newbie vandkøling

  • Quote

    Originally posted by Rasmus_yamaha
    ser godt ud
    men køre med oc gfx og cpu
    så skal nok have chipset køling


    så tager du bare et swiftech mcw30 til det chipset

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Originally posted by Rasmus_yamaha
    hvor skal jeg bestille det henne
    jeg regner med at købe silverstone td01 pumpen
    på mit arbejde så er den rimelig billig


    http://www.coolerkit.dk


    Den silverstone, følger der ikke cpu hovede med, det mener jeg

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Originally posted by Spyro
    Tjuhhej.. 3k kan jeg godt matche.. Nu har jeg bare lige taget køling til CPU og GFX:


    [Blocked Image: http://alcoholic.dk/view.php?id=2057]


    Hvis du ikke skal OC, er det lige meget med køling på chipsæt.


    Ser godt ud, dog ville jeg tage en DDC Normal (ikke pro) da man alligevel skifter til OCLabs top, så har man jo ikke noget at bruge Pro toppen til.


    Så ville jeg skrotte Maze5 til fordel for Swiftech MCW60, der er en del bedre og koster det sammen.


    Og hvis det var mig havde jeg smidt lidt ekstra penge efter en Thermochill PA rad.

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • tak for alle forslagene
    men pumpen bliver td01 da jeg skal købe et silverstone tj07 kabinet
    men ellers finde jeg alle de andre løsdele på coolerkit.dk

    men er er lidt usikker på td01 pumpen og løsdele
    for oppe på mit arbejde kommer det i en kæmpe kasse
    først trode jeg det var et kabinet fordi at det var så stort
    men tror der følger en masser ekstra ting med

  • Quote

    Originally posted by nano
    Ser godt ud, dog ville jeg tage en DDC Normal (ikke pro) da man alligevel skifter til OCLabs top, så har man jo ikke noget at bruge Pro toppen til.


    Så ville jeg skrotte Maze5 til fordel for Swiftech MCW60, der er en del bedre og koster det sammen.


    Og hvis det var mig havde jeg smidt lidt ekstra penge efter en Thermochill PA rad.


    Ah ja ok, kan jeg godt se.. :crazyeyes:


    Hmm ja ok, fair nok. :) Kender intet til de 2 kølehoveder, så tog bare DangerDen da det skulle være åh så godt. ;)


    Tja kunne han da også, så skal han bare handle 2 steder fra.. Men det koster jo heller ikke alverden.


    Men hvis han nu vil have sådan en ThermoChill PA radi, vil jeg hellere anbefale et D-Tek FuZion kølehovede til CPU i stedet. :)

  • Har du overvejet at købe et helt sæt. Zalman har lavet nogle rigtig fine vandkølingsæt. Deres nyeste er Zalman Radiator 2. Den kan trække Grafikkort, CPU, Chipset, med en 1,5Liter tank. Det fede er at den ikke kræver nogle blæsere til nedkøling, men overlever på passiv køling, ved hjælp af finder på siden af Radiatoren.. Der fås yderligere kølerblocke dertil, også til rammene til dit grafikkort.. Det er et rigtigt godt sæt. Har det selv og er fuldt tilfreds. Ingen blæsere = ingen larm. Men ved så ikke hvor godt det er hvis du vil overclocke din pc helt vildt..


    Anyway Check det.. : http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=215687

    CPU: Intel CoreDue 2 E6600 2,4gHz
    Vandkøling: Zalman Reserator 2
    Bundkort: Asus P5B Deluxe
    Harddisk(e): 2 x 120gB, 7200rpm / 16MB, Seagate, Serial Ata II
    Harddisk(e): 1 x 320gB, 7200rpm / 16MB, Seagate, Serial Ata II
    Harddisk(e): 1 x 74gB, 10000rpm / 16MB Raptor, WD, Serial Ata
    Ram: 2 x 1gb DDR2 Kingston HyperX pc2-8500, Dual channel
    Grafikkort: 2x 512mb MSI NVidia NX7900 series, GTO model (SLI)
    Strømforsyning: Seasonic, model S12-600, low-noise, 120mm, 20db, 600watt
    Kabinet: Thermaltake Armor Series Tower