, 2. generations indvandrere er jo født i landet - deraf kommer 2. generation ;)


    Der er ingen grund til at drage dem du kalder plattenslagere ind i debatten, for det er ikke dem der kommer flere af. Det er fuldstændig irrelevant i den her sammenhæng hvad de gør og hvorfor de gør det, for det er ikke dem der er kommet flere af, dem er der rent faktisk kommet færre af, i løbet af de sidste par år.


  • Få flere plattenslagere (for at bruge dit lettere nedladende udtryk)?


    Vi åbner op, fordi vi mangler hænder, ergo det er den type vi lykker ind.


    Come on, forstå nu lige sammenhængen i stedet for at tro, at nu får vi bare flere ballademagere i landet.


    Men min pointe var sådan set den, at det skam langt fra er alle som brokker sig, ja, det er vel faktisk kun et mindretal. Men det er det mindretal man altid høre om. !!!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Nej, 2. generations indvandrere er jo født i landet - deraf kommer 2. generation ;)


    Der er ingen grund til at drage dem du kalder plattenslagere ind i debatten, for det er ikke dem der kommer flere af. Det er fuldstændig irrelevant i den her sammenhæng hvad de gør og hvorfor de gør det, for det er ikke dem der er kommet flere af, dem er der rent faktisk kommet færre af, i løbet af de sidste par år.


    Ved at få så store mængder udlændinge ind i landet, kan det ikke undgås at få flere "plattenslagere".