Paypal FAQ - erfaringer søges

• Jeg skal købe noget af en person fra USA, og det koster 20$. Sælgeren siger at jeg skal overføre pengene via PayPal.

Er der noget gebyr ved at sende penge via PayPal?
    Skal jeg betale for at "veksle" fra DKR til USD?
    Hvordan foregår det fysisk med at oprette sig som bruger og sende personlige oplysninger?

Kan det betale sig for 20$ ?(mhb. gebyrer osv)

Nogen der kan hjælpe? mød mig gerne på messenger (se signatur)

• Det er pisse nemt.
    Man opretter sig som bruger vha sin emailadresse, opretter et visa-kort, og så fyrer man den ellers af. Der er ikke gebyr, det hæver bare fra kontoen, så der er ikke en væksling i gang som sådan.
    Jeg ved ikke om de lige tager et par procent. Men det er også sikrere osv.
    Jeg betaler kun med paypal på ebay feks. Det andet gider jeg ikke.

• Nej

Nej, men valutaen er altid dårlig... men $20 er sgu ikke det store.

Ja :D

Køber du fra ebay?

• Har også lige oprettet paypal konto da jeg sku overføre penge til en engelsk css clan jeg spiller med i :)
    Virkede meget lige til og sikkert det hele, så ingen alarmerende problemer herfra.

Nu i snakker om ebay...er det egentlig sikkert? tænker på snyderi osv med folk der ikk sender varen osv osv...

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

• Som det nævnes, er der ingen gebyrer eller det der ligner.

Igen som det bliver nævnt, opretter du en konto med dit navn og dit hævekort (Visa, MasterCard osv. Der står på siden hvilke de understøtter når du tilmelder dig). Så tilmelder du derefter dit kort; indtaster kortnummer og datoer samt sikkerhedskode.

Hver gang du skal overføre penge logger du blot ind, finder ud af hvilke PayPal konto du vil overføre penge til og vupti. ;)

Bruger det selv og synes det er et kanon godt system!

Har brugt det til at overføre penge til andre samt købe musik hos djdownload :9xo

• ebay er nu meget sikkert. man kan jo se hvordan de forskellige sælgere har klaret sig ved de forskellige ting de har solgt. man skal bare holde sig væk fra dem som har et dårligt omdømme.
    mener også at paypal dækker de tabte penge hvis man bliver snydt

• Har haft Paypalk i like 5 år nu, og alt er bare perfekt. Der er ingen problemer hverken frem eller tilbage med at sende og modtage penge.

Originally posted by Falsk
    Paypal dækker for op til 500$ hvis man bliver snydt.

ikke nødvendigvis...

På ebay er der visse regler.... Jo mere positive feedbacks du har som sælgere, desto højere dækker de for købere... Det står altid under profilnavn hvor stor beløb de dækker.

• Men det er jo ligemeget, idet det trækkes fra et visa-kort kan du bruge din bank til at hente pengene tilbage (Paypal kan risikere at blive let knotne, men kan ikke rigtigt gøre noget ved det...)

/ask

Originally posted by jacobask

Men det er jo ligemeget, idet det trækkes fra et visa-kort kan du bruge din bank til at hente pengene tilbage (Paypal kan risikere at blive let knotne, men kan ikke rigtigt gøre noget ved det...)

/ask

De tider med banken hvor man "bare" kunne trække det tilbage, er en del sværer nu.

Der skal udfyldes nogle papirer og så vil banken se på sagen og derefter afgøre det.
    I de fleste tilfælde afviser de.

Originally posted by GiZzZa
    De tider med banken hvor man "bare" kunne trække det tilbage, er en del sværer nu.

Der skal udfyldes nogle papirer og så vil banken se på sagen og derefter afgøre det.
    I de fleste tilfælde afviser de.

Jeg har nu ikke haft nogen problemer med det inden for det sidste års tid!

Iøvrigt. HVis man vil handle for mere end et vidst beløb af gangen (mener at det er $500) så skal ens kort verificeres. Dette gøres ved at de trækker et lille beløb ($0.95?) fra din konto og i forbindelse med denne hævning burde der komme en pinkode på ens kontoudskrift - det gør der bare ikke i DK. For at få denne kode skal man så ringe til sin bank og bede dem kontakte PBS for at få koden oplyst (normalt ved banken ikke en skid om det, men bare insister på at de ringer til PBS og får den oplyst!).

/ask

• Jeg havde intet problem med at læse koden fra min konto udskrift.

Originally posted by fhqwhgad

Jeg havde intet problem med at læse koden fra min konto udskrift.

Hellere ikke her.

Jeg mener at det virker fint med nordea... De andre ved jeg har problemer...