#31 Billederne | Vinduer

  • Flindt_DK: Fint billede. Nu hvor det er sort/hvid, kunne du evt. have leget med levels og evt. have gjort det lidt skarpere. Ved ikke hvordan du arbejdede med det, men jeg ville have eksperimenteret med nogle forskellige vinkler/perspektiver. Ellers et fint valg af motiv.


    Angelus: Som sagt, en meget unik bygning. Jeg ville have gået lidt længere væk, så man fik et større helhedsindtryk. Evt. taget det i et andet perspektiv også - fra siden fx. Jeg ville også have undgået udbrændthed på det meste af den hvide væg, for ellers har den ingen tekstur, og det fremkalder mere "collage" indtrykket.


    Rolex: Synes det er et rigtig godt billede. Arkitekturen er helt unik, og det er godt taget mht. lys og reflektion (bemærk: himmel). Beskæringen er fornem, i forhold til motivets form og snit.


    Lahnet: Lidt kedeligt billede. Der tages givetvis mange af den slags billeder, og jeg kan bedst li', når det forestiller nogle flotte skyer eller et flot landskab. Det værste ved den slags billeder er a) den tykke og ofte forstyrrende rude og b) den grimme vinge. Ellers en fin idé der sjældent er mulig at opdrive, bare sådan.


    Lecter: Fint billede, om end lidt konventionelt. Himlen gør sig rigtig godt med den dybe farve der graduerer sig. Motivet er taget meget fra neden. Dermed mener jeg, at perspektivet er MEGET tæt op ad bygningen. Jeg synes billedet skulle være taget måske 2-3 meter længere tilbage, så man bedre kan se vinduerne, og dermed få en flottere og mere fyldende himmel-reflektion i vinduerne.


    Zaxzz: Som sagt andetsteds, så synes jeg farverne her er rigtig fede. Den hvide farve i huset er godt fanget og bruges godt i billedet. Samtidig er den grønne ikke for skarp og gennemtrængende, men læner sig godt og afslappet op ad resten af billedet. Måske kunne man beskære 1-2 cm af bunden, men det er en smagssag.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Flindt_DK
    Teknisk set er det et vellykket billede, men motivet er ikke det mest spændende. Kompositionen kunne der også godt have haft været arbejdet mere med.
    Sort/hvid er et godt valg, og den sorte ramme passer flot til det hele.


    Angelus
    Godt billede af noget højst besynderlig arkitektur. Hvis jeg selv skulle gøre noget ved billedet, havde jeg nok fotomanipuleret døren og den lille ting ved siden af væk, men det er nok en smagssag.


    Rolex
    Rigtig, rigtig fedt billede! Måske kunne det godt have haft fået lidt burn på selve vinduet, men det er sgu rigtig lækkert alligevel.


    Lahnet
    Glimrende kamera (;)), men der sker ikke så meget i dit billede. Nu er emnet jo heller ikke helt nemt at arbejde med i et fly, så du får alligevel et par point i kreativitet ;)


    Lecter
    Fed vinkel og godt billede, måske kunne du have gjort noget ved farverne så de blev mere spændende.


    Berleburg
    Som jeg også har sagt andre steder, så er det et rigtig godt billede, men jeg kunne nu bedre lide den gamle version ;)


    Og tak for de pæne ord endnu engang, Christian :) Og jeg har prøvet at beskære billedet mere, men personligt synes jeg det ødelægger helheden. Tak for forslaget :)

  • Quote

    Originally posted by Rolex
    Hej boys !
    Berleburg & Zaxzz takker for den tid i har brugt på at give billederne kritik !


    Så lidt da, det tager ikke meget mere end 5 minutter, synes næsten at man skylder deltagerne at give dem kritik som en slags "belønning". Irriterende at poste et billede, og slet ikke få at vide om det er godt eller dårligt, man lærer ikke noget af det.

  • Flindt_DK
    Et helt ok villede af et gammelt vindue. Godt billede at lave om til s/h. Komposition er ikke helt i top og den lidt skrå vinkel syntes jeg ikke er en super ide. Du kunne evt have taget den lige på og have leget med det faktum at du kan se et andet vindue i vinduet.


    Angelus
    Jamen jeg er da glad for at jeg ikke skal bo i et hus der ser sådan ud. Det virker lidt rodet men er jo også det der gør det interessant fordi det er noget vi ikke normalt ser. Nede i højre hjørne har du lidt sort som jeg nok ville clone væk. Havde der været noget struktur i væggen havde det også klart været bedre.


    Hvis du tager billedet når du har noget side lys bliver strukturen nemmere at se.


    Rolex
    Et rigtig fedt skud med en fed form i billedet. Det kunne dog uden tvivl godt klare en hurtig tur igennem levels for at øge kontrasten. Det er især dine højlys som er alt alt for flade. Lidt mere saturation i spejlingen ville nok heller ikke skade. Så lige en lille smule sharpning og det ville være mere nice :)


    Lahnet
    Jeg vil sige jeg har set en del bedre billede fra et fly vindue. Problemet her er lidt at emnet er vinduer og det spændende i dit billede er egentlig alt det der foregår uden for vinduet. Du har selvfølgelig vist vinduet her men det er ikke bærende eller spændende.


    Lecter
    God vinkel på billedet. Billedet er dog ikke helt skarpt og jeg kan se du har brugt blænde F2.8 som ikke rigtig giver nogen mening. Når du tager arkitektur så er en lille blænde omkring 11-16 klart en fordel for at få hele billedet skarpt.


    Berleburg
    Flot skud du her har fanget. Lens flare er brugt på en god måde i billedet og er ikke et forstyrende element imo. Skorstenen eller hvad det er som løfter solen syntes jeg derimod er rigtig træls den ødelægger lige som det rene og fine billede. Kunne evt. clones ud.
    Du har brugt blænde F4.5 igen vil jeg sige det er en alt for lille blænde. Op med den så du for det hele pænt skarpt.


    Zaxzz
    Fint nok billede som viser et vindue og en lille plante. Nok ikke det mest interessante billede og baggrunden er en smule rodet. Bokehen gør heller ikke lige frem noget for billedet og er desværre temmelig skidt. Kunne måske være afhjulpet ved at vælge en større blænde.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Tak for kritik. Mht. skorstenen, så var det også noget jeg bemærkede bagefter, og det er en skam, jeg ikke lige havde taget de få skridt til venstre, men det havde muligvis gået ud over solens effekt. Så skulle jeg have ventet 20-30 min. mere, så havde den været der.


    Skal huske det med blænden. Hvad tror du jeg skulle ned i? Skulle jeg evt. have haft mit stativ med?


    Men tak for det, Theis.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by Berleburg
    Tak for kritik. Mht. skorstenen, så var det også noget jeg bemærkede bagefter, og det er en skam, jeg ikke lige havde taget de få skridt til venstre, men det havde muligvis gået ud over solens effekt. Så skulle jeg have ventet 20-30 min. mere, så havde den været der.


    Skal huske det med blænden. Hvad tror du jeg skulle ned i? Skulle jeg evt. have haft mit stativ med?


    Men tak for det, Theis.


    Hvis det ikke var bøvl at slæbe stativet med ville det klart være en fordel ja. Også fordi du så kunne blive en time længere og se hvordan lyset så opførte sig.


    Jeg ville have brugt noget der lignede blænde 16 i den situation for at få så meget dybdeskarphed som muligt.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Tak for kommentarene.


    Mit billede er ganske rigtig ikke taget med ugen emne for øje (WHAT) men "postet" da jeg tilfældigvis havde et billede tage af et vindue. Enig i at det ikke lever op til intentionen i emnet.


    Berleburg: Dit billede er min favorit denne uge.

    AMD 4000+ / Notura NH-U12
    Abit KN8 SLI
    XFX 7900GT / Zalman VF900
    Kingston value 2 x 1G
    Tagan TG480-U15[
    Barracuda 7200.10 250G

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_
    Lecter
    God vinkel på billedet. Billedet er dog ikke helt skarpt og jeg kan se du har brugt blænde F2.8 som ikke rigtig giver nogen mening. Når du tager arkitektur så er en lille blænde omkring 11-16 klart en fordel for at få hele billedet skarpt.


    Der kom også lige et D'OH med på vejen, da jeg kom hjem hehe. For nej, det giver absolut ingen mening.

  • Quote

    Originally posted by Lahnet
    Tak for kommentarene.


    Mit billede er ganske rigtig ikke taget med ugen emne for øje (WHAT) men "postet" da jeg tilfældigvis havde et billede tage af et vindue. Enig i at det ikke lever op til intentionen i emnet.


    Berleburg: Dit billede er min favorit denne uge.


    Tak skal du have. :)
    Ikke at det er en konkurrence dog, og det skal det jo helst heller ikke gøres til. Men det varmer da, at få sådan nogle ord med på vejen! Tak!

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Tak alle dem der har givet mit billede en kommentar.
    Har ikke lige selv haft mulighed for at give en kommentar da jeg først lige er kommet hjem fra prag for et par timer siden...
    Billedet er taget helt lige, det er bygningen/vinduet som er lidt skævt...