Flyve til Tyrkiet

  • Halløjsa!
    Jeg skal til Tyrkiet på søndag, og da jeg aldrig har været ude at flyve før er jeg lidt usikker på reglerne. Specielt fordi Tyrkiet ikke er med i EU.
    Jeg har læst diverse regler, men er stadig i tvivl om de vil begynde at skille min Ipod ad, f.eks.
    Hvad med told? Vil gerne have noget tøj med hjem, og skal ikke kunne sige om der sniger sig en kopitrøje ned i kufferten - I så fald, vil de tage den?


    Håber I kan hjælpe mig, på forhånd tak :)

  • Nej de nakker ikk dit tøj, da vi var i Alanya for nogle år siden var der ingen problemer.
    Generelt var der ingen problemer i lufthavnen, og er sikker på din ipod ikke bliver skildt af.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • du skal bare sørge for at al væske i håndbagagen er puttet i den der pose.. desudn skal din ipod igennem røntgenapparatet hvis ikke det kun gælder for laptops...


    og, nej de nakker ikke din kopiskjorte...


    desuden er det supersjældent der står en i tolden, og endnu mere sjælden at der er en tolder der vinker dig over

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Du kan reelt købe rimelig meget tøj. Bare husk at rykke alle mærker af og evt. lige gør dem lidt krøllede så de ser bugte ud. Du kan jo til enhver tid argumentere for at det er en gammel gave, noget du har købt i dk osv. I øvrigt må de have for 1360 kr. med hjem (ikke 100% sikker med prisen men det er ca. den). Men der skal ikke ligge 2 ens trøjer hvis de åbner kufferten. I øvrigt plejer de at vælge under 5 mennesker ud til told. Så ud af en flyver er der jo ikke særlig stor chance for at det bliver dig.


    Hvis de siger du skal gøre noget i lufthavnen så gør det, aldrig modsig dem. De rykker dig rundt på gulvet og ligger dig i håndjern hvis du begynder at forklare at du Liiige har købt en hobby kniv på et marked, selvom det der en lille lorte kniv der er sløv. Så gør hvad de siger - så er der ingen problemer.


    De skiller ikke din ipod af, kun hvis du har lagt spidse genstande ind i den. Hvilket er rimelig svært da den er meget kompakt. Men du smider jo alle dine genstande op på et bånd og får røgtenscannet det.


    Husk ingen skarpegenstande, hvis det skulle være en smutter så aflever den med det samme, ikke noget brok.

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Quote

    Originally posted by tunfisk
    da jeg var i alanya var der ingen problemer vi havde da også tøj med hjem
    :crazyeyes:


    samme her

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Flyver selv til Marmaris her på fredag - Glæder mig sgu! Er 2. gang jeg skal til Tyrkiet! :D


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Det er nu ved at være ca. 10 år siden jeg var i Tyrkiet, men jeg havde købt en lighter der nede.. den var formet som sådan en seksløber, men selvom det var tydeligt at se da de scannede min kuffert måtte jeg sq ikke få den med..


    De var udemærket klar over det bare var en lighter, men nix.. den tog de.

  • Quote

    Originally posted by Tarantula
    Flyver selv til Marmaris her på fredag - Glæder mig sgu! Er 2. gang jeg skal til Tyrkiet! :D


    Sjovt tilfælde, skal selv til Marmaris på søndag.
    Nu må vi se om jeg kommer afsted, det er jo ikke ligefrem gode ting man hører om Tyrkiet Eksperten :P

  • Quote

    Originally posted by Schultz
    Det er nu ved at være ca. 10 år siden jeg var i Tyrkiet, men jeg havde købt en lighter der nede.. den var formet som sådan en seksløber, men selvom det var tydeligt at se da de scannede min kuffert måtte jeg sq ikke få den med..


    De var udemærket klar over det bare var en lighter, men nix.. den tog de.


    Latterligt, at de tager den.

    Hvis en Game Master var Gud, ville svaret på alting være:
    "Delete your WTF and Cache folder."

  • Quote

    Originally posted by Zjapper


    Sjovt tilfælde, skal selv til Marmaris på søndag.
    Nu må vi se om jeg kommer afsted, det er jo ikke ligefrem gode ting man hører om Tyrkiet Eksperten :P


    Haha ok, hvor skal du bo?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Du skal forvente forsinkesler med tyrkiet eksperten på 1-6 timer. Vi har ikke rejst med dem en eneste gang uden forsinkelse.


    Så bliv glædeligt overrasket hvis det bare køre.

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Quote

    Originally posted by celfa
    Du skal forvente forsinkesler med tyrkiet eksperten på 1-6 timer. Vi har ikke rejst med dem en eneste gang uden forsinkelse.


    Så bliv glædeligt overrasket hvis det bare køre.


    Har oplevet det samme, TE sutter røv. De kører med faste flere timers forsinkelser og kommer med utrolige platte forklaringer.


    Anyways...sidder på balkonen på mit dejlige hotel i Alanya (sniger mig på trådløst hos nabohotellet, he he). Det er et udmærket feriemål og de er ikke lige så aggressive (gadesælgere/butikspushere) som de var for nogle år siden :))

  • Quote

    Originally posted by Pvt.P.Nutz


    Har oplevet det samme, TE sutter røv. De kører med faste flere timers forsinkelser og kommer med utrolige platte forklaringer.
    Anyways...sidder på balkonen på mit dejlige hotel i Alanya (sniger mig på trådløst hos nabohotellet, he he). Det er et udmærket feriemål og de er ikke lige så aggressive (gadesælgere/butikspushere) som de var for nogle år siden :))


    Nej det er da klart. Hvis det politi der går rundt i gaden ser at de er aggressive mod nogle turister, tager de butikken 2. gang de ser det.

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2