harddisk i selvsving

• hi
    min system harddisk har det med at larme helt vildt, når pc`en har stået ubenytted et stykke tid, den larmer MEGET mere ind når jeg fx. sætter den til at pakke en HDDVD film sammen (25G) eller spiller ect.

har fragmeteret og sletted alle filer i "temporary internet files" men det hjalp ikke

nogle der har en ide om hvad det kan skylles

EDIT: win xp

• Det kunne sikkert skyldes at den diskfragmentere når systemet står ubenyttet, men når det nu engang er Vista ja så kan det være alt.

i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

Rettet en gang, sidst af RAC ().

• Hvis det er det, jeg er jo ikke helt sikker da jeg sidder ved XP, men du skal ind i et kontrol panel og lede efter diskfragmentering og slå noget auto fra. Lækker harddisk har en magen til.

i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

Originally posted by RAC
    Det kunne sikkert skyldes at den diskfragmentere når systemet står ubenyttet, men når det nu engang er Vista ja så kan det være alt.

det bare hans fantasi pc i hans signatur :roller: så han er heller ikke på vista.
    har ikke rigtig nogle rode foreslag andet end at lave en lille partition og prøve at reinstallere på den

[i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

• Jeg er ret sikker på at man ikke kan sætte win XP's standard derfragmenteringsprogram til
    automatisk at defragmentere.

Det kræver et særligt defrag-program som diskeeper eller o&o.

Desuden er der vel en grænse for hvor meget defragmentering den disk har brug for.

Har du sat din virusscanner til at scanne alle filer? Hvis man sætter den til det vil den stå og "tygge"
    dine kæmpefiler igennem (var det 25 GB du skrev?)

Prøv evt at køre en scandisk med med hak i "search for, and attempt recovery of bad sectors".

Bad sectors vil typisk give ret meget larm fra disken når den prøver at læse dem.

Originally posted by Carstone

det bare hans fantasi pc i hans signatur :roller: så han er heller ikke på vista.
    har ikke rigtig nogle rode foreslag andet end at lave en lille partition og prøve at reinstallere på den

Hvem i hele hule helvede ville vælge et 8600 kort som totalt ynglings.

Originally posted by Humpeligimp
    Har du sat din virusscanner til at scanne alle filer? Hvis man sætter den til det vil den stå og "tygge"
    dine kæmpefiler igennem (var det 25 GB du skrev?)

Prøv evt at køre en scandisk med med hak i "search for, and attempt recovery of bad sectors".

Bad sectors vil typisk give ret meget larm fra disken når den prøver at læse dem.

bruger NOD32, ved ikke lige hvad den er sat til scanne

scandisk ?

[Blocked Image: http://i162.photobucket.com/albums/t258/donron9/dd-1.jpg]

• Det er garanteret Indexing service der arbejder.
    Højreklik X:\ og uncheck "Indekser dette drev så der søger hurtigere"

Ellers kan du hente filemon og se HVAD det er harddisken læser.

Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

• har lige kørt en gang scandisk, og da jeg kom hjem stod pcen bare på skrivebord, så nu ved jeg ikke om der var noget galt ??
    det lidt skod den ikke kommer med nogle meddelse

:cheers:

• Har du prøvet det jeg sagde?

Filemon giver dig svaret med det vuns.

Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

• ja nu har jeg, det ser ud til at den åbner lukker, åbner lukker, åbner lukker ect...
    nogle internet filer, har prøvet at slette temp. internet files, disable antivirus og hive interne stikket ud, den forsætter bare med...
    [Blocked Image: http://i162.photobucket.com/albums/t258/donron9/ss.jpg]
    http://s162.photobucket.com/al…ction=view&current=ss.jpg

nogle der har en ide om hvad den har gang i

• Sysmech6.exe er en del af system mechanic:

Description of sysmech6.exe
    This is a component of System Mechanic. System Mechanic is software that facilitates in optimizing your machine's condition by finding and fixing system problems and errors. It also protects your system against harmful programs like spyware.

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

Originally posted by DonRon
    ok så det er min popup-blocker der larmer.. hmm men den har indtil vidre killed 100.000 pop-up`s
    på et par måneder, men så må jeg jo have en anden.. nogle foreslag

Du kunne jo sørge for det ikke var nødvendigt med en pop-up blocker. Dvs. rense din computer for alt der kan give pop-up's, bruge en browser der kan klare de fleste og så ellers lidt sund fornuft når du surfer ;)