Indlæg af BronZ84

    Jeg har en stationær med XP og en bærbar med Vista home, jeg fik før mit lokal netværk til at virke, så der kunne deles filer mellem de 2 maskiner. :)
    efter en formatering af begge maskiner, kan jeg ikke huske hvordan jeg nu gjorde, for havde også problemer med at oprette netværket før.
    synes jeg har prøvet, at læse meget hjælp i diverse forums, men har ikke hjulpet mig meget.
    de 2 maskiner er tilsluttet en router, hvor i gennem de også er forbundet til nettet.



    nettet køre fint på begge maskiner, men hvad gør jeg for, at få det lokal netværk til at køre ?

    jeg prøvede det program, den sagde at der var rat mange drivers der skulle opdateres.
    USB-brugerstyret inputenhed
    Intel(R) 5 Series/3400 series chipset Family 4 ...... ATA...
    Intel(R) 5 Series/3400 series chipset Family 2 ...... ATA...


    og alverdens andet, i alt 28.
    har aldrig prøvet sådanne et program, kan det passe der er så meget, efter jeg lige har installeret XP ?


    det er ikke særlig lang tid siden alle mine harddiske virkede, så ikke dem der er problemer, men måske skal jeg opdatere drivere... ?


    har jeg også hørt.... husker ikke lige hvor meget det er, men ikke nogen disk der er større end 500 GB og ingen problemer med 3 af dem.


    det er en WD 320 GB, men ikke en ny, en jeg tog fra min gamle PC.

    det ved jeg så ikke, om jeg synes, inden det bundkort jeg har nu, havde et der lignede det meget, hvor intet virkede, kunne slet ikke få noget billeder¨på skæren.

    Jeg ha lige fået mig ny stationær PC, med ASUS P7P55D Deluxe S-1156 bundkort og ntel Core i7-860 2.86GHz 8MB S-1156 CPU.


    Jeg fik sat mit hardware i, under XP installationen virkede det da også som det skulle.
    Da jeg var færdig og kom ind i XP, bemærkede jeg med det samme at mit C drev nu kun var 1,36 GB hvilket på ingen måde er rigtigt, det er omkring 15 GB.
    Mit XP ville opdatere, men efter de installationer, var der ikke sket noget med disk pladsen.
    prøvede at installere XP igen, for tænke det var en fejl, men fik samme problemer igen.


    Jeg skulle ikke mene der er noget galt med den disk hvor XP ligger, så er det vel det nye bundkort ?
    har ikke lige oplevet sådan en fejl før.

    De 500 GB er da kun lidt under 30% af den smallede harddisk kapacitet, har så 3 harddiske fra den gamle PC, der også kommer i. det er:
    WD 320 GB
    2xWD 500 GB


    Kommer op på 1693 GB Ca. når de alle er sat i, samt formateret føstegang.

    jeg ved godt det nok havde værret bedre at spørge om sådan noget før jeg bestilte.


    det er er bestilt, men de er ikke begyndt at sætte den sammen endnu, bestilt den i går, og der er nogen af tingene, der først kommer hjem først i aug. så det ville nok værrre muligt at lave noget om, hvis der var.
    Men håber jeg nu ikke, synes jeg har overvejet alle valgene til PCen grundigt.

    Jeg vil lige høre hvad i har at sige, til en PC jeg lige har bestilt?
    Det er:


    Bundkort: Asus - P5K, Intel P35, GLAN, 8 Channel Surround Audio FSB 1333MHz 5z SATA 2 PCIexprees


    CPU: Intel - Core 2 Quadro Model Q6600 (2.4GHz), EM64T - Level2 Cache (8 mb cachehukommelse)


    Grafikkort: Inno3D GeForce 8800GTS mit gamle


    harddisk: WD - 500 GB – SATAII-300 (Fluid) – 7200 RPM / 16MB ca


    ram: Corsair - Twin2X 2x1024MB DDR2, PC8500 DDR1066
    _________________________________________
    PCen skal bruges til lidt spil og lidt arbejde med video.


    Bliver den helt god og spille med?

    prøver på at samle mig en ny PC, jeg vil lige høre om hvad i synes om det jeg tror jeg køber.
    det er:
    ___________________________________________
    CPU: Intel - Core 2 Quadro Model Q6600 (2.4GHz), EM64T - Level2 Cache 8 MB - FSB Hastighed 1066 MHz


    Bundkort: Gigabyte - GA-965P-DS3, Intel P965


    ram: Corsair - Twin2X 2x1024MB DDR2, PC6400 DDR800


    harddisk: WD - 500 GB – SATAII-300 (Fluid) – 7200 RPM / 16MB ca.. har 3 harddiske fra den gamle pc.


    grafikkort: Inno3D GeForce 8800GTS - fra min gamle computer

    ____________________________________________
    Der skal så også lige noget mere med, som fx. dvd drev og brænder.
    PCen skal bruge til lidt gaming samt til at arbejde lidt med video.

    jeg skal samle mig en ny computer, hvad er det bedst valg af CPU?


    Har mest kig på en: Intel Core 2 Duo E6700 2.66 GHz / 1066 MHz


    computeren skal bruges til lidt spil samt arbejde med lidt programmer.

    Jeg vil samle mig en ny comp. jeg har sat en sammen, vil bare lige høre jeres mening.
    Computeren skal bruges til lidt spil, samt til at redegiere video, med Sony Vegas 7.0.
    Jeg bruger grafikkort fra min gamle comp, et "Inno3D GeForce 8800GTS"
    så det nye grafikkort er bare så jeg har et grafikkort til den gamle comp.
    Flytter også de 3 extra harddiske jeg har i den gamle over.


    gammle comp. er en +3500
    _________________________________________________________


    Bundkort: Asus - P5L-VM/1394, Intel 945G, GLAN


    CPU: Intel - Core 2 Duo (Conroe) Model E6700 (2.667GHz)


    DVD drev: Asus - DVDx16 / CDx48, DVD-E616A/A5/QT/BLK, ATA66


    DVD brænder: NEC - AD-7170 DVD±RW, DVD±Rx18, Dual Layer DVD-R DLx6


    Grafikkort: Asus - EN7300GS/HTD/256M, GeForce 7300GS, 256MB DDR2


    harddisk: WD - 320 GB – SATAII-300 (Fluid) – 7200 RPM / 16MB ca.


    Kabinet: shg Computers - Astoria Mini, Minitower, Multimedia


    Ram: Corsair - Twin2X 2x1024MB DDR2, PC6400 DDR800, CAS 5-...
    _________________________________________________________


    5505 kr. med moms

    Det havde jeg ikke lige tænkt på, har ikke så meget erfarning her inde.


    Har også flere gange tænkt at jeg skulle skifte hele mit PC system ud, men kan ikke få min taget sammen, kommer også til at tvilve om jeg vil skifte det hele ud, så meget spiller jeg heller ikke, det er der, der nok ville være som gavn.

    Jeg tror jeg vil skifte min CPU, jeg har nu en AMD +3500, synes ikke den er hurtig nok, når jeg skal spille, spiller næsten kun Half-Life 2 Deathmacth , der kan det godt lagge lidt når der sker meget, fik af hvide at min CPU er for langsom, når jeg har et Inno3D GeForce 8800GTS grafikkort.


    Nu skal jeg vælge nu CPU, har kig på:
    http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=376421 AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2 GHz / 256 KB L1 Cache
    eller
    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=203186 AMD Dual-Core Opteron 185 2.6 GHz


    Bruger også min computer til at redigere i video, bruger Vegas 7.0 samt DVD Architect 4.0.
    Her ved jeg ikke rigtigt om det kan gøres hurtigere, det tager da lidt tid, men det vil det vel altid gøre.


    Jeg vil gerne høre hvad for en CPU jeg skal skifte til ?

    Jeg vil have mig at større SD kort til mit Panasonic Lumix DMC-FZ50S.
    Jeg vil op til 4 GB, læste et sted var kammerats max.
    Jeg har ikke helt styr på hvad mit kamera under støtter af ram typer, jeg vil have noget af de hurtigste, så jeg kan bruge en god funktion på kameraet, hvor det tager 2-3 billeder på ca. 1-2 sek. Det kan jeg gøre med de SD ram jeg har nu (Kingston 2 GB x50)
    Måske kan den komme til at tage flere billeder, lige efter hinanden, den stopper nemlig mens den skriver til kortet.


    Nogen der ved hvad for et kort jeg kunne bruge?

    tak for din hjælp, kunne se du enelig glemte lidt af sti'en, den er rigtige er:
    Kontrolpanel -> Administrer ->Computeradministration-> Diskhåndtering
    men det kunn jeg hurtigt se mig frem til, så tak for hjælpen