God Laptop eller?

  • Jeg er på udkig efter en ny laptop. Jeg har en IBM Thinkpad og har svoret til at ville ha en thinkpad igen. Nu har jeg så fundet en måske værdig modstander. Mærket er Dell. Dell er ikke kvalitet i mit hoved, men hvad mener I om denne?


    Den nye Dell XPS M1330 13.1"


    Se billeder: http://www1.euro.dell.com/cont…0_landing?c=dk&l=da&s=gen


    Eks: [Blocked Image: http://i.dell.com/images/emea/products/dimen/xps/x1330_landing_1.jpg]


    Designet slog mig tilbage i stolen - synes den er super fed! Alle de reviews jeg finder roser den til skyerne og mener Dell har skabt noget ala et mesterværk.


    Hvad mener I?


    Her ses et video review: http://reviews.cnet.com/Dell_X…4660-10619_7-6745852.html


    De specs jeg har sammensat (Måske med T7700 CPU og måsle med LED skærm (300nit, som er første af sin slags). Måske med 8400GS gfx til 800 kr ekstra... Dog har jeg ikke brug for spille gfx.


    Komponenter
    Intel® Core™ 2 Duo T5250-processor (1,5 GHz, 667 MHz, 2 MB L2-cache)
    Original Windows Vista™ Home Premium - Dansk
    Standardgaranti - 1 års XPS Premium Hardware Support (inkl. gaming- og onsite-hjælp)
    Uden Accidental Damage Support
    Tuxedo Black med webkamera på 2,0 megapixels til skærm (CCFL)
    13,3" skærm med WXGA-opløsning (1280 x 800, CCFL, 220 nit) og TrueLife™
    Biometrisk fingeraftryksaflæser
    2048 MB Dual Channel DDR2-hukommelse 667 MHz [2x1024]
    120 GB SATA-harddisk (5.400 omdr./min.)
    Integreret Intel® Graphics Media Accelerator X3100
    Fast, slankt 8x dvd+/-rw-drev med slot-loading, inkl. software
    6-cellet primært lithium-ion-batteri (56 W/t)
    Tilbehør
    ingen computertaske
    Internt Dell™ TrueMobile 355 Bluetooth-modul - Europæisk
    Intel® næste generations Wireless-N-minikort - Europæisk 300mbit


    Pris: ca 9k


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

    Rettet en gang, sidst af Søndergård ().

  • Ville selv være træt af at betale så meget for en laptop og så få sådan en lille CPU og GFX til den pris.
    Bare min mening, men man har forskellig smag. Jeg vil bare hellere have en Ferrari der KØRE som en Ferrari end den bare LIGNER en Ferrari.
    Ikke fedt med en bærbar der imponere alle når man pakker den ud, men man så skal vente 5 min før den er startet op, fordi den tygger tal som en gammel lommeregner.


    Men hver sin smag.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • IMO ser den godt nok fræk ud! og ift en thinkpad (går ud fra du tænker på en X series) så er 9k jo ligefrem penge sparet... jeg skal selv ud og ha en ultraportable til efteråret, og jeg tror da lige jeg vil kigge nærmere på den XPS der...!
    skal desuden siges at jeg har en 5 år gammel Inspiron og den kører endnu...

  • Skal ikke bruge gfx power til noget, det har jeg den stationære til. Grunden til den lille (Men altså stadig en C2D cpu!!) cpu er både økonomi, men også fordi jeg senere vil opgradere den - eks. til quad hvis det bliver muligt.


    Valget står mellem den og Thinkpad X61s


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • nu ved jeg ikke hvor meget det haster for dig at få en ny laptop, men ifl en forhandler jeg har snakket med skulle x-serien få opdateret ramhastigheden omk september så de skulle køre 800 mhz...


    jeg synes da en ting der taler for xps'en er den lidt større skærm og lidt højere opløsning... imo er det synd at x-serien kun kommer med 1024*768... jeg ved ikke om selve panelet er bedre (lysstyrke og kontrast) i xps'en ift x61s men jeg synes jeg har læst at skærmen på x61s ikke har så stor lysstyrke... igen ved jeg ikke om det er en prioritering mht batterilevetiden eller om det er selve panelet...

  • http://www.fona.dk/default.asp…=81&itemnumber=4406902390 Det er shu en lækker maskine, faldt lige over den. Har ikke set noget som kostede det samme som den, med det indhold den har! Så den i Fona idag, holdkæft den er flot!

  • Ja okay, bliver nok også den Dell for er ikke meget for de 1024x768 samt det faktum at der ikke er noget disk drev i maskinen...


    Som sagt kan jeg opgradere cpu senere hen, men om en C2D kører 1,5 eller 2,2Ghz til studiebrug tror jeg ikke man mærker SÅ meget til.


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Quote

    Originally posted by Søndergård
    Ja okay, bliver nok også den Dell for er ikke meget for de 1024x768 samt det faktum at der ikke er noget disk drev i maskinen...


    Som sagt kan jeg opgradere cpu senere hen, men om en C2D kører 1,5 eller 2,2Ghz til studiebrug tror jeg ikke man mærker SÅ meget til.


    Den kommer til test på LaptopWorld.dk

  • Quote

    Originally posted by Søndergård
    Ja okay, bliver nok også den Dell for er ikke meget for de 1024x768 samt det faktum at der ikke er noget disk drev i maskinen...


    Som sagt kan jeg opgradere cpu senere hen, men om en C2D kører 1,5 eller 2,2Ghz til studiebrug tror jeg ikke man mærker SÅ meget til.


    Den acer har nu cd-drev, så den i Fona med det ihvertfald..


    EDIT - Men Dell'en er nu helt klart meget pænere!!!

  • Quote

    Originally posted by Søndergård
    Ja okay, bliver nok også den Dell for er ikke meget for de 1024x768 samt det faktum at der ikke er noget disk drev i maskinen...


    Som sagt kan jeg opgradere cpu senere hen, men om en C2D kører 1,5 eller 2,2Ghz til studiebrug tror jeg ikke man mærker SÅ meget til.


    kommer jo an på hvilket studie du skal igang med ;)

  • Har selv en Dell Inspiron 630M, en lidt "ældre" laptop, men efter min mening er kvaliteten lige så god som andre kendte mærkers. Men skal selvfølgelig ikke kunne udtale mig på den model du har valgt, men efter egne erfaringer ville jeg klart købe den, har faktisk også selv siddet og savlet over netop den model du har valgt!


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

    Rettet en gang, sidst af Exxon ().

  • Quote

    Originally posted by Flindt_DK
    http://www.fona.dk/default.asp…=81&itemnumber=4406902390 Det er shu en lækker maskine, faldt lige over den. Har ikke set noget som kostede det samme som den, med det indhold den har! Så den i Fona idag, holdkæft den er flot!


    Den er sikkert meget fin og meget hurtigt..... :hb:


    Problemet er bare, at den osse vejer 3+ hvilket ikke kan betegnes som en bærbar til studiebrug(MIN MENING: efter normale omstændigheder, hvor den kun skal bruges til noget std. skriveprogram, surfing etc.) havde selv en dell 5150 som vejede langt over 3kg og gik andet end nogle få måneder før jeg skaffede mig af med den.... fordi bøger + bærbar = tung at transpotere medmindre man har en bil, hvilket meget få studerende har. :oops:


    Det samme gælder hvis man vil have den med ud at rejse eller bare det at tage den med ud i haven...tung tung tung tung.... 8o


    Jeg vil faktisk mene, at man burde forbyde folk som ikke er igang med en uddannelse, hvor man laver en masse store beregninger, render, programere eller andet i den dur. at eje en bærbar med en vægt over 2kg, måske endda over 1,5kg+(lader,mus,software,taske). Det er så bare min mening igen :offtopic:


  • Hvor ser du det henne? IMO syntes jeg ikke den vejer noget særligt..

  • Quote

    Hvor ser du det henne? IMO syntes jeg ikke den vejer noget særligt..


    Det gør jeg inde på Acer's hjemmeside.


    acer 5920



    Dertil skal det siges, at 3kg selvfølgelig ikke føles af meget når du bare står med bærbaren. Men nu ved jeg fra min tid på HTX, at du får brug for mange bøger. Disse bøger prøvede vi så at veje i en periode og kom frem til at man i snit havde cirka 9kg(max var 13,6kg) bøger på ryggen, hvis du så lige ligger 3-4kg mere oveni..... :boxed: Og nej, jeg er ikke en slapsvans, da jeg styrketræner mindst 3 gange om ugen osse dengang :)


  • Det var mange bøger!?
    Ja søndergård, hvis du har købt den, hvilket hardware er der så i? Og lever den op til ''forventningerne''?

  • jeg er lige skiftet fra AMD til Intel (Første gang jeg har Intel)


    og er allerede stødt ind i nogle forhindreinger i biosen, jeg har kigget manualen igennem til bundkortet (Asus P5KC) og har ikke kunne finde noget...


    Jeg ville være glad hvis nogen herinde kunne hjælpe med følgende spørgsmål:


    1. hvordan slår jeg T1 til i ramsettings ? hvilken menu skal jeg kigge efter og hedder det evt. noget andet i forhold til AMD ?


    2. hvad skal jeg sætte Volt til på CPU/Ram for at systemet er stabilt ? Cpu: Q6600 Ram: Corsair DDR2 PC6400 2 x 1024MB


    3. Skal jeg lade rammene kører auto ? de står auto til 800Mhz



    Og hvis der er flere fif så er de mere end velkomne, jeg er virkelig lost i den bios her..........




    Der skal ikke overclockes :D


  • Hvad har det med denne tråd at gøre?