Lord of the Rings online

Originally posted by Svan
    Enig men syntes stadig at det er ringe at man skal betale for noget man har "købt", men det er min mening og en af grundene til at jeg ikke har eller nogensinde kommer til at spille WoW eller LOTRO...

Ja det svarer sig vel til at købe en mobiltelefon og bagefter betale for at bruge den. Det er da helt til grin..

Dit regnestykke er også til grin. Bare fordi de omsætter for 1 milliard, har de jo langt fra tjent en milliard. Der er rigtig mange servere der skal holdes ved lige, så det skal sgu nok koste en pæn sum penge.
    Der er udviklere der har arbejdet i flere år på det spil, som også skal have penge. Der er folk der skal passe de mange servere, som også skal have penge. Bare fordi der er mange indtægter betyder det ikke at der ingen udgifter er.

Og i den sidste ende er det nok de færeste software udviklere der laver noget for sjov skyld. Målet er da ALTID at tjene penge. Hvor du betaler for wow over en længere periode får du også meget mere ud af det, fremfor at købe et spil hvor indholdet ikke ænder sig, før du engang går ud og køber en expansion.
    Wow er jo konstant under udvikling, noget der også koster penge.

• Har på intet tidspunk sagt at det har tjent en mia. men at det har haft over 1 mia. i indtægt for salg af spil alene... derudover så får de en rimlig god sjat penge ind hver mdr.

Men i siger at andre spil ikker er under udvikling hvad er en patch så??? Men jeg gider sådan set ikke diskutere det for jeg kommer aldrig til at ændre jeres mening og jeg ændrer aldrig min...

Har på intet tidspunk sagt at det har tjent en mia. men at det har haft over 1 mia. i indtægt for salg af spil alene... derudover så får de en rimlig god sjat penge ind hver mdr.

Men i siger at andre spil ikker er under udvikling hvad er en patch så??? Men jeg gider sådan set ikke diskutere det for jeg kommer aldrig til at ændre jeres mening og jeg ændrer aldrig min...

Hvorfor blander du dig så i topic?

Hver gang der er en tråd vedr. MMORPG så er der en eller anden knægt der skal erklære sin uafhængighed til betalings-spil i den. Er i bund og grund ret ligeglad. Det er en helt anden diskussion og hvis du alligevel ikke gider føre den....så gentager jeg: Hvorfor blander du dig så i topic?

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

• Havde nemlig overvejet at købe det men da jeg så at de ville have et fast beløb hver mdr. så gad jeg ikke købe spillet så undskyld men er det ikke noget som ligger til topic...

Next kunne jeg nok lave et meget langt og udført regnestykke, men det er sku ikke noget jeg gider spille et eneste min. af mit liv på...

• Jeg kunne godt tænke mig at prøve det, men den eneste måde man kan det er med en buddykey. Er der nogle der har en til overs? Trist at de ikke giver trials, men folk siger jo det er for at man slipper for guld farmerne. Man køber jo heller ikke en bil, før man har prøvet den. :baby:

• Render rundt i The Shire lige nu. Render rundt med breve og kager :D

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

• Jeg spiller det, og jeg synes det er ganske udemærket spil! Jeg synes bare det er lidt nederen når alle folk skal sammenligne det med WoW, hvis man tænker over det så har næste alle de MMORPG som er ude på markedet i det næsten identiske features, og jeg er 100% sikker på at WoW sikkert også har nuppet noget fra nogle af de andre spil, hvis man nu tænker over det hvem har så ikke nasset noget fra Diablo ??? Synes ikke rigtig der er nogle grund til folk whiner over at man har taget det fra WoW, for WoW har også fået en del af deres ideer andre steder fra! Og jo jeg har spillet begge dele, havde en 10 dages trial til WoW, og jeg må indrømme at jeg ikke kunne lide den tegnefilms grafik som er i spillet, selvom det er hele meningen med Warcraft universet så kunne jeg nu bedre lide at se det i WC3.

Konklusion: LOTRO > WoW!!!!!!

Oooops, så kun lige side 1 :P

• Har du en buddy key til overs? :$

Har på intet tidspunk sagt at det har tjent en mia. men at det har haft over 1 mia. i indtægt for salg af spil alene... derudover så får de en rimlig god sjat penge ind hver mdr.

skal overhovedet ikke blande mig i hvad det er du siger, men der er fandme godt nok stor forskel på indtægt og omsætning, og lur mig om ikke (hvis det er en 1 mia) det kun er omsætningen, vi snakker, blizzards reelle indtægt, ganske rigtigt, den skal nok være ganske upåklagelig, men de har stadigvæk større udgifter end de fleste andre spiludviklere.

der udover ville jeg også gerne lige knytte en kommentar til det med at alle andre også har arbejde i udviklingen af deres patches, det har de da uden tvivl, men det eneste der mere eller mindre bliver lavet til alle andre spil end mmo, i patches det er bug-fixes.... hvis du tager wow (kan ikke snakke for så mange andre MMO da jeg kun har spillet wow desværre) så er der altså kommet helt nye instances, helt nye områder, helt nyt udstyr, helt nye talents, helt nye skills, helt nyt pvp system osv.

og nej det er ikke noget der er kommet alene sammen med TBC, alt hvad jeg har nævnt herover, det er noget der kom før TBC.

skulle du have haft det til et hvilket som helst andet spil, så skulle du bare have været ud og købe det som en Expansion, for så store ting ville de aldrig udvilke uden at sende en expansion på gaden.

bare tag the sims, hver gang de her kære beboere lærer at danse anderledes kommer der en ny version der hedder the sims 2 dance fever 15003, og hver gang de lærer at elske mere end 1 person + deres barn i spillet kommer der en expansion der hedder the sims 2 love 4002 etc.

og kunne nævne eksempler fra mange andre spil.

derimod kan jeg ikke komme på et eneste andet spil (end MMO) hvor der er kommet reelt nyt indhold uden det er igennem en expansion

• Gider ikke diskutere det længere, men stadigvæk så tjener Blizzard godt på det her, og det skal de da have lov til, det er ikke det jeg siger, jeg pinpointer bare at jeg ikke skal til at spille LOTRO grundet den månedlig betaling ellers havde jeg allered købt det...

Derudover så er der nogle spil som der bliver udsendt stor patches til og der bliver fixet alt fra bugs til nye maps etc.

• Bugfixes og nye maps er der jo ikke noget særligt ved.

For det første kan man som forbruger kun forvente at det produkt man har købt fungerer efter hensigten. Derfor er det nødvendigt med bug fixes.

Maps er jo heller ikke noget at råbe hurra for. Det er jo i bund og grund ikke vildere end at en spiller kan sætte sig og lave det samme. Nye maps er et PR stunt. Hvis der kommer et nyt "officielt" map får det spillerne til at tænke "wow, spillet lever endnu". Det har vel taget dem...hvad...5 minutter at lave?

Hvis vi snakker om réelt indhold, så fåes det altså sjældent gratis. Det kaldes expansions.

Derimod vil man ofte finde den slags expansions i form af patches i MMORPG spil.

• Jeg vil meget gerne prøve det, så hvis nogle har sådan et buddykey, må I meget gerne sige til :9xo

Jeg har vist stadig et ubrugt 10-dages trial til WoW, hvis det er.

I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

• Det ser sgu da godt ud!

Tog lige et screenshot af min female minstrel. Det er ikke min main. Det er bare min crafter alt. Synes bare hun så så godt ud, at hun fortjente et stk. screenshot samt at blive vist frem ;)

http://www.deviantart.com/deviation/55535942/

Originally posted by Berleburg
    Det ser sgu da godt ud!

Tog lige et screenshot af min female minstrel. Det er ikke min main. Det er bare min crafter alt. Synes bare hun så så godt ud, at hun fortjente et stk. screenshot samt at blive vist frem ;)

http://www.deviantart.com/deviation/55535942/

Pervert.
    Anyway, mit spil er afsendt, så inden længe vil jeg regere verdenen, med min nådesløse orc-hær, i min jagt på alle klamme hobitter.

Er det noget man skal vide inden man går igang? Jeg har kun meget kort kigget på deres hjemmeside, men der vist ikke rigtig nogen wizard-agtig class, er der? Ham der lore-master virker da mere til at være en buff-automat.

Originally posted by fhqwhgad

Pervert.
    Anyway, mit spil er afsendt, så inden længe vil jeg regere verdenen, med min nådesløse orc-hær, i min jagt på alle klamme hobitter.

Er det noget man skal vide inden man går igang? Jeg har kun meget kort kigget på deres hjemmeside, men der vist ikke rigtig nogen wizard-agtig class, er der? Ham der lore-master virker da mere til at være en buff-automat.

Nej, lore-master er det tætteste du kommer. Spillet følger jo tolkiens verden, hvor ikke mange kan kaste magi. Tænk hvor få troldmænd der med i ringenes herre. Saruman og Gandalf. :pokey:

• Saruman og Gandalf er også halvguder. Derfor de kan magi :)

Lore-master er en slags alkymist. Det er den class der ligner mage fra wow mest. Men i stedet for at bruge "rigtig" magi, kan man sige, at de bruger "tricks" :P

De kan også bruge en ravn og en bjørn som pet.

Når du er i Character Creation, kan du se korte film og introduktioner til hver race og class. Det er meget sjovt lige at få med, og giver et rigtig godt billede af, hvad de hver og især går ud på.