Asus P4C800-E Deluxe / P4 NW2 2,4 Ghz

  • Jeg har et stabilitetsproblem med den her sammensætning..


    Jeg kan give kernen 1.95 volt, og alligevel kan jeg ikk komme over 3.06 ghz stabilt med min Pentium 4, Northwood 2, 2.4 GHz (stepping B0), og har vandkøling på den, som holder den på 36 grader max,(ifølge Asus Probe).. har kunne holde min E6600 på 3.6 ved 50 grader load (1.55 vcore) så temp burde ikk være noget problem ved den hastighed.


    og har set nogle stykkerl på nettet have den kerne på 3.4 ghz ved 1.7/1.75 volt


    Og vil så høre jer derude, hva man måske kunne gøre, ud over at give bundkortet vdroop mod, men ved bare ikk om det hjælper på stabiliteten/overclocking muligheder, for den kan finde på at droppe med op til 0.1 volt, hvilket jeg syns er ret meget i den her sammenhæng


    Håber der er nogen af jer derude der kan hjælpe



    Hilsen Ginner

  • Har du prøvet at sætte hastigheden ned på dine ram, det kan jo være det er dem som ikke vil være med. Hvad har du i maskinen af ram?

    Chieftec DragonMidi 750W Silverstone Gold PSU E6400@3,3GHz 32GB GSKILL 3200MHz (capped 2933), 1TB Evo 960, 2x500GB EVO 850, NEC4551A, Sapphire RVII, Asus Pro Gaming Z170

  • 3.0ghz stabilt er meget normalt for den gamle p4 (533fsb ikke ?), de oc'ed ikke særligt godt de fleste af dem!


    Steppingen er ikke B0, den står på cpu+boxen fx. SL6EF, det er den man kan se om den er god eller dårlig, sårn nogenlunde..


    Ved 1,95v kan du hurtigt brænde den af, eller bare skade den så den måske ikke vil oc mere, selvom temp ser ok ud. Alt over 1,7v vil jeg ikk anbefale på alm. køling

  • Jesdals-> nåh ja okay.. har sat rammene ned 1:1 (266)


    det er Kingston HyperX PC3500.. så de burde ikk have problemer ved 170 mhz..


    fandt også ud af at jeg skrev forkert ved stepping efter.. men glemte at rette det herinde.. i CPU-z står der Stepping: 4.. ved ikk om man kan bruge det til en bønne dog..


    har en Seagate 40 gb Pata hdd, geforce 6600 agp, 400w northq psu, har ikke boxen fra processoren, da jeg dengang fik den samlet fra Multimedia World.. det var den gang hvor jeg ikk turde at samle selv.. (2003)


    Edit: og endnu en gang ærger jeg mig over at jeg ikk havde en Northwood C :)

  • Det er ikke fordi dit chipset bliver for varmt vel ? den der åndssvage grå asus køleblok med tykke finner er ikke den bedste på markedet. Mine forældre har samme bundkort som dig, dog med en 2,6ghz (fsb 800), og den kan jeg ikke få over 3ghz heller - selvom jeg har en scythe andy på cpu'en - chipsettet kan ikke følge med.

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

  • Quote

    Originally posted by neiro
    Det er ikke fordi dit chipset bliver for varmt vel ? den der åndssvage grå asus køleblok med tykke finner er ikke den bedste på markedet. Mine forældre har samme bundkort som dig, dog med en 2,6ghz (fsb 800), og den kan jeg ikke få over 3ghz heller - selvom jeg har en scythe andy på cpu'en - chipsettet kan ikke følge med.


    nu har jeg også haft et Asus P4C800-E (nok et af de bedste bundkort til 478 ) samt en 2.6GHz 800MHz P4 og den fik jeg op på 3.6GHz uden ekstra køling af chipset, chipsettet kan sagtens følge med.
    Og til Ginner, måske vil din cpu bare ikke mere ? nogle gange vil en cpu bare ikke højere op selvom man smider en masse volt på den og holder den kold nok.

  • Hvad vil den ved de nye ram settings? PS sæt Vcore ned igen, 1.95 er sgu det samme som jeg gav min gamle P3 det lyder lige voldsomt. Prøv at kigge hos http://overclockers.com/ deres cpu database er ret god til de ældre cpuer.


    Edit: Skal iøvrigt hilse og sige at min 3,2@4Ghz prescott + X1950pro AGP er en udemærket maskine, smider nok de sidste 1GB i på et tidspunkt

    Chieftec DragonMidi 750W Silverstone Gold PSU E6400@3,3GHz 32GB GSKILL 3200MHz (capped 2933), 1TB Evo 960, 2x500GB EVO 850, NEC4551A, Sapphire RVII, Asus Pro Gaming Z170

    Rettet en gang, sidst af jesdals ().

  • Neiro, har smidt en gammel cpu blæser på.. så chipsettet holdes koldt nok, for før det var der lidt problemer med at det føltes varm.. er dog ret tilbøjelig til at tro det er cpu'en der ikk vil mere.. for har lige ku få den på på 3.2 ghz, men det mindste load og den crasher..


    er bare ærgeligt syns jeg :)

  • TheOriginalTB-> er det en Northwood C eller en Prescott ? :)


    tror bare jeg har fået fat i en uheldig version / batch, whatever ^^


    Men har også prøvet med en Celeron 2,2 ghz som er version C1.. og der har jeg også det samme problem.. og mystisk nok også ved lige over 3.0-3.06 ghz.. skal have prøvet med en 2.6 ghz Celeron og se om den også har problemer ved samme hastighed.. eller fsb..