"Permanent" OC?

Originally posted by Cyclups
    jeg syntes heller ikke det er at snyde hverken Intel eller kunde ved at sælge et OC'et system, man skal dog gøre opmærksom på med meget store bogstaver at det er et OC'et system og også oplyse den rigtige hastighed før OC'en, det er jo bare det samme som f.eks. XFX gør med deres grafikkort.

Præcis ;).. Det skal udelukkende være samelede "to-go-maskiner" som selvfølgelig er mærket med HVAD det er i, hvor HVAD det er OCet til.. :)

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

• måske er løsningen her. Du kan modde din bios med modbin6. Prøv det.

Der er tråde på XS.org, hvor de bruger det, søg der, da jeg lige tabte linket

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

Rettet en gang, sidst af hot_fifty ().

• hvis det program kan ændre på hvad 'default value' er for indstillinger, er det jo løsningen.

ps. er sikker på det er lovlig at sælge overclockede maskiner så længe det fremstår klart at de er det.

Jeg købte for mange år siden en athlon 1000 som fra ocz store direkte var ændret til 1400 samt et abit bundkort der fra dem af var voltmodded.

Edit har endda fakturaen : http://www.opel.cc/invoice.jpg

De havde 'tegnet' nogle nye bro forbindelser på cpu'en så den ikke længere var en 1ghz men en 1.4ghz der kunne oc's lidt yderligere. Noget jeg ikke anede hvordan de gjorde dengang.

MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

Rettet en gang, sidst af neiro ().

Originally posted by hot_fifty
    måske er løsningen her. Du kan modde din bios med modbin6. Prøv det.

Der er tråde på XS.org, hvor de bruger det, søg der, da jeg lige tabte linket

Se DET lyder interessant ;).. Må lige prøve at søge lidt, skriv lige, hvis du finder link :)..

Og til neiro - det lyder godt :P

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

• Altså alle grafikkort producenter gør det da (i hvertfald EVGA, ASUS, BFG, XFX osv.)

Og for et par mdr. fik jeg en Alienware mail hvor der stod at man nu kunne få pre-clocked sin maskine efter eget valg.

"Let Alienware Push Your System to the Limit

The Area-51 7500 system is now available with the quad core Intel Core 2 Extreme QX6700 overclocked from 2.66GHz to 3.2GHz core clock speed! Alienware factory overclocking increases your processor’s overall speed and performance. Alienware assures that all its overclocked systems still meet Alienware’s strict quality and performance guidelines before leaving the factory. Alienware factory overclocking does not void your system warranty."

E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

• Jeg ved ikke om i synes det er det værd. Jeg ville helt sikkert undersøge det nærmere. Grunden til at helt låste multis blev indført i første omgang var bla at folk ikke skulle kunne sælge maskiner med et oc.
    Og jo, det er da at snyde Intel ;)
    I udnytter jeres viden på feltet til at udbrede overclocks, dvs at i køber en billig processor af Intel, clocker den og tager (går jeg ud fra) en pris midt imellem. Avancen går så til jer.
    Det er på ingen måde i Intels interesse.
    Jeg er 90% sikker på at man ikke må. Og det er sgu træls at komme i klemme med det.
    Og jo, man må godt med X-serien (Hvilket QX6700 også er ;)), men der betaler man fandme også for det :))
    Det er en dum måde at få ørerne i maskinen.
    Og sidst, men ikke mindst er i Labtech Data og IKKE XFX, Alienware eller en anden stor producent - den slags mennesker har altså andre aftaler, priser osv på alt muligt.
    Mit råd er bare at undersøge det. Om i tager det eller ej er op til jer, men jeg vil fandme grine hvis i gør det og ryger igennem en sag :))

• Nu går helt ud fra at Dare_Devil sælger det/de systemer som privat person til en anden privat person, så når bare han oplyser om hvad hardware det er i og oplyser om at de er blevet OC'et, så kan jeg ikke se at der bliver et problem, han skal dog også huske at få ordenlig kølig så det hele ikke bryder sammen en varm sommerdag på grund af OC'en, for hvis den gør det så kunne det være at man fik problemer med køber som så ikke har fået et produkt de kan leve med.

Nu går helt ud fra at Dare_Devil sælger det/de systemer som privat person til en anden privat person, så når bare han oplyser om hvad hardware det er i og oplyser om at de er blevet OC'et, så kan jeg ikke se at der bliver et problem, han skal dog også huske at få ordenlig kølig så det hele ikke bryder sammen en varm sommerdag på grund af OC'en, for hvis den gør det så kunne det være at man fik problemer med køber som så ikke har fået et produkt de kan leve med.

Ud fra hvad jeg ved og ordlyden går jeg så ud fra det er via hans arbejde i Labtech Data :)

Originally posted by Slacker

Ud fra hvad jeg ved og ordlyden går jeg så ud fra det er via hans arbejde i Labtech Data :)

Ok hvis der er det, så ved jeg ikke rigtig, man kan se preteste systemet og love kunden at systemet kan OC'et til så meget og score så meget i 3DMark og sådan noget og måske gemme en OC profile i Bios'en hvis bundkortet understøtter det og tror jeg heller ikke at bundkort fabrikanten bliver ret glad for hvis man sælger et af deres bundkort med modificeret bios i.

Ok hvis der er det, så ved jeg ikke rigtig, man kan se preteste systemet og love kunden at systemet kan OC'et til så meget og score så meget i 3DMark og sådan noget og måske gemme en OC profile i Bios'en hvis bundkortet understøtter det og tror jeg heller ikke at bundkort fabrikanten bliver ret glad for hvis man sælger et af deres bundkort med modificeret bios i.

Det er jo så også det.. Men de vil nok højst nægte at yde support. Hvilket man også bør huske:
    I vil SELV stå med alle supportproblemer - overclockede systemer er IKKE delproducentens ansvar, mens almindelige regler for reklamation stadig dækkes - og ansvaret er jeres ;)

• Jeg nægter at tro det er ulovligt. Hvis det var, ville vi jo ikke have ocz ram nu om dage, for de startede jo på den måde. Muligt dansk lovgivning siger noget andet - de er jo i usa, men jeg tror sku ikke på det er ulovligt. Selvfølgelig ryger garantien, ligesom den gør for alle vi andre, men det er ikke det samme som at det er ulovligt. Og hvis intel ikke vil have oc, hvorfor leverer de så chipsets hvor man kan stille på ting som fsb or ram divider? og endda reklamerer med hvor godt et givent produkt kan oc?

MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

Originally posted by neiro
    Jeg nægter at tro det er ulovligt. Hvis det var, ville vi jo ikke have ocz ram nu om dage, for de startede jo på den måde. Muligt dansk lovgivning siger noget andet - de er jo i usa, men jeg tror sku ikke på det er ulovligt. Selvfølgelig ryger garantien, ligesom den gør for alle vi andre, men det er ikke det samme som at det er ulovligt. Og hvis intel ikke vil have oc, hvorfor leverer de så chipsets hvor man kan stille på ting som fsb or ram divider? og endda reklamerer med hvor godt et givent produkt kan oc?

Jeg siger ikke det er ulovligt, men at Intel ikke vil have det.
    Der er temmelig stor forskel på at sidde derhjemme og rode med det og så at sælge det i en butik. Intel har det sådan at gode oc-egenskaber er en sælgende pointe for dem som roder med det og som kan. Så sælger man til den målgruppe.
    Den resterende måslgruppe køber computere og tænker aldrig over den slags. Dem vil man givetvis tjene mest muligt på - derfor er man ikke interesseret i at ens eget produkt bliver matchet eller overgået af et af ens egne billigere produkter.
    Af samme grund har man muligheden med netop x-serien. Der er ikke noget at overgå ;)

Originally posted by Slacker

Jeg siger ikke det er ulovligt, men at Intel ikke vil have det.
    Der er temmelig stor forskel på at sidde derhjemme og rode med det og så at sælge det i en butik. Intel har det sådan at gode oc-egenskaber er en sælgende pointe for dem som roder med det og som kan. Så sælger man til den målgruppe.
    Den resterende måslgruppe køber computere og tænker aldrig over den slags. Dem vil man givetvis tjene mest muligt på - derfor er man ikke interesseret i at ens eget produkt bliver matchet eller overgået af et af ens egne billigere produkter.
    Af samme grund har man muligheden med netop x-serien. Der er ikke noget at overgå ;)

Kan godt se din pointe med X-Serien ;).. Det er faktisk meget smart tænkt.. Men om det er ulovligt alligevel, kan jeg ikke rigtig gennemskue.. Hvor skal man finde ud af sådan noget henne? Det står vel ikke i loven?

§176 stk. 4 - "Du må IKKE OC din Intel CPU" :))

Rettet en gang, sidst af Dare_Devil ().

Originally posted by Dare_Devil

Kan godt se din pointe med X-Serien ;).. Det er faktisk meget smart tænkt.. Men om det er ulovligt alligevel, kan jeg ikke rigtig gennemskue.. Hvor skal man finde ud af sådan noget henne? Det står vel ikke i loven?

§176 stk. 4 - "Du må IKKE OC din Intel CPU" :))

Jeg ville nok pænt skrive eller ringe til Intel Danmark og høre om det er ok at sælge pågældende cpuer "uden for specifikation", såfremt det selvfølgelig er krystalklart hvad der er tale om for alle, og at der ikke vil blive noget bøvl med at have jer selv til at håndtere rma på produktet..