Ny billist; Hvilken bil?

  • Quote

    Originally posted by Shooqer


    Ville ikke vælge en ford, da stabilisator-stangen går der slør i, og forfjedrene knækker.


    Ja og vangerne ruster.


    Carina E Kødben bliver slidt. tandstang dør.


    Opel Tandrem og olieforbrug.


    Citroen Bx generelt alt går i stykker.


    Hvis man bliver ved på den måde, så får man jo aldrig købt en bil.

    CPU: Athlon xp 64 3700+ San Diego@2750
    KØLER: Thermal Take Big Typhoon
    MOBO: Asus A8N32-SLI Deluxe
    RAM: 2GB kingston KVR400X64C3AK2/2G Dual channel@229mhz
    GFX: Inno 7800GT Pci
    GFXKØLER: Artic Cooling NV Silencer Rev 3
    SKÆRM: Medion 20.1 Widescreen TFT
    KABINET:Raidmax scorpio 668

  • Så længe holder bilmærkerne i snit


    Audi - 19,4 år
    BMW - 19,6 år
    Chevrolet - 24 år
    Chrysler - 15,6 år
    Citroën - 16,1 år
    Daihatsu - 17,3 år
    Fiat - 17,2 år
    Ford - 18,9 år
    Honda - 18,6 år
    Hyundai - 10,6 år
    Kia - 9,2 år
    Lada - 17,6 år
    Mazda - 19,4 år
    Mercedes-Benz - 21,9 år
    Mitsubishi - 17,7 år
    Nissan - 18,4 år
    Opel - 18,9 år
    Peugeot - 16,7 år
    Renault - 15,6 år
    Saab - 20,4 år
    Seat - 11,5 år
    Skoda - 12,0 år
    Subaru - 18,6 år
    Suzuki - 15,0 år
    Toyota - 19,2 år
    Volkswagen - 19,6 år
    Volvo - 21,4 år


    Toyota holder altså bedre end franske biler.


    Du kan sige hvad du vil, toyota er og forblir bedre end Peugeot og Citrõring.


    Hvorfor tror du at Toyota altid er senere ude, men de nye ting? Fordi toyota er kendt for kvalitet, og problem frie biler. De venter med at smide det "nye" i til efter alle de andre franske møgkasser har forbedret fejlene.


    EOD.


  • Og hvorfor er Toyota så bedre?
    Bare fordi der er en der har kedet sig og lavet en statistik. Betyder jo ikke at bilen er bedre.
    Så skal vi jo også have en Morris Minor med i feltet.


    Bare fordi man har sine favoritter betyder ikke at bilen er bedre.


    Er ikke selv til det franske, mest pga at jeg synes det er noget skidt at reparere på.
    Og ud fra dette så er Volvo verdens bedste bil!


    Hvem er det nu der ejer Volvo?

    CPU: Athlon xp 64 3700+ San Diego@2750
    KØLER: Thermal Take Big Typhoon
    MOBO: Asus A8N32-SLI Deluxe
    RAM: 2GB kingston KVR400X64C3AK2/2G Dual channel@229mhz
    GFX: Inno 7800GT Pci
    GFXKØLER: Artic Cooling NV Silencer Rev 3
    SKÆRM: Medion 20.1 Widescreen TFT
    KABINET:Raidmax scorpio 668


  • Jeg vil gerne se den G3 der ikke ruster ved bund propperne?
    For det har jeg ikke set endnu med mine 6 år som mekaniker.

    CPU: Athlon xp 64 3700+ San Diego@2750
    KØLER: Thermal Take Big Typhoon
    MOBO: Asus A8N32-SLI Deluxe
    RAM: 2GB kingston KVR400X64C3AK2/2G Dual channel@229mhz
    GFX: Inno 7800GT Pci
    GFXKØLER: Artic Cooling NV Silencer Rev 3
    SKÆRM: Medion 20.1 Widescreen TFT
    KABINET:Raidmax scorpio 668

  • Quote

    Originally posted by Brition


    Står den i dit eget navn og hvor meget må du slippe i så fald? Jeg skal nemlig også ud og shoppe bil snarest og synes bestemt at Opel Vectra er en fin bil.



    Nej, den står i mit mors navn og mig som bruger.


    Ansvar koster 3200kr/årligt og mener kasko ligger på 5200kr/årligt. Min mor er så elitebillist hos TopDanmark.


    + en vægtafgift på 1200kr/halvårligt.


  • Kan det virkelig godt betale sig ? Tænker på, når du engang flytter hjemmefra og måske så skal have noget nyere at køre I, ja så har du nul ( 0 ) "point" hos et selskab, så der får du sikkert et ordenligt rap af en dyr forsikring. Så kan det så være du får lidt rabat hvis du også tar indbosforsikring hos samme selskab, og fx også tar på det der "respekt for fart" kursus.

  • Quote

    Originally posted by Marquis


    Kan det virkelig godt betale sig ? Tænker på, når du engang flytter hjemmefra og måske så skal have noget nyere at køre I, ja så har du nul ( 0 ) "point" hos et selskab, så der får du sikkert et ordenligt rap af en dyr forsikring. Så kan det så være du får lidt rabat hvis du også tar indbosforsikring hos samme selskab, og fx også tar på det der "respekt for fart" kursus.


    Hvis man bliver registreret som bruger på en bil, så stiger forsikringen til den laveste ancinnitet der er. Med andre ord, det kan ikke lade sig gøre at være bruger (på registreringsattesten!) og have en billig forsikring fordi bilen "er en andens"


    Forsikringssvindel er det dummeste man kan gøre - start med en billig bil kun på ansvar og få opbygget ancinnitet til at kunne få en bedre bil med kasko så hurtigt som muligt. Selvbetaler jeg 5.000 helårligt for fuld kasko, med trinsikring, glassikring, lav selvrisiko (2300), vejhjælp mm. for en 206 Hdi 2001. Det kunne ikke lade sig gøre hvis ikke jeg havde betalt slanten for mine første par biler.

  • Quote

    Originally posted by Marquis


    Kan det virkelig godt betale sig ? Tænker på, når du engang flytter hjemmefra og måske så skal have noget nyere at køre I, ja så har du nul ( 0 ) "point" hos et selskab, så der får du sikkert et ordenligt rap af en dyr forsikring. Så kan det så være du får lidt rabat hvis du også tar indbosforsikring hos samme selskab, og fx også tar på det der "respekt for fart" kursus.


    Ja det kan det for mit vedkommende. For kan umuligt klare en kaskoforsikring i mit navn som 18 årig selv.


    Men lad os sige jeg har fast arbejde og fast indtægt som 25 årig, der har jeg mulighed for at klare min egen forsikring. Så kan jeg starte derfra.


  • Jesus christ violinen kører ved dig

  • Quote

    Originally posted by Shooqer


    Jesus christ violinen kører ved dig


    Man skulle næsten sige i lige måde.


    Bliv udlært først og læg derefter nogle år i perlegruset med 4 bukke og skru, så har du i det mindste noget erfaring!

    CPU: Athlon xp 64 3700+ San Diego@2750
    KØLER: Thermal Take Big Typhoon
    MOBO: Asus A8N32-SLI Deluxe
    RAM: 2GB kingston KVR400X64C3AK2/2G Dual channel@229mhz
    GFX: Inno 7800GT Pci
    GFXKØLER: Artic Cooling NV Silencer Rev 3
    SKÆRM: Medion 20.1 Widescreen TFT
    KABINET:Raidmax scorpio 668