Rygning på grill

• G'dag,

Mig og nogle af vennerne skulle ha' os lidt frokost, og vi besluttede så at tage en smut forbi den lokale grill.
    Imens vi sidder og venter på vores mad bliver færdigt ser jeg at den ene af de to som netop er igang med at lave vores mad, står og ryger.
    Det hører overhovedt ikke hjem sådan et sted, virkelig klamt at medarbejderne napper en lille smøg imens de laver mad!
    Som kunde forventer jeg at min mad ikke stinker af røg, hvis de endelig skal ryge, så gå da udenfor!

Hvad mener i om dette? Er det i orden at grill medarbejdere ryger imens de laver din mad?

• Maden kommer squ nok ikke til at stinke af røg af det...slet ikke grillmad. Men der er da en risiko for at han spilder aske ned i maden. Jeg tror faktisk heller ikke det er lovligt.

- Anders

---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

• Det har du jo nok ret i, men mener stadig at det er for ulækkert at folk ryger imens de tilbereder ens mad, en smøg hører i det hele taget slet ikke hjemme i et køkken efter min mening.

• Dette er rimelig ulovligt da man ikke længere my ryge indendørs på offentlige områder mere, ved det pga af at jeg selv er opvasker på et rimeligt stort hotel. Hvis de vil ryge der SKAL de helt uden for hotellets grund for at de må ryge.

• Havde filmet det, og sagt jeg skulle have pengen tilbage for maden, og at de kunne beholde deres lort.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

• Ja, rygning og madlavning er super klamt.
    Det er meget muligt at det praktisk ikke er muligt at smage, men psykisk synes jeg at jeg kan smage både det ene og det andet i maden, hvis kokken har stået og røget imens jeg har set det.

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

Originally posted by urbananen
    Ja, rygning og madlavning er super klamt.
    Det er meget muligt at det praktisk ikke er muligt at smage, men psykisk synes jeg at jeg kan smage både det ene og det andet i maden, hvis kokken har stået og røget imens jeg har set det.

Nemlig, lige hvad jeg mener ;)

Originally posted by fhqwhgad
    Æv jeg troede tråden omhandlede rygning af mad på en grill. Kunne være sejt hvis du lige havde røget en sild på din Weber.

kan du sikkert også med en gang græs og blade :finger:

Originally posted by Jacorik
    Dette er rimelig ulovligt da man ikke længere my ryge indendørs på offentlige områder mere

Jo. Det må man så indtil d. 15 august. Den lov blev udskudt ;)

Det gør det dog ikke mindre klamt at ryge mens man laver mad. Forhåbentlig bliver det næste smiley-tjek foretaget mens sådan en handling bliver udført.

• Jeg tog rent faktisk et hurtigt blik på deres smiley liste, og underligt nok så var den fuld med glade smileys... Men selvfølgelig ryger de ikke når de ved der går en rundt og tjekker køkkenet & rengøringen igennem :crazyeyes:

Originally posted by MoO
    Jeg tog rent faktisk et hurtigt blik på deres smiley liste, og underligt nok så var den fuld med glade smileys... Men selvfølgelig ryger de ikke når de ved der går en rundt og tjekker køkkenet & rengøringen igennem :crazyeyes:

Nu er sådanne besøg jo så uanmeldte medmindre det selv er et de bestiller, så man ved aldrig ;)

• og hvis det er under 40 kvm må du også godt efter 15 august. ihvertfald på værtshuse

• Originally posted by fhqwhgad
    Æv jeg troede tråden omhandlede rygning af mad på en grill. Kunne være sejt hvis du lige havde røget en sild på din Weber.

Der er bestemt muligt. jeg røgete en del fisk men godt nok i en lille røgovn det bliver mums med en frisk røget sild på rugbrød med rå æg purløg og løg og en kold pils og så bliver folk fulde af imponade :clap: når man servere det til frokost istedet for bage at have vendt to fiskefiler på panden

Originally posted by MoO
    Jo da, den hed Amigos - ved ikke om det er en større kæde i Danmark, har nemlig kun set dem i min by aka Hørsholm

Ok tak.

Jeg håber seriøst at det kun var en engangsbommert og ikke andet.