• Jeg har pollenallergi, og i den seneste uge har jeg haft mest lyst til bare at flå mine øjne ud af kraniet!
    De klør og løber i vand som bare "#%#", det er fuldstændig ulideligt!

Er der andre end jer der lider lige så emget som mig?

Og hvilken Medicin bruger i? Jeg bruger ingen da jeg først har fået høfeber de seneste år, men jeg har set en reklame for et produkt der hedder Omelix. Er der nogle af jer der ved hvordan det fungerer? Jeres egen medicin for den sags skyld også.

Er det håndkøb? Øjendråber, næsespray eller hvordan?

Mvh. Sandman

• Start med at gå til lægen, og se om du kan få klarlagt, hvad du er allergisk overfor.

Det aller nemmeste er, hvis du kan bruge nogle piller. Så tager du bare én om morgenen, og så slipper du for det hele (så vidt jeg har forstået).

Derudover kan du også få næsespray og øjendråber, hvis det ikke virker.

Men snak med din læge.

• Har selv høfeber, men det er ikke så meget som det har været..

Dengang jeg var lille, var jeg ved at blive kvalt fordi jeg havde været få tæt på græs...
    Og det er græsallergi jeg har..

Nu, der klør min gane meget, og jeg nyser og er snottet som bare fanden..

Medicin mæssigt, der plejer jeg bare at gå ned til min læge, og be' om noget. Og det er som regel piller.. har prøvet næsespray, men syntes ikke rigtig det virker.

Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

-Friedrich Nietzsche-

Rettet en gang, sidst af AbeTis ().

• Græs, støv og bynke her, og forsatan det er træls, når man ellers kan lide at være aktiv udendørs ;(

Men det går.

E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

• Kender det. Har irritation om morgenen og om aftenen inden jeg går i seng. Om dagen har jeg intet. Tager en pille så snart jeg står op hver dag.

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

• Jeg æder en pille hver morgen i en lang periode over sommeren (nogen gange skal der 2 piller til på en dag). Jeg overvejer lidt at gå til lægen og få en sprøjte, så skulle det hele være overstået.

Originally posted by Deef
    Jeg æder en pille hver morgen i en lang periode over sommeren (nogen gange skal der 2 piller til på en dag). Jeg overvejer lidt at gå til lægen og få en sprøjte, så skulle det hele være overstået.

Overstået? hvor lang tid holder sådan en sprøjte ?

-Friedrich Nietzsche-

• Har græsallergi... 3 piller Benadryl om dagen og så klarer jeg mig faktisk vældig godt. Morgen, middag, aften redder den lille pille mig :))

Originally posted by AbeTis

Overstået? hvor lang tid holder sådan en sprøjte ?

De år jeg har fået den, har den holdt hele sommeren igennem. Dvs een sprøjte om året er nok.

Originally posted by Deef

De år jeg har fået den, har den holdt hele sommeren igennem. Dvs een sprøjte om året er nok.

cool, burde man jo næsten gøre.. hvor meget koster det? eller betaler staten?

-Friedrich Nietzsche-

Originally posted by Brtlsn
    Har græsallergi... 3 piller Benadryl om dagen og så klarer jeg mig faktisk vældig godt. Morgen, middag, aften redder den lille pille mig :))

Så må farmaceuten på banen.... :))

Du kan sikkert klare dig med 1 tablet Cetirizin. Den holder 24 timer. Den kan købes i håndkøb og har ingen sederende virkning.

Originally posted by Pvt.P.Nutz

Du kan sikkert klare dig med 1 tablet Cetirizin. Den holder 24 timer. Den kan købes i håndkøb og har ingen sederende virkning.

Og er der nogle bivirkninger eller noget andet man skal være opmærksom på?

Når det nu ikke er lægen der giver det til en.

Det lyder som om vi har en fagmand i blandt os... :)

Jeg har også selv været ved at kradse øjnene ud her de sidste par dage selvom jeg tager Alnok.
    Derudover er jeg lige begyndt på at tage et pust Flixonase i hvert næsebor om morgenen. Det skulle hjælpe til med at forebygge.

Hvis de der Cetri halløj er dem jeg har prøvet (som holder 24 timer) så virker de ikke på mig. Har prøvet 3 slags medicin, og den eneste jeg synes virker er Benadryl.

• Mmh, jeg har heftigt høfeber, men jeg mærker det ikke så meget pga. mine kontaktlinser, men jeg bruger Benadryl efter behov. Det virker langt bedre end de Cetirizin-nogen - i hvertfald med mig.

• Jeg har også ret hæftig allergi over for græs...!
    Jeg tager op til lægen og får en sprøjte hvert år, som holder i lidt over 2 måneder...! Det tager en del af det... Det sidste bliver klaret med et par benadryl :)

• Min læge tilbød og give en indsprøjtning imod det, men bivirkningerne er kvalme i 2-3 uger og hovedpine. og nej tak:)..

Men nu fortryder jeg godt nok, for satan det er godt nok slemt p.t. med græs.. Desværre kan man kun tage indsprøjtningen om vinteren hvor der intet pollen er overhovedet... Efter man har været igennem det skulle man aldrig lide af høfeber igen.

Men nu tager jeg benadryl 3 gange om dagen, men det ikke nok, så har fået noget rigtig stærkt noget på apoteket så må jeg jo se om det virker bedre.

• når min græs allergi ikke er til at holde nede med piller(benadryl eller cetirizin) får jeg et skud binyrebarkhormon af min læge.

jeg får preparatet Diprospan og det virker uden nogen former for bivirkninger i 3-4 mdr og det koster lige omkring 50kr.

Intel Q6600@3600
    Asus P5K
    4 GB Corsair XMS2 PC-6400
    XFX HD5850
    Samsung T220
    Corsair HX 620W

Rettet en gang, sidst af Psykozen ().