Due billede!

• Hey tweakers.. Har for ikke så lang tid siden skrevet en anden tråd med et par billeder som jeg ønskede nogle kommentarer på.. Så nu har jeg taget det billede som jeg syntes er bedst, og vil så prøve og få noget ris, ros og kommentarer!
    Billedet er taget med et Hp Photosmart 817 som mine forældre købte engang i Netto for 2½ år siden, for 1500kr.. PS. Køber et Canon EOS 400D om en måned :))

[Blocked Image: http://ic3.deviantart.com/fs18/f/2007/124/8/9/Pigeon_by_FlindtDK.jpg]

MVH. Flindt_DK

• Det er et ok billede, dog er duen ikke helt skarp men ok når man tænker over hvad kamera billedet er taget med.
    Og så er der lidt støj i baggrunden + baggrunden er lidt rodet. ;)

Originally posted by Lemon
    Ellers fint billed :)

Kunne være han ville sige at han ikke ville svare i tråden før imorgen? Eller at det var grunden til at han ikke redigerede det færdigt :idea:

• Godt ord igen folkens :cheers: ;)

Shiver: Ja din ''version'' af det er nok lidt bedre end hvad min ven(MVK) fik lavet.. Vi brugte heller ikke mere end 2min. på det.. :) Jeg syntes nu at det træ som stod der, ikke rigtig gjorde noget ved billedet. Hverken grimmere eller pænere...

@ Henrik: Ja baggrunden er lidt rodet, men syntes nu det er ok med et kamera til den pris!

• Btw, det der med "at baggrunden er forstyrrende", er det ikke blevet ret cliché på Tweak?
    Folk tager billeder alt for meget "efter bogen".

zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

http://www.kidsmythology.com

Rettet en gang, sidst af MvK ().

Originally posted by MvK
    Btw, det der med "at baggrunden er forstyrrende", er det ikke blevet ret cliché på Tweak?
    Folk tager billeder alt for meget "efter bogen".

Det vil jeg nu ikke mene. Men folk har jo forskellige meninger, ikke søde ven? :finger:

Det eneste jeg fandt forstyrrende var masten.

• Baggrunden er ofte noget af det vigtigste i et billede.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

Originally posted by celfa
    Baggrunden er ofte noget af det vigtigste i et billede.

Det sagde du ikke lige vel?
    Det vigtigste er billedets kreativitet, ide, sjæl, budskab, you name it. Derefter kommer teknik.
    Det er utroligt hvor firkantede folk er med hensyn til fotografering. Tag et smut ind på deviantart, der er mange fantastiske billeder, hvor det ikke nødvendigvis er teknik der står i første række. :)

zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

• Danm prøv lige at komme tilbage på sporet.

Originally posted by MvK

Det sagde du ikke lige vel?
    Det vigtigste er billedets kreativitet, ide, sjæl, budskab, you name it. Derefter kommer teknik.
    Det er utroligt hvor firkantede folk er med hensyn til fotografering. Tag et smut ind på deviantart, der er mange fantastiske billeder, hvor det ikke nødvendigvis er teknik der står i første række. :)

Jeg ser hellere et flot teknisk billede end et lorte billede med mening.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB

Danm prøv lige at komme tilbage på sporet.

Jeg ser hellere et flot teknisk billede end et lorte billede med mening.

Ikke for at lyde forfinet eller noget, men man skal fotografere med hjertet og ikke med hjernen.
    Hvis man har mening og ideer med sine billeder, så tror jeg nok også teknikken er i orden.
    Dette er for mig hele essensen i at fotografere, men der er altid en hvis del "produktive" fotografer, som stræber og stræber efter at få teknikken i orden, og sjovt nok er det dem der ender med at tage reklamebilleder og andre billeder til magasiner. Men OK - hver til sit - kan sagtens acceptere din holding.

zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

Originally posted by MvK

Ikke for at lyde forfinet eller noget, men man skal fotografere med hjertet og ikke med hjernen.
    Hvis man har mening og ideer med sine billeder, så tror jeg nok også teknikken er i orden.
    Dette er for mig hele essensen i at fotografere, men der er altid en hvis del "produktive" fotografer, som stræber og stræber efter at få teknikken i orden, og sjovt nok er det dem der ender med at tage reklamebilleder og andre billeder til magasiner. Men OK - hver til sit - kan sagtens acceptere din holding.

Tag fx. det her billede. Der er jo ikke lige frem noget budskab? Det er ikke godt teknisk. Så hvorfor ikke fokusere på baggrunden, for at gøre billedet bedre?

Men jeg kan nu klart bedst lide at fotografere dyr- og natur. Og en sjælden gang specielle billeder med lidt tankeværk bag.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB

Tag fx. det her billede. Der er jo ikke lige frem noget budskab? Det er ikke godt teknisk. Så hvorfor ikke fokusere på baggrunden, for at gøre billedet bedre?

Men jeg kan nu klart bedst lide at fotografere dyr- og natur. Og en sjælden gang specielle billeder med lidt tankeværk bag.

Du har da ret i det du siger, det kan jeg jo ikke rigtig benægte.
    Ikke desto mindre finder jeg det udbredt på Tweak, at fotografering bliver en ekstrem teknisk og firkantet ting. Kan ikke huske hvornår jeg sidst har set et billede på tweak, hvor formålet er at fange en situation, et billede der fortæller en historie eller i det mindste en stemning - eller sågar noget der kan relatere til en begivenhed, stemning osv.. Folk skulle prøve at tænke lidt mere kreativt, fange noget fortællende og subjektivt. Man kan aldrig bebrejde nogen for at være teknisk gode, eller kritiske hvad teknik angår, men det er altså ikke det eneste fotografering handler om.

zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

Originally posted by MvK
    Ikke desto mindre finder jeg det udbredt på Tweak, at fotografering bliver en ekstrem teknisk og firkantet ting. Kan ikke huske hvornår jeg sidst har set et billede på tweak, hvor formålet er at fange en situation, et billede der fortæller en historie eller i det mindste en stemning - eller sågar noget der kan relatere til en begivenhed, stemning osv.. Folk skulle prøve at tænke lidt mere kreativt, fange noget fortællende og subjektivt. Man kan aldrig bebrejde nogen for at være teknisk gode, eller kritiske hvad teknik angår, men det er altså ikke det eneste fotografering handler om.

Det må jeg se mig enig i. Dog mener jeg det er en balancegang mellem de to.

Men det er lidt nederen at poste et billede man selv føler har fanget en vis stemning eller effekt, hvorefter standardsvarene er at "du mangler mere lys dit/dat".
    Alle har vel forskellige meninger og preferencer når det kommer til foto, så det er lidt svært at definere hvad der er rigtig og forkert, når det i sidste ende er fotografens egen ide om et godt billede der ligger bag.
    Ind i mellem kunne man tro at hvis folk øjeblikkeligt går en på klingen med det fototekniske, er det fordi ens budskab/stemning/whatever ikke er kraftig nok i billedet, og der derfor med det samme bliver fokuseret på det tekniske.

• Øhm.. :crazyeyes: Den her tråd er da vist kørt helt af sporet :boxed:
    Plz. Det var ikke en tråd om hvordan folk er. Det havde noget med et enkelt lille bitte sølle billede........ :boxed:

Altså tag jer sammen, i er jo ikke 5 år mere... -.-
    Men okay kan godt se at baggrunden er lidt forvirende. men det er jo ike lige sådan at sige til fuglen:''øh hr. fugl, vil du ikke være så sød og flytte dig her over, så jeg kan få nogle bjerge med i baggrunden i stedet for et træ?''... Altså, gjorde hvad jeg kunne i den situation.
    Og hvis i vil skrive mere i denne tråd, så må det meget meget meget gerne være om dette billede af en due..

/Flindt_DK

Originally posted by MvK

Delvist enig. Da jeg i ugens emne tog et billede af en begivenhed fx ;)

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB