Hvilket udstyr skal jeg have - Koncertbilleder.

• Hej Allesammen.

Jeg kunne godt tænke mig at gøre noget mere i koncertfotografering og vil derfor gerne vide hvad jeg skal købe af ekstraudstyr.

Jeg har 350D - Canon 18-55 mm - Sigma 70-300 mm.

Hvad skal man bruge af ekstraudstyr?

Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.

- Dwight Schrute (The Office)

Rettet en gang, sidst af Aagaard1000 ().

• Det kommer meget an på hvilke typer billeder du vil have, samt hvor billederne skal tages fra.

Har du adgang til "graven" eller kan komme meget tæt på kan du komme langt med et 50mm f/1.8 ellers kan et 70-200 f/2.8 også bruges.

Det vigtige er at have et hurtigt objektiv (dvs absolut ikke over f/4).

/ask

• Man må ikke bruge blitz vel?

Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.

- Dwight Schrute (The Office)

• Blitz er banlyst hvis du er i graven og det er ikke godt at bruge lige meget hvad da det ødelægger stemningen af koncert.

Jeg bruger typisk 24-70L F2.8 og 70-200L F2.8 IS når jeg skyder koncert. Jeg har også brugt EF-S 10-22 til at fange hele området.

Du skal være forberedt på at koncert foto ikke lige er det nemmeste i verden pga. meget skiftende lys samt manglen på lys. Jeg skyder normalt på iso800-1600 til koncerter for at få en fornuftig lukketid.

Men objektiverne du skal bruge skal være lysstærke og jeg vil sige F2.8 eller mindre hvis ikke det er kraftig vidvinkel.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Originally posted by _WHAT_
    Blitz er banlyst hvis du er i graven og det er ikke godt at bruge lige meget hvad da det ødelægger stemningen af koncert.

Jeg bruger typisk 24-70L F2.8 og 70-200L F2.8 IS når jeg skyder koncert. Jeg har også brugt EF-S 10-22 til at fange hele området.

Virker vel da ikke på dit fullframe kamera?

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

Originally posted by celfa

Virker vel da ikke på dit fullframe kamera?

Nej 10-22 virker ikke på mit 1.3x crop som jeg stadig går og venter på. Derfor har jeg solgt den og købt en 17-40L i stedet for :))

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy