Lidt nye blandede billeder fra mig.

• Hej Alle.

Nu er det jo efterhånden meget længe siden jeg har postet noget her på siden. Derfor vil jeg lige lave en lille update mht. til min fotografering.

Jeg har haft en rimelig dårlig periode, hvad angår fotografering, i lang tid. Jeg har ingen kreativitet haft. Nu er jeg så, så småt kommet igang igen og nu kunne jeg godt tænke mig noget respons på mine seneste værker.

1.
    [Blocked Image: http://www.aagaard1000.dk/Unnamed/1.jpg]

2.
    [Blocked Image: http://www.aagaard1000.dk/Unnamed/2.jpg]

3.
    [Blocked Image: http://www.aagaard1000.dk/Unnamed/3.jpg]

4.
    [Blocked Image: http://www.aagaard1000.dk/Unnamed/4.jpg]

5.
    [Blocked Image: http://www.aagaard1000.dk/Unnamed/5.jpg]

Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.

- Dwight Schrute (The Office)

• Whenever I’m about to do something,
    I do not do that thing.

• Whenever I’m about to do something,
    I do not do that thing.

• Rart med nogen kommentarer. Tak skal i have :9xo

Håber der kan komme nogen flere.

I do not do that thing.

• Vil da lige prøve at komme med en kommentar eller to. Et par af kommentarerne vil nok ligne hinanden lidt, da jeg sidder lidt med den samme følelse ved et par af billederne.

Billede 1:
    Som de andre har skrevet, så er det super fedt! Jeg kan rigtig godt lide det, og det giver en rigtig fed effekt, at det kun er krybet der er i farver.

Billede 2:
    Ideen er god, men jeg tror godt du kan gøre det bedre. Først og fremmest, så er billedet skævt. Derudover, så ville det gøre meget hvis man hverken kunne se biler eller mennesker, men det kan selvfølgelig være svært at undgå.

Billede 3:
    Selvom billedet er mørkt, så kan jeg rigtig godt lide det. På trods af, at det ikke er første gang man ser sådanne billeder, så er det alligevel godt, og der behøver bestemt ikke være nyopfindelser hver gang.

Billede 4:
    Billedet er nok lidt for mørkt til mig. Ja, himlen er ret god, men bryder mig ikke så meget om resten. Det kan selvfølgelig skyldes, at jeg sidder ved en bærbar, men der skal lidt mere end en himmel til for at fange mig.

Billede 5:
    Modsat billede 4, så er der lidt mere der fanger end bare himlen. Det genskin eller hvad det er i bunden af billedet, synes jeg dog er med til at trække lidt ned i helhedsindtrykket.

Billede 6:
    Billedet er egentlig OK, men jeg tror det kunne blive endnu bedre hvis bygningen rent faktisk var lige på billedet.

Billede 7:
    Skal jeg fremhæve noget positivt, så skulle det være den øverste del af himlen. Bygningen er skæv, og resten af himlen er vist bare mest irriterende at se på.

Billede 8:
    Denne gang er bygningen trods alt noget mere lige, men desværre er det voldsomme genskin i vinduerne alt for voldsomt.

Billede 9:
    Billedet siger mig ikke rigtig noget. Taget er skævt, jeg ved ikke om det er med vilje, men jeg synes ikke rigtig det virker.

Billede 10:
    Der er ikke rigtig så meget andet at sige, end at jeg ikke rigtig bryder mig om billedet. Smag er heldigvis individuel, så det kan meget vel være andre synes det er fedt.

Billede 11:
    Igen et billede der ikke rigtig siger mig noget.

Billede 12:
    Der er et eller andet ved billedet der tiltaler mig, jeg kan dog ikke helt sætte en finger på hvad det er. Det er umiddelbart ikke noget jeg ville kategorisere som et mesterskud, men jeg kan rigtig godt lide det.

Billede 13:
    Jeg er ret vild med den stemning lyset i billedet skaber. Det ser varmt og hyggeligt ud.

Billede 14:
    Selvom det er en klam fætter du har fundet, så er det ret godt taget.

Billede 15:
    Det er en lidt anderledes idé, og det skal du klart have credit for. Jeg kan godt lige det.

Generelt set, så har du problemer med at billederne er skæve. Jeg ved ikke om det er mangel på evner eller om der er tale om dovenskab, men jeg ville umiddelbart synes, at det er noget der skal være i orden inden man viser så mange billeder. Det havde måske været noget andet hvis det kun var et enkelt det var galt med, men der er trods alt flere.

Jeg synes også, at der er en tendens til, at himlen bliver udbrændt i flere af billederne. Det kan være mig eller min skærm den er gal med, men måske det er noget du skal se på.

• Nogle fede billeder du har fået taget!

Kan bedst lide nr. 3, 6, og 15.

Generelt har du ikke gjort meget ud af at rette billederne op, og jeg synes ikke det skæve perspektiv hjælper billederne på nogen måde. En del af dem er også udbrændte, bl.a. fordi de er taget op i solen. Personligt synes jeg ikke det gør noget, så længe det giver dramatik til billedet - og det synes jeg bestemt det gør her.

• Virkelige flotte billeder. Dog er der nogle enkelte som ikke helt er på højde med de andre.

Dine billeder er blevet meget bedre end de første du postede her på tweak. Og det er jo meget positivt.

• Mange tak alle sammen :cheers:

Virkelig super post Burger. Den skal du have enorm tak for. Dejligt du vil bruge tid på at hjælpe mig med at forbedre teknikken.

Den tak skal alle i andre selvfølgelig også have.

Synes efterhånded at tweak er blevet et bedre sted at poste billeder, end steder som fotokritik o.lign.
    Folk herinde er mere hjælpsomme.

EDIT: Det med de er dovne er nu mest af dovenskab, og jeg kan sagtens se jeg lige burde have rettet dem op, inden jeg lagde dem herind, men det gik lige lidt for stærkt i redigeringen, da jeg havde noget jeg skulle nå samme aften. Jeg undskylder.

I do not do that thing.

Rettet en gang, sidst af Aagaard1000 ().

Oprindeligt indlæg af Aagaard1000
    Virkelig super post Burger. Den skal du have enorm tak for. Dejligt du vil bruge tid på at hjælpe mig med at forbedre teknikken.

Det var så lidt :)

Jeg ved ikke så meget om det tekniske, men jeg ved hvad jeg kan lide, og når jeg har tid til det, så vil jeg gerne komme med min mening.

Jeg synes det er fedt der er så meget gang i Foto-sektionen her på Tweak.dk, for der er ofte noget pænt at kigge på :)

• Tit er det præcis hvad der skal til. Meningen med at fotografere, er vel i bund og grund at ens billeder skal imponere "almindelige mennesker" og ikke kun foto-nørder.

I do not do that thing.

• Husk at gengælde dine kommentarer.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2