Har kigget lidt rundt på forskellige sites omkring hvor meget ens cpu egentligt kan klare når man hæver Vcore.
I håb om ikke at brænde min cpu af, vælger jeg lige at spørge jer geeks om i kan hjælpe
Har clocket min e6600 til ca. 3400 mhz med multi på 8 og fsb på 420. Har ikke ændre på Vcore som står standard.
Mit system er:
Cpu: E6600 @ 3400 mhz
Mobo: Abit IP35 Pro
PC 6400 Ram: 2 x 1 giga value "buffalo"
Har Noctua NH U12F køling på, som er suplim luftkøling. Ligger med idle temp på 27 grader og load ved 35 grader.
Mit problem er, at jeg med de ram jeg har ikke kan køre højere fsb end 420 1:1. <--bliver der snart lavet om på når jeg får taget mig sammen til at købe nogle gode klodser
Når jeg hæver multi til 9 så crasher spanden. Ved 8 så kører den perfekt. Forsøgte at hæve Vcoren ganske forsigtigt uden resultat. Kald mig kylling, men jeg havde ikke lige modet til at fortsætte. Hvor meget kan den tåle???
Har læst lidt rundt omkring på forums/sites, men kan ikke rigtig finde noget der besvarer mit spørgsmål helt konkret.
Læste lidt om at hæve NB lidt. Har dog ingen anelse om hvad det vil gøre, og i så fald hvor meget jeg kan tillade mig at hæve den med.