• Jeg tror jeg vil skifte min CPU, jeg har nu en AMD +3500, synes ikke den er hurtig nok, når jeg skal spille, spiller næsten kun Half-Life 2 Deathmacth , der kan det godt lagge lidt når der sker meget, fik af hvide at min CPU er for langsom, når jeg har et Inno3D GeForce 8800GTS grafikkort.


    Nu skal jeg vælge nu CPU, har kig på:
    http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=376421 AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2 GHz / 256 KB L1 Cache
    eller
    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=203186 AMD Dual-Core Opteron 185 2.6 GHz


    Bruger også min computer til at redigere i video, bruger Vegas 7.0 samt DVD Architect 4.0.
    Her ved jeg ikke rigtigt om det kan gøres hurtigere, det tager da lidt tid, men det vil det vel altid gøre.


    Jeg vil gerne høre hvad for en CPU jeg skal skifte til ?

  • den her tråd burde være i hardware og ikke køb og salg.


    men i essensen er begge cpu'er den samme (toledo). X2'eren har bare fået halvdelen af cachen slået fra. Jeg ville vælge en opteron 185 prisforskellen taget i betragtning. Men synes det burde være at overveje om du ikke skulle sælge bundkort ram og cpu og så købe noget nyt istedet. Et billigt asrock conroe board, 2gb 677mhz ram (grundet prisen) og den billigste core 2 duo cpu du kan finde....



    anyway, af de to du foreslår er opteron cpu'en det bedste valg. Dog vær opmærksom på at ikke alle bundkort kan klare den - de fleste kan dog efter en bios opdatering. Opteronen vil jeg også skyde på du kan booste en anelse ved at hæve fsb'en til 220 med standard køling - uden at sætte ram hastigheden ned (kunne mine kingston value ram i hvertfald)

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

  • Det havde jeg ikke lige tænkt på, har ikke så meget erfarning her inde.


    Har også flere gange tænkt at jeg skulle skifte hele mit PC system ud, men kan ikke få min taget sammen, kommer også til at tvilve om jeg vil skifte det hele ud, så meget spiller jeg heller ikke, det er der, der nok ville være som gavn.