Indlæg af MeTriC

    Quote

    Oprindeligt indlæg af henningdalgaard
    som sagt findes der mange modeller. Eneste forskel overhovedet er antal hd og størrelse.
    Der er også en model med 750gb diske.
    Min model er så en med 1tb i én disk. De ligger alle omkring 3000kr.


    Okay, jamen så vil jeg da hellere have en ny med 2x1TB diske i til 3300, i stedet for 1 brugt med kun 1 TB disk til 2500,-

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Exxon
    Jeps. Stedet har nok sammen med Faliraki, en af Rhodos's bedste strande!


    Ja, men Lindos og Faliraki er ikke så sjove når der er 45+ grader i skyggen, og sandet er så varmt det giver vabler på fødderne. Ialyssos synes jeg er bedst. :-)

    nu begynder det at ligne noget, mht pris.


    følger der evt. nogle kugler og noget gas med?


    for så kunne vi da godt finde ud af noget.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af bld

    Både ja og nej, det bliver bare fladet mere ud, så spændingen falder lidt mindre, men tilgengæld længere tid. Efter som batteriet både fortsat skal forsyne forstærkeren, og så kondensatoren oven i.


    Ja, batteriet skal "forsyne" begge dele, men derfor bruger du jo ikke mere effekt, du laver bare et "mellem" lager i kondensatoren, som kan afgive sin effekt noget hurtiger end et batteri, så derfor får du ikke de spændingsfald med en kondensator som du ville få kun med batteri, håber du kan følge mig.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af bld


    Sæt et ordentligt relæ imellem, som kan holde til at koble de to batterier til og fra. Og find den ledning hvor der først kommer noget strøm på når motoren er igang og den lader, sådan så de først vil blive koblet sammen når den kan forsyne sig selv med strøm igen.


    Kondensator er både godt og skidt. De kan give en lidt højere effekt fra sig, men det er kun lige en enkelt gang, forstærkeren forstætter med at spille, og kondensatoren vil også lades igen, og det er der kun batteriet til at gøre. Så det vil resultere i at både forstærker og kondenstor trækker på batteriet på samme tid. Med mange digitale forstærkere står der endda i manualen at man ikke må have en kondensator på, da en digital oftest er mere følsom over for spændingsfald end en almindelig klasse a/b


    Men nu er kondensatoren jo nemlig til at forhindre spændingsfald, men du har ret i at kondensatoren kan gøre skade hvis batteriet/ledningsforbindelser ikke er ordenlige.


    Husk, det er mega vigtigt at du sætter et ordenligt relæ imellem de 2 batterier, de kan købes i hifi klubben(150 Ampere), og husk at være meget omhyggelig med stel forbindelsen, specielt den fra dit batteri til stel i motorrummet, den betyder meget, og man har en tendens til at glemme den. :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Toby


    hehe.. ja det er rigtigt... My Bad ;)


    Ved godt der ikke er modlysblænde med i kassen, men nu når du lige har købt det objektiv, kunne det jo være du samtidig havde købt en med, det var egentlig det, det hele lige gik ud på, har kunne se den hedder ET-65B, er den så med? altså for 100,- mere :)