• Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_


    Tja jeg vil da mene du kan komme utrolig langt med et kamera som S5.


    Det kan man. Men lidt længere med et dslr. Man kan jo altid gå en klasse op.. Det stopper ingen steder ;)
    som begynder vil jeg mene at man bør overveje rigtig dybt indeni hvor meget man tror det fænger en. Er man det mindste i tvivl må man jo prøve sig frem, og det er det immervæk mest logisk at gøre med de små kameraer.

  • Hvorfor ikke se efter et brugt 30D. Der er masser af folk lige nu som opgradere til 40D.


    Så får man et semi-pro hus til en rimelig penge + råd til et eller 2 kvalitets objektiver alt efter hvad som følger med brugtkøbet.

    AMD 4000+ / Notura NH-U12
    Abit KN8 SLI
    XFX 7900GT / Zalman VF900
    Kingston value 2 x 1G
    Tagan TG480-U15[
    Barracuda 7200.10 250G

  • Mange tak for alle svarene.


    Har gået og tænkt meget over det, og regner med at det bliver et 40D, da jeg syntes det lyder som het helt vildt fedt cam, og er ikke bange for at fyre mange penge af :crazyeyes:


    Så kommer spørgsmålet bare om hvilket Objektiv jeg skal købe for at jeg får noget ud af mit 40D ;)


    Asus maximus v extreme
    Intel Core i7 3770k

    Corsair H100
    Corsair Dominator GT 1866
    Samsung 830, 256GB
    2x Asus 7970 DIRECT-CUII
    Corsair HX 1050


  • Quote

    Oprindeligt indlæg af w3ber
    Så kommer spørgsmålet bare om hvilket Objektiv jeg skal købe for at jeg får noget ud af mit 40D ;)


    Går an på hvad du tager billeder af?


    Godt valg med 40D :P

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Hvis du skal have mest ud af det, så er det der her: CanonF/2.8 - 24 mm (L USM)


    Hvis det SKAL være et L (luxus) objektiv, ville jeg dog tage det her: Canon EFF/4.0 - 24 mm (L IS USM)


    Ellers kunne dette Canon EF-SF/2.8 - 17 mm (IS USM) være et rigtig godt bud, på et objektiv som ikke er så dyrt.


    Det hvor du får mest for pengene, er dog nok dette Tamron A016F/2.8 - 17 mm (Di LD Aspherical [IF])
    Rigtig lækkert objektiv! og det koster under 3k. Nok det bedste objektiv til at starte med ;)


    / - Kristian Flindt

  • Vil gerne have et med noget zoom, men hvor man samtidigt også kan tage nær billeder. Ved ikke om det kan lade sig gøre dog :O


    Og hvor skal jeg købe alt dette? Er det best bare at slå det op på edbpriser.dk eller?


    Asus maximus v extreme
    Intel Core i7 3770k

    Corsair H100
    Corsair Dominator GT 1866
    Samsung 830, 256GB
    2x Asus 7970 DIRECT-CUII
    Corsair HX 1050


  • Quote

    Oprindeligt indlæg af w3ber
    Vil gerne have et med noget zoom, men hvor man samtidigt også kan tage nær billeder. Ved ikke om det kan lade sig gøre dog :O


    Og hvor skal jeg købe alt dette? Er det best bare at slå det op på edbpriser.dk eller?


    Hmm kvaliteten bliver dårlig hvis du køber et objektiv der strækker sig over et meget stort område. Så ville anbefale dig noget standart område til at starte med. Så kan du altid spare sammen til en zoom.


    Hmm tjek priserne på http://www.ac-foto.de ellers bare snup edbpriser, der kommer jo fragt så nok billigst at købe fra samme sted. Kan du jo selv regne på.

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Når vi snakker objektiver så begynder det at bliver svært.


    Noget med noget zoom er jo et vidt begreb, skal du bruge vidvinkel eller tele.


    Kvaliteten vil afhænge meget af hvor mange penge du har råd til at ligge.


    Husk at en lang tele ikke er alt. Det meste jeg har er 200mm og en 1.4x extender altså 280mm i alt og det kommer jeg da meget langt med. Sjældent jeg har extenderen på så jeg bruger sjældent mere end 200mm.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Ok, men hvordan ville Tamron A016F/2.8 - 17 mm (Di LD Aspherical [IF]) være på et 40D?


    Ville det være spild af penge på et 40D eller skal jeg kikke mig om efter et andet objektiv?


    Hvilke eventuelle andre muligheder er der hvis jeg vælger at ville have et inden for "standard" områderne og til ca. en 4k?


    Asus maximus v extreme
    Intel Core i7 3770k

    Corsair H100
    Corsair Dominator GT 1866
    Samsung 830, 256GB
    2x Asus 7970 DIRECT-CUII
    Corsair HX 1050


  • Quote

    Oprindeligt indlæg af w3ber
    Ok, men hvordan ville Tamron A016F/2.8 - 17 mm (Di LD Aspherical [IF]) være på et 40D?


    Ville det være spild af penge på et 40D eller skal jeg kikke mig om efter et andet objektiv?


    Hvilke eventuelle andre muligheder er der hvis jeg vælger at ville have et inden for "standard" områderne og til ca. en 4k?


    Det ville være et rigtig fornuftigt køb til at starte med!
    Senere, hvis du finder ud af at det er noget som du går meget op i, kan du købe nogle dyere nogle!
    Har prøvet den tamron, og den er bare lækker!

  • Hvad med den pakke løsning som man kan få?


    Hvor man for Canon EOS 40D + 17-85mm IS USM for lige lidt under 12k, ville det være helt dumt?


    Asus maximus v extreme
    Intel Core i7 3770k

    Corsair H100
    Corsair Dominator GT 1866
    Samsung 830, 256GB
    2x Asus 7970 DIRECT-CUII
    Corsair HX 1050


  • Quote

    Oprindeligt indlæg af w3ber
    Hvad med den pakke løsning som man kan få?


    Hvor man for Canon EOS 40D + 17-85mm IS USM for lige lidt under 12k, ville det være helt dumt?


    Den 17-85 har vist sig ikke at være så god, da ville tamron'en + canon 40d være et bedre ''sæt''!
    Tamron'en er der hvor du får mest ''bang for the buck''