Bedste film anno 2007

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz
    Prestige var en okay fin film i min verden, men var meget mere betaget af The Illusionist.


    Synes også at The Illusionist var virkelig fed, især i slutningen.


    Den bedste film jeg har set i år er nok 300. Nogle gange synes jeg at det er tilladt at priotere meningsløs nedslagtning højere end handling. :boxing: Men kun i specielle tilfælde :))

  • The Prestige er min klare favorit for i år (Udkom d. 5 januar i DK)! Den film havde så mange twists og var så genialt lavet, jeg var helt fra den da jeg havde set den. Desuden er Christian Bale en af mine favorit-skuespillere, det gav den bare et ekstra pift.


    The Illusionist formåede overhovedet ikke at fange mig, og jeg ved ikke helt hvorfor. Måske fordi jeg havde set The Prestige et par dage før, og de to er en art samme genre, men synes ikke The Illusionist var nær så god. Eller også fordi jeg synes Jessica Biel fra FULDKOMMEN malplaceret i den film :).


    Pan's Labyrint var også en af de rigtigt store film i år. Elskede den lille pige, og hadede ham kaptajnen!


    Ellers var der jo Simpsons, som jeg havde hylegrineren over hele filmen igennem. Eller 300, der pga. billederne og stemningen var ret fed. Perfume var også ret smuk, lidt uortodoks på sin vis, og en ganske god film.

  • Joo, der er mange efter min mening.. Min ser sådan her ud:


    - Transformers
    - Grandma's Boy

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Fangede lige Interview af Steve Buscemi igår. Det er første gang jeg ser hvad Buscemi kan som instruktør, så det var en glædelig overraskelse der mødte mig efter filmen. Buscemi spiller selv hovedrollen sammen med Sienna Miller og der var sjældent noget at sætte en finger på. Filmen er væsentlig anderledes end hvad man normalt ser, eftersom den er stort set kun foregår to steder. På en restaurant og i en lejlighed. Ingen tvivl om at det er noget af et sats at filme på denne måde, men her er det faktisk lykkedes utroligt godt, takket være en virkelig god dialog og et godt samspil mellem de to hovedpersoner. Det er ikke et mesterværk - men det er et meget vellykket eksperiment, som med sin charme fortjener i hvert fald at blive nævnt, når man snakker om årets bedste film.


    Den vil jeg med ro i sindet gerne tilføje til min tidligere liste. :D

  • En film der i år virkelig, VIRKELIG har ramt plet hos mig er "This Is England" Simpelthen fantastisk. Forstår slet ikke at ingen har nævnt den.


    En anden "film" der fangede min interesse var Asger Leth's "Ghosts of Cité Soleil" der blev vist på TV2.


    Transformers overraskede mig positivt. Da jeg så plakaten tænkte jeg "oh dear god" men da jeg så den var den fed :)


    300, historien er måske ikke til at få øje på, men effekterne og dregerøvs stemningen var til at tage og føle på.


    Apocalypto. Igen en overraskelse. Var lidt skeptisk da jeg så den var på Maya, men det fungerede godt (med undertekster, vel at mærke :D)


    The Bourne Ultimatum: Jason Bourne = Verdens fedeste antihelt og superspion.


    Shooter: Overraskede meget. Lignede mest af alt et dårligt forsøg på at lave en Bourne kopi, men det var det overhovedet ikke :)


    Zodiac. Rigtig god thriller. Lidt i stil med Se7en, og helt sikkert et kig værd.


    Alpha Dog: Har ikke fået de bedste anmeldelser, men synes egentlig har fortjent mere end den fik. Synes faktisk at Justin er en ganske hæderlig skuespiller :)

  • Har skam også This Is England på huskelisten, men det kræver jo også lige at man får tid og muligheden for det. Jeg er desværre ikke stødt på biografer i Vestjylland som tør tage chancer med lidt mindre kommercielle film. Indtil da er man jo rent bar bund indtil en eventuel dvd-udgivelse.