QuoteOriginally posted by _Ganqstaa_
hvad med denne bil....
Så skal du lige huske at lægge afgiften oveni.
Og hvad tror du den koster i forsikring for en nyudlært billist. ?
QuoteOriginally posted by _Ganqstaa_
hvad med denne bil....
Så skal du lige huske at lægge afgiften oveni.
Og hvad tror du den koster i forsikring for en nyudlært billist. ?
Du ska bare ha den en Golf 2 eller 3 med 1,8 motor.. Den har 90 hypper.. Dejlig og pålidelig bil, hvis man altså husker at passe den..
Vil også sige at Golf 2 og 3 er ganske fine biler, samt at de er så nemme og skrue på at man selv kan holde dem kørende utroligt billigt, reserdele koster heller intet pga stort set alle huggere med respekt for sig selv har Golf dele liggende.
Ellers havde jeg nok valgt Toyota Corolla.
Jeg synes så slet ikke at en Golf 3 er de penge værd som de koster. havde der stået Seat Ibiza på bagklappen havde man fået den noget billigere, og de 2 biler er stort set de samme bortset fra udsene.
Jeg synes mildest talt at komforten i sådan en G3 er elendig, man skal godt nok kikke langt efter behagelige detaljer.
Og så er der lige deres 1,8 90 hestes motor, det er den samme sløve 1,8 de har brugt siden 1983.
QuoteOriginally posted by |Henrik|
Så skal du lige huske at lægge afgiften oveni.
Og hvad tror du den koster i forsikring for en nyudlært billist. ?
En her i Munkebo købte sådan en bil i Tyskland for et år siden for 16.000, og han måtte af med 60.000 i afgift.... Hvilket IMO er fuldkommen latterligt
okay... vi ved alle at franskmænd ikke kan lave biler der ikke går i stykker eller eksploderer.
Desuden skal du passe på at der ikke er ene eller anden "Brian" der har haft den før, for så kan du roligt regne med at den snart skal til mekanikeren, eller at den kommer til at larme ret meget
og husk at kigge i serviceheftet inden du køber... hvis der er problemer heri (uheld, grund til udskiftning af dele etc.) skal du holde dig fra den.
sidst, men ikke mindst, tag en god prøvetur og kig bilen godt efter i sømmene for rust og andet og om der er ratslør, noget der går stramt (gearkassen på lidt ældre biler kan være lidt stramme) og bedøm hvor god den er at køre i
hvis der er et par småting der skal fikses, så se om sælgeren ikke vil fikse det for dig.
Personligt synes jeg at alle de der små biler (Golf osv) er tudegrimme, men det er jo en smagssag. Mange af dem har også været kørt hårdt af unge folk så dem skal man prøve at snige sig udenom ihvertfald
Et af de steder hvor du nok får mest for pengene er en Mazda 626 fra ca. '94-'97. Den er som regel rimelig billig i forsikring, har ofte godt med udstyr. Prøv at lave søgninger på bilbasen.dk eller dba.dk
Den er billig fordi der blev importeret rigtig mange af dem. Det betyder så også at man som regel kan finde billige reservedele hos en ophugger hvis man selv kan lave reperationer (eller kender en der kan). Man skal jo huske på at brugtbiler i den prisklasse kan der godt komme lidt reperationer indimellem.
- Anders
jeg er rimelig sikker på at ligge ud med en Golf 3 1.8 CL
QuoteOriginally posted by sHOIKAW
jeg er rimelig sikker på at ligge ud med en Golf 3 1.8 CL
endelig smid en link når du finder dig en
jeg køber mig nok en Golf 4 1.8 Trendline.. hehe de er sku lækre og de holder sku..
QuoteOriginally posted by Firedog
endelig smid en link når du finder dig en
jeg køber mig nok en Golf 4 1.8 Trendline.. hehe de er sku lækre og de holder sku..
ja men også et lidt andet prisleje
QuoteOriginally posted by Firedog
endelig smid en link når du finder dig en
jeg køber mig nok en Golf 4 1.8 Trendline.. hehe de er sku lækre og de holder sku..
Skal jeg gøre, mine forældre har haft lignede bil
Den kørte sku godt
QuoteOriginally posted by Psykozen
ja men også et lidt andet prisleje
korrekt.. jeg har heller ikke nævnt noget om at han skulle købe den ?
Jeg har lige købt en Opel Vectra 1.8 fra 92. Til 15.000kr. Den fejler intet og motoren har gået 150.000kr. Nul rust.
Den er også billig i forsikring, men det jo meget svært at finde biler til andre folk, medmindre man har nogle bestemte mærker og gå efter. Fordi det jo en smagssag ligesom tøj
QuoteOriginally posted by DXC
Jeg har lige købt en Opel Vectra 1.8 fra 92. Til 15.000kr. Den fejler intet og motoren har gået 150.000kr. Nul rust.
Den er også billig i forsikring, men det jo meget svært at finde biler til andre folk, medmindre man har nogle bestemte mærker og gå efter. Fordi det jo en smagssag ligesom tøj
Står den i dit eget navn og hvor meget må du slippe i så fald? Jeg skal nemlig også ud og shoppe bil snarest og synes bestemt at Opel Vectra er en fin bil.
En af de gamle modeller af Golf holder da! Også let og lave, nærmer "Gør det selv selv"
Henrik og Shooqer Kan I også prøve at argumentere for hvorfor det ikke skal være en fransk bil?
Det er så let bare at udbasunere - det er noget fransk lort, men prøv at kom med nogle argumenter.
Toyota kunne være et godt bud på en begynderbil, men du skal ikke regne med at så noget sjov eller lækkert udstyr med dem. De er stabile - primært fordi deres konstruktion ligger 10 år bag konkurrenternes. De er dog IMHO for dyre i indkøb, hvis man ser på hvad man får for pengene.
En golf II eller Golf III - suk.. Hvorfor betale overpris blot fordi der står Golf på bagsmækken? Golf III er mindre sikker at køre i end en VW boble årgang 1980 - det er bevist! De ruster som gale, ikke kun skærmkanter, bagklapper og frontklapper, men også i undervognen. De har absolut intet udstyr, medmindre man betaler boksen for det. Skal det endelig være II'er eller en III'er, så tag en sund og pæn II'er - pæn er ikke lig med G60-efterlignings kofangere.. 1.8 motoren er om muligt endnu mere dødsyg end III'erens design, den har et godt moment der ligger lavt, men den er eddermanme en trist affære at køre. Jeg kan ikke huske om III'eren også kører med Digifant indsprøjtning, men hvis den gør - ja så siger det vist det hele..
Slutteligt - glem alt om de smarte hurtige biler, få pappet, lær at køre bil, senere kan du så få det sjove når du har lært at styre bilen. Det er så surt at ende som en statistik..
QuoteOriginally posted by Falsk
Skal have solgt den her:
http://www.zoomcar.dk/default.asp?sid=visusercar&Id=1596
30K
Der mangler da en del brugbar info?
QuoteDisplay MoreOriginally posted by TheOriginalTB
Henrik og Shooqer Kan I også prøve at argumentere for hvorfor det ikke skal være en fransk bil?
Det er så let bare at udbasunere - det er noget fransk lort, men prøv at kom med nogle argumenter.
Toyota kunne være et godt bud på en begynderbil, men du skal ikke regne med at så noget sjov eller lækkert udstyr med dem. De er stabile - primært fordi deres konstruktion ligger 10 år bag konkurrenternes. De er dog IMHO for dyre i indkøb, hvis man ser på hvad man får for pengene.
En golf II eller Golf III - suk.. Hvorfor betale overpris blot fordi der står Golf på bagsmækken? Golf III er mindre sikker at køre i end en VW boble årgang 1980 - det er bevist! De ruster som gale, ikke kun skærmkanter, bagklapper og frontklapper, men også i undervognen. De har absolut intet udstyr, medmindre man betaler boksen for det. Skal det endelig være II'er eller en III'er, så tag en sund og pæn II'er - pæn er ikke lig med G60-efterlignings kofangere.. 1.8 motoren er om muligt endnu mere dødsyg end III'erens design, den har et godt moment der ligger lavt, men den er eddermanme en trist affære at køre. Jeg kan ikke huske om III'eren også kører med Digifant indsprøjtning, men hvis den gør - ja så siger det vist det hele..
Slutteligt - glem alt om de smarte hurtige biler, få pappet, lær at køre bil, senere kan du så få det sjove når du har lært at styre bilen. Det er så surt at ende som en statistik..
Japanske biler starter også når der er -30 grader. Det gør franske ikke.
Japanske biler er ikke noget luksus, men de har et rigtigt lav reservedels index.
Franske biler: Bagbroere knækker på peugeot. udskiftning 10k.
Franske biler: Hydralikken på citrõen går i stykker, også en formue at lave.
Japanske biler, koster lidt mere i indkøb ja, men de bliver overhalet i omkostninger i franske;)
jeg kunne blive ved med GIDER IKKE.
Sjovt nok siger du G3 ruster, det har jeg endnu ikke oplevet i mine 2 år som mekaniker lærling.
Digifant indsprøjtning? hvad fanden er det:S den må du forklare noget bedre.
QuoteSjovt nok siger du G3 ruster, det har jeg endnu ikke oplevet i mine 2 år som mekaniker lærling
Det er nu et MEGET kendt problem, troede at det var et kendt faktum. Det var nu hovedsageligt de første årgange de var slemmest, 91-94 mener jeg var de værste.
Og hvis du ikke har oplevet det som mekaniker lærling har i enten ikke haft mange Golf 3 inde ellers har du været heldig, for det er nu et yderst kendt faktum.
QuoteDisplay MoreOriginally posted by Shooqer
Japanske biler starter også når der er -30 grader. Det gør franske ikke.
Japanske biler er ikke noget luksus, men de har et rigtigt lav reservedels index.
Franske biler: Bagbroere knækker på peugeot. udskiftning 10k.
Franske biler: Hydralikken på citrõen går i stykker, også en formue at lave.
Japanske biler, koster lidt mere i indkøb ja, men de bliver overhalet i omkostninger i franske;)
jeg kunne blive ved med GIDER IKKE.
Sjovt nok siger du G3 ruster, det har jeg endnu ikke oplevet i mine 2 år som mekaniker lærling.
Digifant indsprøjtning? hvad fanden er det:S den må du forklare noget bedre.
Se du svarede præcis som jeg forventede - du lider af at du ikke har en reel erfaring med franske biler, men du baserer dine udtalelser på rygter og gamle historier.
Jo en PSA starter også når det er -30 grader.
Japanske biler har ikke et synderligt lavt reservedels index. Hvad koster en komplet udstødning til en Honda Accord f.eks? Prøv det samme med en udstødning til en 206
Jeg har i mine ti år med Peugeot _aldrig_ oplevet en knækket bagbro på en Peugeot eller en Citroën. jeg har haft både, 106, 205, 206 og 406. Svingarmslejerne kan tørre ud på dem, men et nyt originalt lejesæt til dem koster ~500. En renoveret bagbro koster 1.700 hos Autohallen i Viborg, så jeg ved ærlig talt ikke hvor du har de 10.000 fra. En ting er sikkert det er helt ude i hampen.
At hydraulikken på en Citrobang skulle være dyr at lave, det passer såmænd heller ikke. Gaskuglerne koster ca. 150 kroner stykket og væsken det samme som normal bremsevæske. Fortalte jeg at der ikke er støddæmpere i normal forstand på dem? Prisen for nye gaskugler en stadig mindre end det koster at skifte 4 støddæmpere på en normal bil. (nårh ja, Peugeot har livstidsgaranti på deres egne støddæmpere som bruges med deres bagbroer..)
Samlet set så koster det formentlig det samme at køre en toyota og en peugeot, men forskellen ligger i at der er mere udstyr i en peugeot og en _meget_ large importør. Nævn en anden importør der udsteder godkendelser på: Større bremser, større motor, montering af Turbo, Montering af Intercooler mm. Jeg har endnu ikke fundet dem.
Henrik: Så mangler vi bare et svar fra dig