Zepto = Ny bærbar efter 2½ måned snart

• Hej. Om zepto.dk

Jeg sendte min bærbar ind til Zepto for 7 uger siden. Efter de 3 første uger ringede jeg ik for at høre hvordan det gik med den. De fortæller at de ville kigge på den i næste uge, da de ikke kunne finde den rigtige fejl. De ringer så til min fars firma som ikke har noget med sagen at gøre, jeg tjekker så inde på deres hjemmeside for at se om de har opdateret deres rma-gøjl. Så jeg ringer til dem dagen efter for at høre dem hvad de har fundet ud af. De siger så at jeg nok ville få en ny bærbar da delene ikke er så lette at få fat i til min model, fair nok tænker jeg så. Dagene går og høre ikke en SKID fra dem. Ringer så til dem omkring en uge senere for at høre hvordan og hvorledes, de fortæller så at de har bestilt et bundkort til min bærbar, da det åbenbart var det som er brændt af.

Efter jeg snakkede med dem sidst er der ikke sket en skid i sagen. Hver gang jeg ringer til dem siger de at de har bestilt bundkortet men det kan ikke komme ud af tolden i kina, så tænker jeg bare ja det er fandme den dårligste undskyldning jeg nogensinde har hørt. X(

Det er så min lille historie om Zepto.dk's dejlige service.

/Piter

• Tja, det lader tilsyneladende til at Zepto, i mange tilfælde, yder dårlig service - ud fra hvad jeg hørt. Har aldrig handlet med dem selv.

Det er ellers synd, da Zepto ellers tilbyder kraftige bærbare til billige penge.

• skriv i en mail til dem at du skal have din bærbar inden 3 dage ellers vil du have pengene retur. det har du krav på iflg købeloven, da de ikke formår at repererer den inden for rimelig tid. og makker de ikke ret så skriv at du laver en klage ved forbrugerstyrrelsen det plejer at hjælpe.
    og så er det underodnet om den er forsinket i kina eller hvad andre grunde der er!

• Med alle de historier, så lyder det som om Zepto har slået større brød op end de kan bage. Men igen, så hører man jo somregel kun alt det dårlige om firmaer, og sjældent det gode!

Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

• Uden at vide hvordan det lige er i den her sag så kan jeg per ergaring sige at told i kina kan være et HELVEDE og nemt kan være skyld i at ting strander i laaaaang tid det har jeg oplevet et par gange med noget vi har fået sendt eller sendt fra firmaet.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Som WHAT siger, kan det med tolden passe fint nok, men derudover burde de være i stand til at levere en fornuftig løsning inden 7 uger :rolleyes: Men det er stadig indenfor rimelig tid desværre, der er oftest tale om 2 måneder for den slags, selvom man ku argumentere for at en ny bærbar ikke ville påføre dem et specielt stort tab hvis det er en ny bærbar?

Derudover vil jeg så lige tilføje at de bærbare jeg har/haft haft og kender personer der har fra zepto, har haft det fint med RMA ;) Men ja, de er overbelastede med RMA sager, så de burde nok ha sørget for at den del af firmaet var gearet til det større salg..

Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

• En lille solstråle historie..

Vi har en mekaniker ude på arbejdet som arbejder delvist i afrika og her hjemme. han havde bestilt en bærbar hos zepto men da den ikke var dukket op dagen inden han rejste ringede han til dem og det endte med at de sendte en mand med tog til brammig som så afleverede bærbaren og tog så toget tilbage igen..

This post has been edited 176 time(s), it was last edited by FarFar^

The Answer to Life, the Universe, and Everything = 42

• Bare lige for Zepto ikke bliver jordet. Så skal det siges at deres service har været hel fin for mig :)

Apple Macbook Pro 13" | Intel Core 2 Duo 2.4Ghz | Nvidia GeForce 320M | 4GB RAM | 250GB SATA @ 5400 rpm | AVI ADM 9,1 | 1 TB Ekstern | Logitech MX518 | Steelpad S&S

Originally posted by Piter
    Lyder da trist at jeg kan komme til at vente længere tid :( Min bærbar er knap 3år gammel så pengene får jeg nok ikke igen, desværre.

Så er rimelig tid et ret vidt begreb desværre :/ Havde den været ny, ville det være kortere tid, da de i så fald burde være klar til at servicere den model.. Med en så gammel, kan der være leverandør ændringer, udgåede produkter osv..

Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

• Har sgu også kun haft gode er faringer med Zepto, de var en uge om at: Lokalisere fejlen, reparere den, sende den til mig... Jeg sendte den til dem om fredagen, og kunne hente den på posthuset fredagen efter :) Så thumbs op til Zepto herfra

Originally posted by Happy^

3 år? Har du udvidet garanti på den? Hvilken model er det?

Nej det har jeg ikke. Er fra d. 7/7-2005, Zepto 6515WD.

Da jeg ringede til dem sagde de at garantien galte endnu så det er vel fint.. Hvis det koster noget så havde de jo nok fortalt det inden de begynder at få dele hjem fra kina..

Originally posted by Piter

Nej det har jeg ikke. Er fra d. 7/7-2005, Zepto 6515WD.

Da jeg ringede til dem sagde de at garantien galte endnu så det er vel fint.. Hvis det koster noget så havde de jo nok fortalt det inden de begynder at få dele hjem fra kina..

3 år gammel?? Er du i 2008?? Den er vel lige blevet 2år og 6 dage.

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

Originally posted by Wolf_of_dk
    hvis du tror Zepto er langsomme så skulle du prøve Acer ;)

Der er "dårlige" sager hos alle producenter og ikke én kan sige sig fri.
    Vend den om og tænk på hvor mange maskiner de sælger uden problemer ;)