Jeg har netop erhvervet mig en dejlig Q6600 som jeg naturligvis overclocker så meget som jeg nu kan. Jeg synes dog den er lidt smålun så jeg skal have købt noget bedre køling til den.
Spørgsmålet er nu om jeg skal købe denne Zalman CNPS 9700 NT eller, for første gang i min computer "karriere", få smidt noget vandkøling sammen.
Min største bekymring ved vandkøling er at få bikset noget sammen der passer sammen. Jeg har sgu ikke en skid forstand på om det skal være 3/8" eller 1/2" eller måske et færdigsamlet kit?
Jeg er ikke nogen nybegynder så i behøver ikke komme med alle 'vandkøling køler bedre og er mere støjsvagt' kommentarerne
Mit spørgsmål går på, er det virkeligt de ekstra penge værd? Er det nemt at finde de dele man skal bruge (og alle de dele man skal bruge)? Skal man bare købe et færdigt kit? Og i så fald; hvilket?
Jeg er ikke ude efter den absolut bedste performance. Det er vigtigt for mig at det er nemt, for jeg gider simpelthen ikke bøvle med alt det lort længere, det var jeg igennem for flere år siden med min Prometeia, dengang det var smart..
Håber i kan hjælpe mig!