Bedste musik lydkort. ??

  • Haløjsa.


    Skal ha fat i et pci lydkort, et godt et, så jeg kan indspille uden støj og delay..


    Er der nogen der har erfaring inde for gode produkter til max-pris 2.000,- ?! :)


    Mvh Nicklas


    Antec P182
    XFX Nvidia 790i Ultra 3waySLI
    1000gb + 500gb Samsung hdd's
    Intel Core2Duo E8400 @ 3.8 Ghz
    Siberian Tiger II
    Corsair XMS3 DHX - 4gb DDR3 @1500 Mhz
    Asus GTX280

  • come on.. er der ingen der har råd til godt lydkort?


    Antec P182
    XFX Nvidia 790i Ultra 3waySLI
    1000gb + 500gb Samsung hdd's
    Intel Core2Duo E8400 @ 3.8 Ghz
    Siberian Tiger II
    Corsair XMS3 DHX - 4gb DDR3 @1500 Mhz
    Asus GTX280

  • Quote

    Originally posted by Macarized
    come on.. er der ingen der har råd til godt lydkort?


    Heh, hvis du vil ha et lydkort til producering af musik... Så har du heller ikke råd til et god lydkort.

    Intel Core i7 930 @ 2.8 GHZ | HD4870 | Asus P6X58D Premium | 3x2048GB DDR3 1333MHZ
    AMD OPTERON 185 @ 2.8GHZ | HD4550 | Asus A8N32-SLI Deluxe | 2x1024GB DDR1 333MHZ

  • hej - jeg laver også meget musik :D


    mit lydkort - EMU 1820M - har en supergod lyd og har 0-latency, hvilket vil sige at der ingen delay er... hvad angår støj kan jeg cranke mit anlæg (85W into 8 Ohm) påmax uden at høre nogen antydning af hvislen - super lækkert.... Der findes en billigere version af kortet, nemlig 1820 (uden M) og det skulle efter sigende være næsten ligeså godt men koste en del mindre (jeg fortryder faktisk lidt at jeg ikke bare købte det). 1820 skulle gerne kunne findes til under 2000 kr. - men hvis jeg var dig ville jeg ringe lidt rundt til forskellige forhandlere og prøve at presse prisen på kortet ned - det er nemlig lige gået ud af produktion (så vidt jeg ved)


    ligemeget hvad du vælger at købe - creatives X-fi kort skal du holde dig fra - det er ikke rettet imod DSP heavy tasks og de tal de oplyser er manipulerede. Hvis du ikke tror på hvad jeg siger så gå ind på driverheavens forums og søg efter posts omkring x-fi kortet - det er efter sigende ikke pengene værd



    lige en ting til - hvis du køber 18820 eller 1820M skal du lige være opmærksom på at de kort bruger deres egen mixer app - således kan windows mixerens features ikke bruges med kortet - det er ikke noget problem for mig men dig måske? - who knows - nu ved du det

  • Quote

    Originally posted by Wolf_of_dk
    Hvis jeg skulle have lydkort i dag skulle det være denne


    http://www.auzentech.com/site/products/x-fi_prelude.php


    Hmm fedt, jeg har længe luret på et X-Meridian 7.1, men prisen har været noget skræmmende.
    (Især når der er brugt en masse penge på et Geforce8800 kort osv. :crazyeyes:)
    Men så læser man dette inde på deres side:

    Quote

    As of June 2007, this soundcard is no longer in production due to limited chipset availability. Some retailers may have inventory on hand for a limited time.


    Nå, så skal jeg åbenbart ikke have sådan et, alligevel. :(

  • det lyder nice, kigger på tingene :D


    Antec P182
    XFX Nvidia 790i Ultra 3waySLI
    1000gb + 500gb Samsung hdd's
    Intel Core2Duo E8400 @ 3.8 Ghz
    Siberian Tiger II
    Corsair XMS3 DHX - 4gb DDR3 @1500 Mhz
    Asus GTX280

    Rettet en gang, sidst af Macarized ().


  • altså, jeg har en mikser fra Behringer, xenyx 502 hedder den.. ganske simpel, bare til at forstærke SM57'er lyden... Tror du at hvis jeg nu køber sådan et EMU 1820, så skulle det bare funge igennem den mikser, i stedet for deres egen? - det skal også lige nævnes, at jeg kører med Vista på, vil lydkortet fungere dérpå?


    Antec P182
    XFX Nvidia 790i Ultra 3waySLI
    1000gb + 500gb Samsung hdd's
    Intel Core2Duo E8400 @ 3.8 Ghz
    Siberian Tiger II
    Corsair XMS3 DHX - 4gb DDR3 @1500 Mhz
    Asus GTX280

    Rettet en gang, sidst af Macarized ().

  • 1820 har 2 jack indgange med preamp switches så mna kan give lidt ekstra power til den lyd man tager ind hvis man ønsker det... der er mange ind og udgange på kortet så den kan da godt fungere som mixer - men jeg ved ikke om den kan ampe dit signal ligeså meget som din hw mixer


    der er beta drivers til vista ude til 1820 og 1820M nu - de endelige drivers er på vej