Så faldt dommen over DBU - hvad mener du?

• Så har UEFA afsagt den endelige kendelse i forbindelse med kampen mod Sverige.

Straffen er:
    Vi er taberdømt 3-0.
    Bøde på 450.000 kr.
    De næste 4 hjemmekampe skal spilles 250 km. fra København.
    Den første af de næste 4 hjemmekampe skal spilles uden tilskuere.

Derudover, så har Christian Poulsen fået 3 spilledages karantæne, hvoraf den ene allerede er afsonet.

Der kan læses lidt mere om det følgende steder:
    TV2 Sporten - Sverige vinder 3-0 over Danmark
    TV2 Sporten - DBU-formand: En af de sorteste dage
    TV2 Sporten - Behrendt: Vi er temmelig rystede
    TV2 Sporten - UEFA-dom koster Parken 18 mio.
    TV2 Sporten - Jim Stjerne: En ret hård dom
    TV2 Sporten - DBU appellerer UEFAs afgørelse

Som det fremgår af artiklerne, så anker DBU UEFA's dom. Når man ser på de domme der er kommet i lignende situationer så virker det også som en ret hård dom.

Udover at anke UEFA's dom, så trækker DBU tilskueren der løb på banen i byretten, så han kan blive holdt økonomisk ansvarlig for sit stunt.
    TV2 Sporten - DBU trækker tilskuer i byretten

Hvad synes du om dommen, og er det i orden, at tilskueren bliver trukket i retten?

Husk at holde en ordentlig tone, så debatten ikke bliver ødelagt :)

• 1 stemme - ;)

har stemt den er ok.
    det SKAL give en straf det de 2 gjorde. (poulsen og "klaphatten")

uandset om de nu er danskere eller ej.
    og straffen kunne da have været meget værre(DK smidt ud af turnering mv)

om tilskureren skal i retten - ja forsøg på vold skal straffes
    om tilskureren skal "sagsøges på $$$" - ja - hvorfor ikke.
    DBU mister en millionomsætning.

PC: Defini Mini, Asus GENE VIII Maximus, 6700 K , Noctura 12S, 2 x 8 gb Vengance 3000 MHz

Samsung pro 850, GTX 970 KFA 2 , 750 W psu EVGA G2

Server/TV PC:Silverstone Sugo SG05 Black,Intel H57 M-ITX mobo 2x2 gb ram
    slimdvd, 80 SSD+ 1500 gb lager

• Jeg er synes at det er en helt fin dom.

Der er jo så mange der klager over at danske love er for milde og ligeså er dommene.

Jeg kan godt forstå at DBU vil have tilskueren dømt så de slipper for at betale, men faktum er at dem der havde ansvaret for sikkerheden ikke kunne bære det og det er hellere dem der skulle tages med i retten.

Den med "forsøg på vold" synes jeg skal stryges da en af tingene med alkohol/stoffer er at man ikke har kontrollen selv. Så sagsøg ølproducenten istedet, ej spøg til side, men han var så påvirket at han ikke kan huske det.
    Så maksimalt forsøg på vold og så noget med under påvirkelse af alkohol eller noget.

• Jeg synes den er retfærdig.

De skal give hårde straffe så det ikke sker igen

Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
    CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
    Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
    Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

• For hård.

Synes ikke at Danmark skal straffes for en enkelt persons idioti. Det har intet med bold at gøre. Jeg er enig i, at Danmark sidder med et vis ansvar når det kommer til spillernes og dommernes sikkerhed. Men det er ikke landholdets ansvar. Det er dem der står for sikkerheden - og det har i mine øjne ikke meget med fodbolden at gøre.

At vi så har en enkelt idiot på landsholdet (C. Poulsen) synes jeg bør straffes. Det er aldrig i orden, at udøve vold på nogen måde - at det så er i sport gør ikke sagen mere retfærdig. Derfor chokerer det mig også når en top-politimand kan sige, at det er OK (han er åbenbart også komplet idiot).

Danmark bør straffes, ja - men den slags vold ses så ofte (hvilket ikke gør den retfærdig) - og det er sjældent at se, at der slåes hårdt ned på denne måde. Så burde det være konsekvent og i alle tilfælde, men det er det jo åbenlyst ikke.

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

Originally posted by Pollux
    Dommen er absurd. Hvis den kommer til at danne precedens kan enhver idiot fra nu af ødelægge resultatet af en kamp. Det sgu en ommer.

Jo men så må sikkerheden da bare være bedre flere sikkerhedsfolk etc.

Originally posted by Pollux
    Dommen er absurd. Hvis den kommer til at danne precedens kan enhver idiot fra nu af ødelægge resultatet af en kamp. Det sgu en ommer.

Enig, det er sateme en ommer, danske tilskuer opføre sig generelt meget pænere end mange andre landes, og at de så en gang dummer sig, ja det skal straffes, men fanneme ikke så hårdt.

Hvis man trak bøden fra var det nok en del mere fair.

Og Poulsen, ja for min skyld kunne han få en dag mere.

E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

• Den er klart for hård, ingen tvivl.

Der er ingen tvivl om at Danmark skal straffes. Straffen skulle være 3 dage til Poulsen, 1 kamp uden tilskuere ELLER på et neutralt stadion(andet land).

4 kampe på et stadion 250 km væk er fuldstændig latterligt. En ting er at 4 dage er ALT for meget, en anden er, at de tydeligvis ikke ved hvor lille Danmark er. Der er ingen fortilfælde i UEFA, hvor straffen har været så høj.

Så var overfaldet på dommeren jo trods alt ikke voldsommere takket være en dansk landsholdspiller...

• Den der synes jeg godt kunne opveje lidt af dommen mod Danmark dog

Originally posted by shahid_2dk

Den der synes jeg godt kunne opveje lidt af dommen mod Danmark dog

Også min første tanke.

E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

• Øhm. Så vidt jeg ved, er det ikke en formildende omstændighed, at man er påvirket af alkohol eller stoffer? Hvis en person drak en hulens masse øl, og tog en masse stoffer - vil det så retfærdiggøre, at han overfalder dig - nej, det tror jeg ikke.

• Ifølge ham selv, så ville han aldrig overfalde andre mennesker. Dette er også hvad andre siger.

Han siger selv, at han bare prøvede at gribe kraven på ham. Og ikke direkte prøvede at udføre vold imod. Men at det ser sådan ud. Selvfølgelig var det dumt, ingen tvivl om det. Men egentlig bare det at kalde det vold, så burde jeg har mange volds domme imod mig. :boxed:

Originally posted by Bllets

Ifølge ham selv, så ville han aldrig overfalde andre mennesker. Dette er også hvad andre siger.

Han siger selv, at han bare prøvede at gribe kraven på ham. Og ikke direkte prøvede at udføre vold imod. Men at det ser sådan ud. Selvfølgelig var det dumt, ingen tvivl om det. Men egentlig bare det at kalde det vold, så burde jeg har mange volds domme imod mig. :boxed:

Sjovt at han huske at han prøvede at gribe fat i kraven på dommeren, når nu han højt og heliigt (og under ed) har svoret at han ikke kan huske episoden..... :roller:

Anyways, så er det jo ikke en sag der danner precedens i og med at det langtfra er den første af sin slags, desværre... Hvis alkohol eller stoffer er en formildende omstædighed er der sgu da noget helt galt... Man var vel (mere eller mindre) ved sine fulde fem da man indtog skidtet....... ;)

Originally posted by Huba_99

Øhm. Så vidt jeg ved, er det ikke en formildende omstændighed, at man er påvirket af alkohol eller stoffer? Hvis en person drak en hulens masse øl, og tog en masse stoffer - vil det så retfærdiggøre, at han overfalder dig - nej, det tror jeg ikke.

Nej jeg er enig me dig

Originally posted by SeePee

Sjovt at han huske at han prøvede at gribe fat i kraven på dommeren, når nu han højt og heliigt (og under ed) har svoret at han ikke kan huske episoden..... :roller:

Lige nøjagtig. Det har jeg også tænkt på. Det holder ikke vandt, men han virker heller ikke alt for smart. Håber DBU smører så meget af bøden de kan af på ham.

• alt alt for hård dom...det er jo ikke just en episode der er normalt for dansk fodbold........det med hjemmekampene er simpelthen en overreaktion.......og dommeren var sq også en pivskid der bare var efter opmærksomhed.... han skulle have ladet kampen blive spillet færdig istedet, og han blev jo reelt ikke slået af den tilskuer, og det var ikke en bande eller lign der løb ind...det var 1 mand for hulen! ...og da han var fjernet var der sq ingen grund til at forsinke kampen yderligere....sagen generelt er helt forkert håndteret, men nu har vi da en måde at vinde på for eftertiden...bare send en mand ind efter dommeren iført vores modstanders trøje....

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.