Generatorstøj i bilanlæg - HJÆLP

• Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

• du kan få stel fra bagselen, hvis du fjerne bagsæderne sidder er en temlig stor skrue som holde selen på plads, der ned kan du skrue din stel på. har vært med til at lave det på en ford og det blev udmærket.

har du ikke en lille tynd ledning som går fra cd afspillen og om til forstærkeren, altså når du tænder bilen starter din cd-afspiller og giver signal til forstærkeren. hvis den ligger fortæt på en phono kabel så giver det nemlig også støj.

• remote ligger sammen med signalkablerne men har nu aldrig hørt at det kan give støj :boxed:

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

Originally posted by NiEn
    du kan få stel fra bagselen, hvis du fjerne bagsæderne sidder er en temlig stor skrue som holde selen på plads, der ned kan du skrue din stel på. har vært med til at lave det på en ford og det blev udmærket.

har du ikke en lille tynd ledning som går fra cd afspillen og om til forstærkeren, altså når du tænder bilen starter din cd-afspiller og giver signal til forstærkeren. hvis den ligger fortæt på en phono kabel så giver det nemlig også støj.

tror ikke remote kablet laver så meget støj, mit ligger os sammen med signal kablerne

hot_fifty:

Din stel sidder MEGET dårligt der hvor den sidder... der er alt for lidt metal ude i skærmene på bilen...

Flyt den evt. til seleholderne under bagsædet som der bliver forslået, eller følg den beskrivelse jeg har lavet...

P.S hvor stor er stelkablet i motorrummet. (fra batt. til karos.)

Canon EOS 400D
    Canon BG E3
    Canon EF-S 18-55 (Kit) + EW-60C
    Canon EF 28-135 f/3.5-5.6 IS USM + EW-78BII
    Canon EF 70-300 f/4-5.6 IS USM
    Canon Speedlite 430 EX
    Canon 0C-E3 Off-Camera Shoe Cord
    SanDisk Extreme III 2Gb + SanDisk Extreme III 4Gb

• jeg havde støj i mit anlæg og det var pga af remote kablet der lagde sammen med mine phono kabler. det var dog ikke så slemt som du skriver men det ku godt høres og var træls.

Originally posted by NiEn
    jeg havde støj i mit anlæg og det var pga af remote kablet der lagde sammen med mine phono kabler. det var dog ikke så slemt som du skriver men det ku godt høres og var træls.

hmm okay. Altså stel fra batt til chassis er ikke helt stor. Må i gang med at sætte nyt på.

Jeg vender tilbage

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

Originally posted by hot_fifty
    shooger - trækker du stel op til batteri, det er da ALT for langt. Tager billeder nu, så ser i det bedre. Mine forstærkere er ikke malplaceret og er monteret på træ

Tjaa alt for langt, men når du ikke ved hvad der frembringer din støj, må du starte et sted.

Jeg trækker ihvertfald en direkte stel til batteriet.

• jeg har nogle lunde det samme setup som lasse her har... men jeg har bare søret for beder stell end han har, fra mine bagsæder,,, der får man altså meder stell fra... du behøves ikke trække det fra batteriet af da...

• tage nede fra reserhullet af. Ved sædderne er det lidt svært at få afgg

• så kort stel som muligt , hvilke phonokabler bruger du ? og kan være en fordel at forstærkerne for stel på rammen (afhænnig af forstærker typen ) , brug min 20 hvardrat til strøm og det samme til stel 8)

Phenom II 720 be @ x4 3800 mhz
    Asus M4A79-T/Deluxe
    KIngston Hyper x 1600 MHZ
    Sapphire 4890 TOXIC
    Zalman ZM850-HP
    Samsung 226cw
    Antec 900 ver 2

Rettet en gang, sidst af Jerking ().

• på rammen, ved godt stel så kort som muligt. I dag montere jeg det igen med langt bedre stel (forhåbentlig)

Bruger afskærmet phonekabler, har aldrig oplevet generatorstøj med dem