Hvilket grafikkort?

  • Men på den test side ser den ud til og yde enten mere eller mindre end et GTS så jeg tror jeg tager 2900XT for at prøve et ATI kort.


    Men jah Spyro du har nok ret med at når jeg kommer til selv og betale de så kommer der andre boller på sppen :b

  • Ja der er forskellig udgave men Asus'es kort er med standard clocks og det er det Zontec også så ingen forskel i ydelse... ;) Tro mig har haft rigtig mange forskellige GFX og producenten er ikke der forskellen ligger...

  • Quote

    Originally posted by Svan
    Ja der er forskellig udgave men Asus'es kort er med standard clocks og det er det Zontec også så ingen forskel i ydelse... ;) Tro mig har haft rigtig mange forskellige GFX og producenten er ikke der forskellen ligger...


    Zontec?? Jeg snakker Asus versus EVGA. Der er sjovt nok forskel på clocks.


    Du skal jo også have fat i et spil der bruger meget grafikkort RAM, før at du kan mærke det. :roller:


    Så en gang en test, mener det var på Tom's Hardware Guide, der testede hvor meget forskel der var på ydelsen, GTS320 vs. GTS640. I ét spil var der op mod 40% ekstra ydelse. Den mindste forskel, mener jeg var omkring 10% hvis jeg ikke husker meget galt.


    Jeg har skam også haft flere forskellige producenter, men det er ulogisk at sætte det sådan op.

  • Forhelved da, om kortet er pre cloced eller ej er jo lige gyldigt, for det meste clocer de i sidste ende næsten det samme. Forskellige producenter kan bruge forskellige ram, det er egentligt den eneste væsentlige forskel der er, med mindre de ændre reference layoutet. Forskellige ram giver jo selfølgeligt ogs mere eller mindre andre hastigheder ved OC, men forskellen er ikke enorm.

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • Quote

    Originally posted by nano
    Forhelved da, om kortet er pre cloced eller ej er jo lige gyldigt, for det meste clocer de i sidste ende næsten det samme. Forskellige producenter kan bruge forskellige ram, det er egentligt den eneste væsentlige forskel der er, med mindre de ændre reference layoutet. Forskellige ram giver jo selfølgeligt ogs mere eller mindre andre hastigheder ved OC, men forskellen er ikke enorm.


    Enig.


    Men hvis nu et fabriks oc kort sættes op mod et kort der ikke er oc, så er det jo klart at oc kortet vinder. Det er bare der jeg vil hen.

  • Men er helt enig i at han skal tag 8800GTS 640MB for det lyder som om pengene er til det, dog kan 320MB være et godt sted at spare lidt hvis budget nu er meget stramt...

  • mht forbruget på ati kortet så er et af problmerne med det jo også at de bliver endnu varmere end 8800 serien...hvilket imo egentligt stadig er for meget varme det afgiver.....men ja watt forbruget er da også bekymrende......

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    mht forbruget på ati kortet så er et af problmerne med det jo også at de bliver endnu varmere end 8800 serien...hvilket imo egentligt stadig er for meget varme det afgiver.....men ja watt forbruget er da også bekymrende......


    Ja og endnu være er det at det ikke yder som det kræver i strøm etc.

  • Quote

    Originally posted by Svan
    Jo men det er det ikke i tilfældet med Zontec...


    Og ja men der er 1 spil i testen og det er Company of Heroes som man kan se en rimlig stor forskel på....


    Jeg snakker STADIG ikke om Zontec..


    Der er faktisk ikke andre end dig der snakker om Zontec.


    Men kan da godt se, at der næsten ingen forskel er på ydelsen mellem Asus og Zontec kortene.. Men hvis clocks er ens, er det jo ikke særlig underligt. Det er ikke alle spil der kan gøre nytte af al hukommelsen på kortene.

  • Jeps ATI kortet kommer nok til at koste 1/5 mere i længden og når vi snakker big gamere som os så er computeren jo hoved forbruget! :P Jeg kunne personligt selv godt overveje sådan et 2900 XT var det ikke fordi jeg er blevet bildt ind fra de tests sites jeg er blevet vist at 2900 XT bliver out performet med AA, i forhold til et 8800 GTS.


    Skal aldrig mere spille et spil uden AA, sorry gameboy you have to go now.


    Vil da lige kommentere hvor borderline psykotisk det er at købe et 8800 GTX når forskellen på det og et 8800 GTS er ja hvad minimal, indtil videre. Nåh ja det var jo også helt klart de ekstra 6 fps man ville betale 1300 kr. ekstra for.


    Nåh jah hva fanden køb 2 x 8800 GTX i sli og få et virtuelt 0% gain i det CS man alligevel spiller.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet 2 gange, sidst af RAC ().


  • Argh der er nu alligevel en hel del forskel på GTS og GTX men SLI giver sku ikke så meget... :D


    btw tror sku spyro og mig ikke snakker om det samme :D


  • Nej nej, det kaldes "misundelse".. :$


    Der er meget forskel på GTS640 og GTX. I sær i de krævende spil, i høje indstillinger og høje opløsninger. Kan man lige øjenguf (og har råd), så er GTX og op efter det man leder efter.

  • Quote

    Originally posted by Svan
    Argh der er nu alligevel en hel del forskel på GTS og GTX men SLI giver sku ikke så meget... :D


    btw tror sku spyro og mig ikke snakker om det samme :D


    Dér ramte du sgu hovedet på sømmet! ;)