Ny PSU hvad skal man vælge...

  • Hejsa


    havede sat min compc på standby og kørt ind og spiste og da jeg kom hjem ville den intet så jeg slukkede på stikkontakten, men da jeg så tente igen sage det KNALD og et mega lysglimt inde fra PSU og vupti så manglede den en kondensator !!!


    nå men jeg skal bruge en ny PSU hvad ville i anbefale til mit sys (der kommer et GF 7900GS kort i når det kommer tilbage fra rep) nå hvad siger i ???

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64

    Rettet en gang, sidst af Brumbassen ().

  • Quote

    Originally posted by Rasmus_yamaha
    har selv en silverstone stridler psu med 600 watt.
    vil helt klart anbefale dem. det er noget der virker og den er meget støjsvag :D


    Hvad er en stridler?


    ______



    En enermax 500W eller Antec NeoHE, enner måske eb Corsair HX520, alle fine PSU'er der er til at stole på.

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

    Rettet en gang, sidst af nano ().

  • Hejsa


    ok skal da lige kigges på tak


    andre bud ?


    Og de må gerne være støjsvage

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64

    Rettet en gang, sidst af Brumbassen ().

  • Hmm.. tja der er mange gode at vælge imellem jo..


    Personligt har jeg selv en SeaSonic S12 - 600 Watt Støjsvag PSU, den er idag overgået af en meget lignende SeaSonic M12 - 600 Watt Støjsvag PSU med meget ens specs..
    Jeg valgte seasonic strømforsyningen prima fordi den er yderst støjsvag, max 22dB. Ydermere er ledningerne ikke fastmonteret på psu'en og man kan derfor vælge af tage de fra man ikke måtte få brug for.


    Strømforsyningen trækker luft indefra kabinettet og ud ved hjælp af en stor 120mm blæser, hvilket er en stor fordel idet den afhjælper med, at få ført varme ud af kabinettet.


    Strømforsyningen er selvfølgelig strømbesparende, CE-mærket, og fuld regulativ - og har en energi effektivitet på 88% (Kilde shg.dk - test)


    Check shg.dk for mere info:


    http://www.shg.dk/produkter/in…p?varenr=820213&lokation=

    CPU: Intel CoreDue 2 E6600 2,4gHz
    Vandkøling: Zalman Reserator 2
    Bundkort: Asus P5B Deluxe
    Harddisk(e): 2 x 120gB, 7200rpm / 16MB, Seagate, Serial Ata II
    Harddisk(e): 1 x 320gB, 7200rpm / 16MB, Seagate, Serial Ata II
    Harddisk(e): 1 x 74gB, 10000rpm / 16MB Raptor, WD, Serial Ata
    Ram: 2 x 1gb DDR2 Kingston HyperX pc2-8500, Dual channel
    Grafikkort: 2x 512mb MSI NVidia NX7900 series, GTO model (SLI)
    Strømforsyning: Seasonic, model S12-600, low-noise, 120mm, 20db, 600watt
    Kabinet: Thermaltake Armor Series Tower

    Rettet 2 gange, sidst af plat4m ().

  • Quote

    Originally posted by Cyclups
    Mine forældre har et system som nsæten er det samme som dit og en NorthQ 4001 400watt er nok, der er ingen grund til at købe psu'er til 700-?kr. til det system du har.


    bad advice der....måske er 600w alt for meget i forhold til hvad der er nødvendigt nu, men en northQ er noget værre bras... en antec 500w earthwatts er en fin psu til pengene også, men vil man være mere fremtidssikret er en 600w da ikke en dårlig ide....en psu bruges jo ofte til 3-4 systemer inden man skifter dem.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Fragman


    bad advice der....måske er 600w alt for meget i forhold til hvad der er nødvendigt nu, men en northQ er noget værre bras... en antec 500w earthwatts er en fin psu til pengene også, men vil man være mere fremtidssikret er en 600w da ikke en dårlig ide....en psu bruges jo ofte til 3-4 systemer inden man skifter dem.


    ok ikke bedste mærke, men den ene siger at han skal købe en til 899kr. og den anden 1400kr. det er en Venice 3200+ og et 7900gs de bruger sku ikke alverdens power.

  • det kan vi godt være enige om...men igen så kan en 600w fx sikkert bruges til de næste 4 systemer han køber uden at han behøver skifte, så spildte penge er det nu ikke....men ja der er billigere alternativer .

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Vil give ret i at en 600 watt psu måske ikke er nødvendig med det system han har nu, og ja en billigere løsning kan selvfølgelig sagtens vælges så.


    Blot en post om hvad jeg havde og hvorfor jeg valgte som jeg gjorde. På den anden side, hvis det er sådan at du på et tidpunkt vil opgradere til noget mere krævende og måske vil køre SLI graffik og stadig køre med en støjsvag PSU så er du fremtidsikkert.. men en billigere løsning kan sagtens vælges det er der ingen tvivl om..

    CPU: Intel CoreDue 2 E6600 2,4gHz
    Vandkøling: Zalman Reserator 2
    Bundkort: Asus P5B Deluxe
    Harddisk(e): 2 x 120gB, 7200rpm / 16MB, Seagate, Serial Ata II
    Harddisk(e): 1 x 320gB, 7200rpm / 16MB, Seagate, Serial Ata II
    Harddisk(e): 1 x 74gB, 10000rpm / 16MB Raptor, WD, Serial Ata
    Ram: 2 x 1gb DDR2 Kingston HyperX pc2-8500, Dual channel
    Grafikkort: 2x 512mb MSI NVidia NX7900 series, GTO model (SLI)
    Strømforsyning: Seasonic, model S12-600, low-noise, 120mm, 20db, 600watt
    Kabinet: Thermaltake Armor Series Tower

  • Nap du en Chill CP-450A4. Det er stærke og ikke særlig dyre strømforsyninger i god dansk kvalitet! Har selv haft Chill 2 gange og har været meget tilfreds!


    Vil du have top notch kvalitet, ydelse osv og ikke har et budget så skal du op i noget Corsair HX520W. Den har så også lige 70W mere end den førstenævnte.
    Har selv haft 2 stk af Corsair's HX620W'ere, der har jeg også været meget tilfreds og er det stadig. :)



    Quote

    Originally posted by Fragman
    bad advice der....måske er 600w alt for meget i forhold til hvad der er nødvendigt nu, men en northQ er noget værre bras... en antec 500w earthwatts er en fin psu til pengene også, men vil man være mere fremtidssikret er en 600w da ikke en dårlig ide....en psu bruges jo ofte til 3-4 systemer inden man skifter dem.


    Drop dét der, allerede nu.. Diskutionen har været oppe før, og du kunne ikke komme med nogen argumenter for at det var en dårlig PSU. Samtlige NorthQ ejere herinde kunne stå indefor at det var top dollar hardware.

  • Quote

    Originally posted by Cyclups
    hvis man skal ha' en psu som er fremtidssikret så skal den ha' 8pins PCI-e stik og så koster de en del, så hellere en "billig" løsning nu og når man så skal skifte hele lortet ud så også købe en ny psu som kan tage ens system.


    Læste et sted at nogen producenter, laver gratis ombytninger til 8-pins PCI Express kompatible PSU'er. Én af dem er Corsair.

  • Quote

    Originally posted by Cyclups
    ok, det er dejligt når nogle producenter yder sådan service, uheldigvis er det nok ikke ret mange som gør.


    Ja meget bekvemt! Så sandt, alt for få yder så god service.


    Men det er jo bare for at tjene penge og mere eller mindre at skide på kunderne.


    Dog regner jeg ikke lige med at skulle skifte til PCI Express 2.0 lige her og nu.. Der kommer også til at gå noget tid før der kommer High End kort til den port.


  • nå jamen du kan da bare smutte forbi mange af de forskellige hardware fora ....der er masser af belæg for at sige at northQ er noget hø..også herinde har der været en del med problemer......de kan ganske enkelt ikke klare at blive belastet så godt som andre...så piv du bare videre.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Hejsa


    jeg vil bare gerne have noget der er stabil og gerne støjsvag
    og som nogen skriver bliver der jo nok opgraderet en dagved jo heller ikke om der er andet der er feset af med psuen :(


    men vil ikke have noget der er mindre end det jeg havede da den gjore det godt til det sidste
    Vil lige kigge nermere på den her Corsair HX520W den ser fin ud

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64

    Rettet en gang, sidst af Brumbassen ().

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    nå jamen du kan da bare smutte forbi mange af de forskellige hardware fora ....der er masser af belæg for at sige at northQ er noget hø..også herinde har der været en del med problemer......de kan ganske enkelt ikke klare at blive belastet så godt som andre...så piv du bare videre.


    Det er da dig der sidder og whiner totalt, uden at komme med noget fakta der kan understøtte din teori.


    Jeg gider da virkelig ikke sidde og kigge en masse fora igennem for at finde noget der undersøtter noget DU har sagt.


    Nu må du sgu tage dig sammen en gang.. Christ.. :roller: