Nu kender jeg ikke mange cs idioter, men dem jeg kender har laser mus - hvad var din pointe her moderator?
skal have nyt tastatur, mus, headsæt og en ny skærm
-
-
Originally posted by neiro
Nu kender jeg ikke mange cs idioter, men dem jeg kender har laser mus - hvad var din pointe her moderator?En ting er helt sikkert du starter med at finde et ordentlig sprog når du omtaler folk eller grupper af samme.
Min pointe er at hvis man tager de spillere som lever af det og regnes for de bedste i verden så sider langt langt de fleste med MS3.0 eller MS1.1SE
Der er altså tale om en optisk mus og ikke en der praler med dpi eller andet, der imod en god stabil mus der altid virker og ligger godt i hånden.
Mere point laser mus, dpi, fps på mussen det er mere reklame gøgel der gør at folk skal ud og købe ny mus hele tiden. Det er også fint nok til dem der gerne vil ryge i den men det er nok mere reklame og tal end det er en fordel i virkeligheden.
-
Nu spiller jeg jo som man kan gætte ikke cs, men høj dpi har nu også reele fordele, og duer ikke kun som prale ting. Optiske mus er også glimrende, ingen tvivl, men fordelen ved den høje dpi er at man aldrig nogensinde behøver løfte musen - og specielt med mus som g7 hvor der sidder en knap til at ændre dpi'en har man alle muligheder som de optiske også har.
Kan godt være optiske mus er bedre, jeg tror det ikke, men det er da muligt. Men efter jeg i foråret 2004 købte min mx1000 er jeg ikke i tvivl om at den næste mus også bliver en laser. Ikke nødvendigvis logitech, men i hvertfald laser.
På logitechs kasse dengang stod der 'optical is obsolete' og det har de bestemt også ret i. -
har haft en 3 stk razer mus.....dog ikke deres boomslang (den var der mange probs med) og ingen af dem havde jeg problemer med, men de lå bare ikke ordentligt i min hånd.....derfor har jeg nu en HABU som er MS design men razer teknik.....og den holder sq 112%
-
Originally posted by neiro
Nu spiller jeg jo som man kan gætte ikke cs, men høj dpi har nu også reele fordele, og duer ikke kun som prale ting. Optiske mus er også glimrende, ingen tvivl, men fordelen ved den høje dpi er at man aldrig nogensinde behøver løfte musen - og specielt med mus som g7 hvor der sidder en knap til at ændre dpi'en har man alle muligheder som de optiske også har.
Kan godt være optiske mus er bedre, jeg tror det ikke, men det er da muligt. Men efter jeg i foråret 2004 købte min mx1000 er jeg ikke i tvivl om at den næste mus også bliver en laser. Ikke nødvendigvis logitech, men i hvertfald laser.
På logitechs kasse dengang stod der 'optical is obsolete' og det har de bestemt også ret i.Det er jo så ikke sikkert vi bliver enige om det
Jeg har selv en MX1000 faktisk både hjemme og på work fordi den ligger godt i hånden og er trådløs hvilket er fint til arbejde. Skal jeg spille tager jeg altid min MS3.0 som også er sat til maskinen. Grunden ja den er bare bedre ikke så meget andet at sige.
En høj sensitivitet er jo ikke nødvendigvis en god ting hvad angår kontrol det er nok også lige værd at huske.
Men køb du endelig lasermus det er da helt op til dig selv.
-
ja sensiviteten er jo så en af g7 musens stærke sider, idet du uden at slippe den kan ændre det.
Det eneste jeg ikke kan lide ved min mx1000 er at den skal lades op - hvor de moderne mus har 2 batterier så man ikke skal vente eller bruge 2 mus. Men sådan var det jo i gamle dage. -
1. Bruger selv G5 da den ligger perfekt i min hånd ingen anden grund har selv flere stk. mus bl.a. Deathadder... køb en mus der ligger godt i hånden og drop tallene til at starte med, dem kan man bruge bagefter hvis man står og skal vælge enten MX518 eller G5 fx så kan man begynde at kigge på features etc.
2. Razer Tarantula er det bedste jeg nogensinde har prøvet den har en del smarte ting og sager etc. men hovedsageligt fordi der ingen forsinkelse er og så ligger knapperne lige hvor de skal og så er de dejlig flade, ikke sammenlignet med G15 hvor tasterne er høj etc. har selv G15 og kommer aldrig til at bruge det nogensinde...
3. Headset bruger jeg Sennheiser HD650 virklig nice, men total overkill hvis man kun bruger det til en comp.
4. Skærm aner jeg ikke så meget om, men bruger selv Dell 24" og den er rimlig hardcore...
Og til Deathadder kan jeg kun sige at den er død ireterrende at bruge... Den er nogenlunde at holde på (i min hånd) dog er dens Infarøde Læseteknik død elendig man kan ikke løfte musen uden den læser på måtten alligevel den er mærklig at styre og så er den løftet lidt fra bordet så min hånde på en mærklig måde kommer ind under med andre ord... jeg bryder mig bestemt ikke om den...
Btw mange prob. CS gamer MS3.0, Tastatur forskelligt, headset er også forskelligt 17" el. 19" CRT, meget lav sense (hastighed på musen)...
-
Originally posted by Svan
1. Bruger selv G5 da den ligger perfekt i min hånd ingen anden grund har selv flere stk. mus bl.a. Deathadder... køb en mus der ligger godt i hånden og drop tallene til at starte med, dem kan man bruge bagefter hvis man står og skal vælge enten MX518 eller G5 fx så kan man begynde at kigge på features etc.2. Razer Tarantula er det bedste jeg nogensinde har prøvet den har en del smarte ting og sager etc. men hovedsageligt fordi der ingen forsinkelse er og så ligger knapperne lige hvor de skal og så er de dejlig flade, ikke sammenlignet med G15 hvor tasterne er høj etc. har selv G15 og kommer aldrig til at bruge det nogensinde...
3. Headset bruger jeg Sennheiser HD650 virklig nice, men total overkill hvis man kun bruger det til en comp.
4. Skærm aner jeg ikke så meget om, men bruger selv Dell 24" og den er rimlig hardcore...
Og til Deathadder kan jeg kun sige at den er død ireterrende at bruge... Den er nogenlunde at holde på (i min hånd) dog er dens Infarøde Læseteknik død elendig man kan ikke løfte musen uden den læser på måtten alligevel den er mærklig at styre og så er den løftet lidt fra bordet så min hånde på en mærklig måde kommer ind under med andre ord... jeg bryder mig bestemt ikke om den...
Btw mange prob. CS gamer MS3.0, Tastatur forskelligt, headset er også forskelligt 17" el. 19" CRT, meget lav sense (hastighed på musen)...
Jeg er så langt fra enig med dig hvad tastatur angår det kan jeg godt nok ikke forlis med det razer virker ellers som nice kvali men placeringen af knapperne pisser mig af. Foretrækker dog også klart fladt tastatur hvilket Ultra X også er.
Headsett bruger jeg SteelSound 5Hv2 hvilket de fleste pro spillere vist også gør. Jeg brugte har også HD650 men bruger dem kun til anlægget nu som du siger er det overkill og jeg bruger ofte mic ved computeren. Når det er sagt skal det også siges at 5Hv2 sider mega godt og har en virkelig god lyd klart det bedste headsett jeg har haft på hovedet, medmindre vi kigger pro set til radio/tv produktion men så snakker vi jo flere tusinde kroner for minimalt bedre lys men nok noget bedre mic.
-
Lyder som om vi er rimlig enige men hvad er det lige ved knapperne som er problemet?? Det er et engelsk tastatur men ellers...
Har dog også set nogle Pro gamer ikke så meget i CS, men mere i WC3 etc. sidde med HD595 fra Sennheiser...
Hovedsageligt bruger de det som bliver smidt i hovedt på dem fra deres sponsore...
-
Originally posted by Svan
Lyder som om vi er rimlig enige men hvad er det lige ved knapperne som er problemet?? Det er et engelsk tastatur men ellers...Har dog også set nogle Pro gamer ikke så meget i CS, men mere i WC3 etc. sidde med HD595 fra Sennheiser...
Hovedsageligt bruger de det som bliver smidt i hovedt på dem fra deres sponsore...
WC3 spillere er jo også så heldige at de ikke rigtig skal bruge mic.
Det jeg ikke kan lide er at tasterne ikke sider som på et normalt tastatur det er nok til at jeg ikke skal i nærheden af det.
Et kig på billedet fortæller vel fint hvad jeg mener
-
Method Not Implemented
siger min browser (deepnet explorer 1.53)
-
Hmm virker heller ikke her mere men bare goolge efter tastaturet med google billedesøgning.
-
eller gå ind på razerzone.com men selvom tasterne sidder lidt anderledes så er det ikke videre slemt, faktisk er det det eneste tastatur jeg har fundet rigtig godt og har kunne side ved i adskillige timer uden at få ondt i finger eller håndled...
-
Jeg ved ikke om jeg er den eneste der bruger denne mus (fatal1ty 2020) jeg har nævnt den i en anden tråd jeg er super glad for den det er en laser mus og dens stats er ca som de andrer den er ikke trådløs og har fem knapper omskiftelig dpi mens man spiller men det der gør at jeg er glad for den er at den ligger godt i ´min hånd jeg syntes razors mus er for flade jeg lånte en for at prøve den ligeledes lånte jeg en G7 som er en G5 ca bare trådløs den var i min smag for ergonomisk på den ufede måde som en eco sko var i gamledage og så er der lige den detalge i modsætning til min gamle mus og det er nok kun mig der har dette problem den har en lang ledning hvilket er praktisk når pcen står på gulvet pointen er bare det er et godt alternativ til de andre hvis de ikke lige passer en og til under 400kr er det vel ikke for meget at betale.
jeg har G11 keyb og det fungere det er en G15 uden skærm og så er det langt billiger hvis det er noget man går op i men det fungere upåklageligtHåber det er noget du kan bruge inden det hele går op i muder kast og slåskamp
PS. bare for at blære mig (jeg ´ved jeg udstiller mig selv som klovn) min mus bliver brugt at en prof der af navenet
Hilsen Rolloboy
-
hehe gad vide hvorfor han bruger den mus??? Ikke fordi han selv har været med til at designe den... Det er rent pr har selv Fatal1ty 1010 samme mus bare optiks og så i en pæn sort farve... efter min mening er den alt for kort man sidder og vrider i fingrene for at kunne trykke ordentligt...
-
Det er der nogle der syntes jeg tror det bedste råd man kan give er prøv dem hos venner eller hvor man kan det kommer kun lidt an på hvad de kan på papiret men meget mere an på hvad der føles rigtigt for en de burde vel alle løse opgaven rigmeligt i den pris klasse der her er tale om
Rolloboy over and out
-
Originally posted by Rolloboy
Det er der nogle der syntes jeg tror det bedste råd man kan give er prøv dem hos venner eller hvor man kan det kommer kun lidt an på hvad de kan på papiret men meget mere an på hvad der føles rigtigt for en de burde vel alle løse opgaven rigmeligt i den pris klasse der her er tale omRolloboy over and out
so true.
Så klart ta en rundtur hos venner og fremmede og find den mus der passer bedst til din hånd/behov...
Og må den bedste mus vinde.
God jagt
dwmc -
Jeg har:
Skærm:
Samsung 913N 19" TFT
Mus:
Logitech MX Revolution
Keyboard:
Logitech G15 (eng)og der er intet i vejen med hverken mus eller keyboard.. det skal lige siges at jeg ellers har været Razer tilhænger, men desværre så har de problemer med ledningen efter 2-3 måndeder..
Jeg kan varmt anbefale MX Revolution som mus.
-
Har haft min Razer i rimlig lang tid og jeg har ikke haft nogle problemer...