Indlæg af plat4m

    Tja jeg har selv en Lenovo 3000 N100 købt over laptops.dk.


    http://www.laptops.dk/product_…f94b2c9ee0b16b171b8c983dc


    Jeg og to af mine kammerater bestilte tre af samme model fra laptops.dk, prisen uvedkommende. Anyway vi havde så absolut intet problem med handlen og vi er alle utrolig tilfredse med vores bærbare.. selv idag efter nu knap 1 år er det et fantastisk køb set i bakspejlet.
    Kan varmt anbefalde laptops.dk som forhandler og de er flinke og rare at snakke med hvis man skulle have brug for support. Undre mig lidt over den udmelding at "IBM ikke tager imod reporation fra bærbare købt via laptops.dk" hvor ved du det fra bublegum? - den ene maskine vi købte dengang opdagede vi havde en smule whitenoise på lydudgangen. Min kammerater hvis maskine problemet lå i blev ganske vidst bedt om at ringe til IBM support afd. om det, men vi havde ingen problemer med det.. og sendte maskine til dem og fik den tilbage med nyt lydkort uden støj..


    Endnu engang kan varmt anbefale laptops.dk og især LENOVO bærbare.. dejlig pålidelige :)

    Men det er vel forskelligt.. Tag det der kræver mest køling først. Jeg fulgte blot guiden der fulgte med fra Zalman

    Hey ved ikke om det er et helt specifikt system du leder efter eller hvad du kræver der skal køles i alt kører du eksempelvis med et SLI-system skal ram på grafik køles også? Er dit bundkort udstyret med passiv køling på chipset osv..? Ellers kan kraftigt anbefale Zalman' Reserator 2 http://www.zalman.co.kr/ENG/product/Product_Read.asp?idx=184. Det fungere sindsygt godt! Dog temmelig dyrt ligeledes.. men det hænger jo ofte gerne sammen også. Anyway.. det unikke ved systemet er at det er 100% passivt kølet.. det eneste man kan "høre" er pumpen. Radiatore udskiller alt varmen ved finderne på siderne..


    Hvis du vil vide mere så spørg endelig..

    Der er mange forskellige vandsæt kits at vælge imellem idag. Nogle bedre end andre. Skal ikke sige at de dyreste nødvendigvis er de bedste, men pris hænger som regel sammen med kvalitet. Men personligt syntes jeg ikke du skal spare på et kølesæt. Der vil ikke være noget værre end at skulle starte forfra med at installere et vand kit, så sørg for at vælge det rigtigt første gang.


    Anyway nu ved jeg jo ikke hvor mange penge du vil bruge på et vandkøling sæt. Men personligt har jeg købt et Zalman Reserator 2. Ganske unikt uden nogle irriterende blæsere.. 100% fanless.. :D Sættet har en 1½ liter tank og lydløs pumpe til at drive cpu, chipset og gfx.
    Jeg har desuden købt en tilhørene gfx ram kølerblock, der passede til mit MSI NX7900 GT/GTO grafikkort.


    Prisen for et Zalman Reserator 2 er ca. 2100,- idag..


    http://www.zalman.co.kr/eng/pr…view.asp?idx=217&code=021

    Vil give ret i at en 600 watt psu måske ikke er nødvendig med det system han har nu, og ja en billigere løsning kan selvfølgelig sagtens vælges så.


    Blot en post om hvad jeg havde og hvorfor jeg valgte som jeg gjorde. På den anden side, hvis det er sådan at du på et tidpunkt vil opgradere til noget mere krævende og måske vil køre SLI graffik og stadig køre med en støjsvag PSU så er du fremtidsikkert.. men en billigere løsning kan sagtens vælges det er der ingen tvivl om..

    Hmm.. tja der er mange gode at vælge imellem jo..


    Personligt har jeg selv en SeaSonic S12 - 600 Watt Støjsvag PSU, den er idag overgået af en meget lignende SeaSonic M12 - 600 Watt Støjsvag PSU med meget ens specs..
    Jeg valgte seasonic strømforsyningen prima fordi den er yderst støjsvag, max 22dB. Ydermere er ledningerne ikke fastmonteret på psu'en og man kan derfor vælge af tage de fra man ikke måtte få brug for.


    Strømforsyningen trækker luft indefra kabinettet og ud ved hjælp af en stor 120mm blæser, hvilket er en stor fordel idet den afhjælper med, at få ført varme ud af kabinettet.


    Strømforsyningen er selvfølgelig strømbesparende, CE-mærket, og fuld regulativ - og har en energi effektivitet på 88% (Kilde shg.dk - test)


    Check shg.dk for mere info:


    http://www.shg.dk/produkter/in…p?varenr=820213&lokation=

    Har du overvejet at købe et helt sæt. Zalman har lavet nogle rigtig fine vandkølingsæt. Deres nyeste er Zalman Radiator 2. Den kan trække Grafikkort, CPU, Chipset, med en 1,5Liter tank. Det fede er at den ikke kræver nogle blæsere til nedkøling, men overlever på passiv køling, ved hjælp af finder på siden af Radiatoren.. Der fås yderligere kølerblocke dertil, også til rammene til dit grafikkort.. Det er et rigtigt godt sæt. Har det selv og er fuldt tilfreds. Ingen blæsere = ingen larm. Men ved så ikke hvor godt det er hvis du vil overclocke din pc helt vildt..


    Anyway Check det.. : http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=215687

    Hej alle sammmen..
    Tænkte at der var nogle, som kunne give nogle gode råd ved køb af bærbar. Eventuelt hvad i vil anbefale (Set ud fra mine krav nederst). Jeg har det sidste stykke tid set på forskellige bærbare og fundet især ASUS G1 Notebook og IBM N100 vældig interessant:


    Min udmiddelbare tanke er, at købe denne IBM N100 - Model 0768
    http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=376439


    Nogle der kender til et bedre køb? - skriv endelig..


    Det jeg leder efter i en bærbar er:


    En "WSXGA+" TFT - skærm
    Max 15 tommer (15.4 gælder også)
    1gB Ram
    Pris under kr. 10.000,-

    Ram og CPU skal følges ad.. Hvis du har meget langsomme ram vil du ikke kun udnytte din overclocking til fulde.. Men hvilke ram har du..?


    Hvad angår din box blæser vil jeg andbefale at skifte den ud med en større blæser.. Hvis du køber en 120mm blæser kan du opnå samme køle effekt ved langt lavere omdrejninger og derved mindske larm.. Plus at hvis du endelig vil overclocke i stor stil så kan en sådan 120mm blæser sagten holde din 43 grader idle..

    Okay.. forstår bare ikke hvorfor den har så høj en temperatur ved idle.. Det giver for mig ikke mening.. Jeg kan ligefrem slå radiatoren fra på mit værelse, den varme sku da hele hytten op!


    Forresten mit kabinet er jo som sagt en ældre sag.. Hvad er et godt køb.. Det skal være et letvægts kabinet, og ikke mindre end et midi.. (ATX i øvrigt)

    er den det? aner det faktisk ikke. må indrømme at jeg ikke har så meget forstand på det. men var hvad den stod til da jeg fik det hele installeret..
    Har lige været inde i bios og checke. Når beder den om at stille alle instillinger til default så sættes v.core til 1.18 v


    burde da være standard så.. hmm. har godt nok flashet en ny bios for et par dage siden..

    Må indrømme at jeg har et efterhåndet ældre kabinet. et miditower chieftec.


    Jeg bruger Probe II fra asus til at måle temps med.. Har godt hørt fra en kammerat at der ville være forskel mellem bla. core temp og probe.. Men hvilken skal man så gå efter??


    Min v.core er 1.18 v standard..


    ps.. mine grafikkort ligger på 41 grader fra start og jeg har indtil nu ikke kunne få dem over 55 grader, og deres tærskel står til 110 grader..

    Hej ville lige høre om der er nogen, der ved hvad en Intel Core 2 Due -E6600 2.4 gHz temperatur burde ligge på under idle og full load..


    Har lige erhvervet mig E6600 modellen og undrer mig noget over, at temperaturen ligger over 45 grader i idle og 55 ved full load.. Intel selv skamroser den med de max 35 grader ved idle og 45 ved full load. Hvilket er noget højere i mit tilfælde.. hmm..


    Jeg har 2 indblæser (92 mm) og 1 udblæser (92 mm), incl en 120 mm psu der også afhjælper den ene udblæser.


    Min CPU køler er en Zalman 120mm, CNPS 9700-LED, som burde kunne køle processoren længe ned i temperatur.


    Hvis nogen har et forslag til hvordan jeg kan få cpu temperaturen længere ned så skriv venligst..