Halv computer opstart

  • Jeg har et skide irriterende problem. Når jeg skal starte min computer, så starter den kun halvt op. Med det mener jeg at jeg kan se graffikortet ikke køre og den lyder ikke some den normalt gør når den starter op(dvs hardisken arbejder ikke som den normalt gør)


    Det der gør det irriterende er at når jeg så sidder med min finger på knappen og tænder og slukker og tænder og slukker og tænder og slukker og tænder, SÅ starter grafikkortet også med op og vupti så kører det hele normalt?


    øhh... Nogen der ved hvilket component der har et problem`? :boxing:


    På forhånd tak :)

  • Hvis du informerer os om hvilke dele du har i din pc ville det hjælpe en del.


    Men ud fra hvad du siger lyder det som en svag strømforsyning.

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

  • Bundkort:
    Albatron K8SLi Socket 939 NVIDIA nForce4 SLI ATX AMD Motherboard - Retail
    Grafikkort:
    BFG Tech BFGR68256GTOCX GeForce 6800GT 256MB 256-bit GDDR3 PCI Express x16 SLI Supported Video Card - Retail
    CPU:
    AMD Athlon 64 3500+ Venice 2.2GHz Socket 939 Processor Model ADA3500BPBOX - Retail
    PSU:
    APEVIA Chameleon ATX-AS550W-SV ATX 550W Power Supply - Retail
    RAM:
    CORSAIR ValueSelect 1GB (2 x 512MB) 184-Pin DDR SDRAM DDR 400 (PC 3200) Dual Channel Kit Desktop Memory Model VS1GBKIT400 - Retail

  • men ikke noget info om psu ?

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • der står da det er en amd64 3500+ :)


    Jeg ville nok prøve at skifte strømforsyningen.

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

  • Quote

    Originally posted by Spenneth
    Kig igen :pokey: tror du trænger til briller ;) prøv hos Lauritz Nielsen (eller hvad de nu hedder ;) ) :razz:


    Det er den forkerte opførsel hvis du vil have hjælp!

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

  • Quote

    Originally posted by Spenneth


    Kig igen :pokey: tror du trænger til briller ;) prøv hos Lauritz Nielsen (eller hvad de nu hedder ;) ) :razz:


    Klap nu lige hesten. ;) Alle kan begå fejl, og det behøver man jo ikke trynes for.

  • Quote

    Originally posted by Mikkel


    Klap nu lige hesten. ;) Alle kan begå fejl, og det behøver man jo ikke trynes for.


    HOV HOV jeg kan ikke!!!!!, det var bare for at teste ham...hva faen skal jeg have fat i dolph og give jer lidt disciplin, bare fordi man ikke sidder herinde og hjælper hele tiden længere :)

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by neiro


    Det er den forkerte opførsel hvis du vil have hjælp!


    Det var jo sjovt ment.. Hvis folk nu heller ikke kan tåle lidt ironi, så ved jeg sku ikke hvad verden er ved at udvikle sig til :( og så i Danmark? :S
    Men fremover så husk på at jeg er ultra ironisk ;) og jeg har kun positive tanker om folk :) Det er jo ikke for ingenting man arbejder for Care Denmark og Røde Kors? :boxing:

  • Kunne forstille mig det var din hdd.. min laptop gjordere præcist det samme. Skiftede den, og så virkede maskinen perfekt :)

    "There are 10 kinds of people in this world, those who understand binary, and those who don’t"

  • Quote

    Originally posted by betaboy
    Kunne forstille mig det var din hdd.. min laptop gjordere præcist det samme. Skiftede den, og så virkede maskinen perfekt :)


    hmm.. Jeg tvivler på en "syg" eller død hardisk kan have noget at gøre med at mit grafikkort ikke starter op ;) Og jeg kan jo også godt starte computeren op(tror jeg) det tager bare 1-2 timer hvor jeg skal sidde og tænde og slukke den.. 8o