Columbine High

• Hello everyone

Efter massakren på virgina tech er jeg blevet ret interesseret i columbine high episoden, var så lille da det skete at jeg aldrig rigtig har hørt om den. Så jeg ville bare spørg om nogen har nogle hjemmesider (historier med fakta eller sådan noget) eller nogle dokumentare om det?!

Har set halvdelen af Bowling For Columbine, som jeg syntes mere var en film om amerikas skydevåben politik - så en film lidt mere fakta agtig ville være lækkert ;)

På forhånd tak :D

• Hvad vil du vide ?? ... http://en.wikipedia.org/wiki/Columbine_High_School_massacre

Hvorfor ikke se "Bowling For Columbine"færdig ? - USA´s våbenpolitik er YDERST aktuel ... Især i sådan nogle situationer.

• Jeg vil da også mene at du bør se Bowling For Columbine færdig. Det er en god dokumentar af en af de eneste personer i USA der tør gå imod den amerikanske våbenindusti.

Med hensyn til fakta omkring episoden så kan jeg ikke lige hjælpe, men jeg vil tro der er store mængder info om det på nettet så det er bare igang med at søge på nettet og evt. biblioteket.

- Anders

---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne

• Du skal da helt klart se Gus Van Sants Elephant

Kraftigt inspireret af Columbine, og så er den bare helt vildt velfortalt! Kan kun anbefale den.

EDIT:

Trailer: http://www.apple.com/trailers/…lephant/elephant-480.html

• Ja, jeg vil også kraftigt råde dig til at se "Bowling for Columbine" færdig.

Det er virkelig en god dokumentar og Michael Moore gør det ekstremt godt, selv om han ligner en bums :razz:

(Jeg ved godt det er meningen, dont woory :cheers:)

Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
    CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
    Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
    Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

• Ja okay.. Burde man jo så :clap:

Men tænkte på om der er nogen dokumentare alla hvad loose change er for 9/11 (bare sand jo så :D ;))

• Mmh, der er vist lavet en eller anden fransk dokumentarfilm om Columbine High. Eller, det sagde de i Dags Dato igår tror jeg det var. Som de så vidste. To en times tid og den fortalte alt det der skete. Det program bliver sikkert genudsendt i løbet af ugen!

• Truz - Ja okay.. du ved ikke hvad den hedder og var den fransk talende eller dansk?

Lecter - skal jeg nok husk, synes jeg også folk sagde da han lavede fahrenheit 9/11 :roller:

Originally posted by Butcher
    Men det sjove er jo at der er lige så mange våben pr 1000 indbygger i Norge som i USA, men de har ikke de samme problemer. Et bevis på at mange amerikanere er 100% fucked?

Forskellen er jo netop mentaliteten. Hvor jeg kan forestille mig at en meget stor del af våbnene i Norge er i forbindelse med jagt (og skiskydning) så er en stor del af våbnene i USA jo håndvåben designet til brug mellem mennesker. Specielt mentaliteten i sydstaterne er ret langt ude. Efter skyderiet i sidste var der nogle der kom med forslag om at eleverne i skolerne skulle have lov til at bære våben så de kunne forsvare sig, og havde der været folk med våben så havde der ikke været så mange døde i Virginia, og det er egentlig nok også rigtigt, men der ville være langt flere skudepisoder!

- Anders

Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne

Men det sjove er jo at der er lige så mange våben pr 1000 indbygger i Norge som i USA, men de har ikke de samme problemer. Et bevis på at mange amerikanere er 100% fucked?

Ja, men så vidt jeg ved er fuld/halvautomatiske våben ikke tilladt i Norge. Svært at nakke 32, når man skal lade efter hvert skud.

Det er lige præcis dér at næsten alle tager fejl..

Der er ikke en skid forskel på folk.. Der er bare mange folk i USA..

Prøv og find noget om selvforsvar og våben i USA.. Om ejendomsret og krænkelse af den.

"Forsvind fra min jord eller jeg skyder hovedet af dig" - siger det jer noget?

Det er da rigtig nok at der er noget helt galt med deres våbenlov, uden tvivl.. Meen....!

Det er jo medierne der pisker en stemning op. Medierne har lige bevist det samme her hjemme, med fulge influensa som "muligvis" smittede en kat, så de letpåvirkede mennesker i hast ville til dyrelægen for at få aflivet deres katte og kanariefugle.. Så kom der noget med meningitis, hvor en eller anden klovn fik nævnt ordet "epedimi" og så var der pludselig en dum journalist der tog det lidt for tungt.. Pludselig var der risiko for en epidimi!!

Udover det, har der jo været en masse med grise og køer osv osv. Hver gang har medierne sørget for at vi alle er gået i panik og belastet sendemaster og telefonkabler fordi at folk bliver så hysteriske at de simpelthen bliver nød til at ringe til deres skide læge!

Senest med den lille ny i kongefamilien.. Og ja.. det behøver jeg vel ikke skrive noget om.. Der er jo lavet en tråd med samme emne

Lige med hensyn til overfald røveri, våbenbrug og ja vold generelt så viser Bowling for Columbine jo et rigtig godt billede af, hvordan medierne i USA spasser helt ud hver gang der er en der bliver slået ihjel eller slået ned, voldtaget etc.

Gu er der da forskel på folk. Deres mentalitet er ofte noget anderledes.

Du har ret i at mentaliteten, i hvert fald omkring våben, ejendomsret og ansvar for ens families sikkerhed er en helt anden i USA.. Men det er stadig mediernes skyld.. For i bund og grund er vi ikke så forskellige.

..hvis du kan følge mig i hvad jeg mener.

• Øhh.... Under Vietnamkrigern mistede USA ca. 58.000 soldater. I samme periode blev der dræbt 100.000 i staterne. Syntes dét giver et meget godt billede af amerikanerne.

Originally posted by SGN_X
    Truz - Ja okay.. du ved ikke hvad den hedder og var den fransk talende eller dansk?

Lecter - skal jeg nok husk, synes jeg også folk sagde da han lavede fahrenheit 9/11 :roller:

Altså, det var vist nogen franskmænd der havde filmet, men kommentarer på dansk men ja. Det var vist genudsendelsen jeg så den aften. Så pis!

• Okay.. Tusind tak for det, prøver lige og se hvad dokumentaren hed, så kan man jo måske støve den op et sted! :D

Folk kan også bare skrive hvis der er nogle som har andre dokumentare vedrørende columbine high massacre :O

Edit:Dags Dato Special: Morderne fra Columbine hed dokumentaren, men kan ikke finde ud af hvad den hed på fransk eller om hvor jeg kan se den eller noget, ikke engang sputnik :(