Hvor får i jeres viden fra?

• Hmm det er ren og skær interesse der driver mig - de første 8 år gik det med spil på Commodore64 samt læsning af bladet PrivatComputer, så gik bladet ned og blev til det ny Alt om Data og så havde jeg imellemtiden fået Internet og en rigtig computer så jeg siden da har brugt en del tid på wikipedia, fora og google når jeg har været i tvivl om noget.

Så først og fremmest baggrundsviden på det teoretiske plan, siden da udførelse og dialog om emnet IT - det er derfra jeg har min viden.

• Blod, sved, tårer, hårdt gør-det-selv arbejde og en ordentlig portion stædighed..!

Ganske enkelt: Nørd en masse på forums.. Brug en masse tid på at smadre din computer (så lærer du lynhurtigt hvordan tingene fungerer).. Og så giv aldrig op.. Så lærer du det ligeså stille..

CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

Originally posted by Grus
    Blod, sved, tårer, hårdt gør-det-selv arbejde og en ordentlig portion stædighed..!

Ganske enkelt: Nørd en masse på forums.. Brug en masse tid på at smadre din computer (så lærer du lynhurtigt hvordan tingene fungerer).. Og så giv aldrig op.. Så lærer du det ligeså stille..

Kunne ikke være mere enig.

Næste gang du køber dele eller en hel computer så køb det i dele så du selv kan samle det. Læs eventuelt en guide på nettet eller spørg herinde hvis du skulle støde på et problem.

Jeg kan huske jeg første gang skulle samle en computer, aldrig før i hele mit liv har jeg bandet og svovlet så meget. Men til gengæld lærte jeg også en hel del. Skal da også lige siges at hardware og software med tiden er blevet meget mere kompatibelt end det var før i tiden.

i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

• Meget mere kompatibelt, plus nemmere. Damn jeg fik mange timer til at gå med mine første pc'er med at få antallet af IRQ'er til at gå op. Så ville netkortet kun ligge mellem 7 og 13. Lydkortet mellem 5 og 11. osv. osv. osv.
    Det er sku sjovt at tænke tilbage på.

Inden for IT er der næsten ikke nogen indlæringsmetode der slår den meget berømte og velbrugte "Trial 'n Error"-metode. :$

[Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850