• hej. jeg har jo det her fantastiske GFX, som bare for alti verden ikke vil spille spil uden at lave artifacts inde for et par minutter.


    men inde på sapphiretech, har de bildt mig ind at det er min psu den er gal med. (NorthQ 4775-500BU Ultra Silent PSU)
    de siger at jeg skal have en psu der er mindst 450W og 30A @ 12v. og det er min psu åbenbart ikke istand til.


    men en ny er jo lidt dyr. så jeg tænkte om nogle af jer havde én i ville sælge? eller kendte til en billig der kunne klare skærene?


    mange tak.

  • altså.. eftersom jeg jo allerede troede at jeg havde købt en ordenlig psu. ville jeg jo helst give "så lidt som muligt" for en ny.


    jeg har tjekket at kortet bliver varmt. men ingen målere jeg kan finde, kan måle det til over 50 under spil.
    men desværre er det også et kendt problem for x1950pro ultimate kortet. man kan så have sine meninger om, hvorfor det er i handlen, men sådan er det jo bare.



    bukkemand--> lever den op til de famøse 30A @ 12v?


    og hvad skal den koste?

  • Det er hvor mange Ampere 12V railen giver i alt... det skal så være 30A...
    Men tror ikke det er din PSU, da jeg har en NorthQ 400W der giver 2x15A på 12V (30A i alt)
    Og det trækker mit x1950pro ganske fint. Også når jeg overclocker det (se evt. min sig)
    Og til dit spørgsmål med hvordan man kan se det:
    Der plejer at stå noget i stil med:
    3.3V: X A
    5V: X A
    12V: X A


    Og du skal så kigge på hvor meget den giver på 12V... der kan fx stå:
    Rail 1: 15A
    Rail 2: 15A
    Rail 3: -
    Rail 4: -


    Det betyder så at på de to første baner giver den 15A hver (30A i alt), og den har så ikke de 2 sidste baner, så det er N/A

    Nexus RX-1K
    MSI FXA-890-GD70
    Phenom II X4 965 BE @ 3.4 GHz
    6 Gb OCZ 1333 MHz @ 7-7-7-20
    MSI GTX 460 Hawk

    Rettet en gang, sidst af mads_spazz ().