Vand eller luft? Spørgsmålet der har plaget mig for længe.

• Jeg har netop erhvervet mig en dejlig Q6600 som jeg naturligvis overclocker så meget som jeg nu kan. Jeg synes dog den er lidt smålun så jeg skal have købt noget bedre køling til den.

Spørgsmålet er nu om jeg skal købe denne Zalman CNPS 9700 NT eller, for første gang i min computer "karriere", få smidt noget vandkøling sammen.

Min største bekymring ved vandkøling er at få bikset noget sammen der passer sammen. Jeg har sgu ikke en skid forstand på om det skal være 3/8" eller 1/2" eller måske et færdigsamlet kit?

Jeg er ikke nogen nybegynder så i behøver ikke komme med alle 'vandkøling køler bedre og er mere støjsvagt' kommentarerne :)

Mit spørgsmål går på, er det virkeligt de ekstra penge værd? Er det nemt at finde de dele man skal bruge (og alle de dele man skal bruge)? Skal man bare købe et færdigt kit? Og i så fald; hvilket?

Jeg er ikke ude efter den absolut bedste performance. Det er vigtigt for mig at det er nemt, for jeg gider simpelthen ikke bøvle med alt det lort længere, det var jeg igennem for flere år siden med min Prometeia, dengang det var smart..

Håber i kan hjælpe mig!

Asus P5B Deluxe/WIFI
    Corsair XMS2 PC6400 2x 2GB
    Core 2 Quad Q6600 - Thermalright IFX-14
    GeForce GTS 285
    Antec P182 - Corsair HX520

• jamen der jo kun et spørgsmål ;)
    hvor lydløs vil du gerne ha det :)

vand er jo dejlig lydløst, og det klare jobbet meget godt! men det kommer jo også an på hvor mange penge du vil smide i det,, for luft er næsten altid beder end de der færdig samlet lorte kits der er på market, så hvis du skal ha ordenligt vand, så skal du op og ofre lidt mere...

Man kan jo få vand til at se kanon ud! og det kan også gemmes helt væk... man kan en del med det, jo pere penge man vil ofre på det jo beder self...

Men je holder lige øje med tråden, så skal jeg nok hjælpe hvis det er, har leget med vand i 6 år nu, og er admin på et større vand forum ;)