fra 8 Ohm til 4 Ohm

• hej
    jeg har købt en anlæg til min scooter YEAR ! :D men så har jeg fundet nogle 500 watts højtalere og forstærkere trækker 2 X 500 watt 4 Ohm men højtalerne er 8 Ohm.. mit spørgsmål er så. kan jeg lave så højtalerne kan bruges?

eller behøver jeg ikke lave noget om?

Intel I7 3930K
    Asus Rampage IV extreme
    Gainward GTX 680 Phantom x2
    Samsung 840 PRO 256 Gb SSD
    Corsair Dominator 1866 Mhz 32 gb.
    Corsair HX1050 PSU

Rettet 2 gange, sidst af Eth0 ().

Originally posted by DonRon

der er hvis nogle der skal have checked sin promille :cheers:

useriøst indlæg. Hvad har det med det at gøre?

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

Originally posted by DonRon

der er hvis nogle der skal have checked sin promille :cheers:

Sikkert !! :finger: :finger:
    Jeg smutter også i seng nu :boxing:

Intel I7 3930K
    Asus Rampage IV extreme
    Corsair HX1050 PSU

• præcist til det emne ved jeg ikke lige, men hvordan har du tænkt dig overhovedet at få strøm til det der......hvor mange ampere vil det bruge og hvor mange kan din generator levere.....og hvor mange minutter kan dit batteri holde til at du ikke kører med fuld gas eller holder stille......tror ikke du har tænkt det helt igennem, men mener da godt 8ohms højttalere vil virke fint til 4 ohms forstærker....men prøv lidt søgning på google...emnet er muligvis mest offtopic anyway.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• Højtalerne kan sagtens spille på en 4 ohms forstærker selvom de er 8 ohm.
    forstærkeren må da også have nogle watt oplysninger i 8 ohm med mindre det er en bil forstærker som kun er beregnet til at trække en eller flere subwoofere

• Medmindre forstærkeren kun er specificeret til 4ohm så virker det fint.
    Det der sker når du går op i 8ohm istedet er bare at du "kun" får 2x250watt ud af den - der bliver mere modstand så effekten mindskes.

0ohm er jo specificeret som en kortslutning, så jo lavere ohm, des mere gennemgang og mindre modstand.

Hvis forstærkeren kun kan spille i 4ohm, så er derimod risiko for at du brænder højttalernes littatråde og evt. svingspoler for varme så de går istykker.

Såå tjeck lige hvad forstærker og højtaler kan klare på deres specs før du plotter noget sammen..

• ALLE!! :D :D

Godmorgen jeg er ædru nu..

forstærkeren er en bil forstærker. og jeg lavede en fejl. det er 200 watts højtalere i 8 Ohm. og en 200 watts forstærker men i 4 Ohm

Altså
    Højtaleren = 8 Ohm
    forstærkeren = 4 Ohm ( denne satan http://www.kbtrading.dk/?p=productMore&iProduct=134 )

som dB1 skriver vil det så ske ?

Intel I7 3930K
    Asus Rampage IV extreme
    Corsair HX1050 PSU

• jaja jeg har sovet fra jeg gik igår klokken 6:30 ( om morgenen) og til klokken 00:00 ca :P

Intel I7 3930K
    Asus Rampage IV extreme
    Corsair HX1050 PSU

Originally posted by Eth0
    jaja jeg har sovet fra jeg gik igår klokken 6:30 ( om morgenen) og til klokken 00:00 ca :P

Ahh :)...

.. der skulle ikke være noget problem i at tilslutte højttalerne, men du vil bare ikke opnår optimal effekt ;).. Så skulle du tilslutte 2 x højttalere, som er parralelforbundet, vil hver udgang..

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]