Ny Lyskasse

  • Hejsa alle,


    Så har jeg lige bygget mig en lyskasse, men som i sikkert ved er jeg ny indenfor fotoverdenen og jeg ved ikke om kassen er lavet korrekt, eneste jeg mangler nu er lyset i højre og venstre side + en lille skammel der skal være unden papiret som motivet kommer lidt højere op.


    [Blocked Image: http://img208.imageshack.us/img208/1916/kassexa3.jpg]


    Billedet her er en prøve, bemærk at der kun er lys i den ene side, derfor skygger. Jeg synes faktisk det er blevet ok. :)


    [Blocked Image: http://img241.imageshack.us/img241/5812/007rv1.jpg]


    Edit, 1 til:


    [Blocked Image: http://img19.imageshack.us/img19/2524/zippo002zi3.jpg]





    Hvad synes i om mit projekt. ?


    VH Henrik

  • Ideen er god nok men du mangler et hold i toppen som du kan se for du en kraftig skygge bag dit motiv. Der er mange som har været i gang med at lave denne type kasser og lidt søgning på nettet tror jeg kan give lidt ekstra hjælp.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_
    Ideen er god nok men du mangler et hold i toppen som du kan se for du en kraftig skygge bag dit motiv. Der er mange som har været i gang med at lave denne type kasser og lidt søgning på nettet tror jeg kan give lidt ekstra hjælp.


    Ja, kan godt se nu at jeg mangler et hul i toppen. :)

  • Hvilke lamper benytter du dig af? Men det ser da udmærket ud. Og den er ikke engang "grim".

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Quote

    Originally posted by celfa
    Hvilke lamper benytter du dig af? Men det ser da udmærket ud. Og den er ikke engang "grim".


    Som sagt det jeg mangler er lamperne, billedet af traktoren er det bare sollyset der kommer ind af siden.
    Og jeg har ikke rigtig nogen forestilling om hvilke lamper der skal bruges.


    Tænkte faktisk på at lave lyskassen ud af en papkasse, men gad ikke have sådan noget vakkelvårent noget, så lave det ud af 3mm hobbyplader.
    Synes også selv jeg er sluppet godt fra det. :D

  • Quote

    Originally posted by |Henrik|


    Som sagt det jeg mangler er lamperne, billedet af traktoren er det bare sollyset der kommer ind af siden.
    Og jeg har ikke rigtig nogen forestilling om hvilke lamper der skal bruges.


    Tænkte faktisk på at lave lyskassen ud af en papkasse, men gad ikke have sådan noget vakkelvårent noget, så lave det ud af 3mm hobbyplader.
    Synes også selv jeg er sluppet godt fra det. :D


    Har set mange der har brugt billige lamper fra ikea. Hvilket så ud til at fungere meget godt. Har selv overvejet at bygge en, men så kom jeg vist fra det igen. Ville have lavet en i en vaske tøjs kurv, med et helt hvidt badeforhæng. også ikea lamper rundt om den.

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Quote

    Originally posted by celfa


    Har set mange der har brugt billige lamper fra ikea. Hvilket så ud til at fungere meget godt. Har selv overvejet at bygge en, men så kom jeg vist fra det igen. Ville have lavet en i en vaske tøjs kurv, med et helt hvidt badeforhæng. også ikea lamper rundt om den.


    Hvilke typer lamper er det. ?
    For bor temmelig langt fra Ikea, men de sender vel også med posten tror jeg.


    Hehe ok, gad da godt se den vasketøjs kurv hvis du fandt på at lave den. :D

  • Alm. lamper. Sådan nogle hvide nogle med en klemme for enden så man kan sætte dem fast. Så kan man jo selv justere med forskellige antal watt med pærerne.

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Quote

    Originally posted by celfa
    Alm. lamper. Sådan nogle hvide nogle med en klemme for enden så man kan sætte dem fast. Så kan man jo selv justere med forskellige antal watt med pærerne.


    Ok, takker. :9xo

  • Quote

    Originally posted by MvK
    Synes dit billede ser lidt grumset ud, har du prøvet med ISO 64?


    Grumset 8o , det kan jeg godt nok ikke se, kan være jeg skal ha' briller.


    Det du kalder grums er nok på pappet, og det er grundet at der kun kommer lys ind i den ene side.
    Ellers er det simpelhed kornene du kan se i pappet, da billedet er close up.

  • Quote

    Originally posted by |Henrik|
    MvK, kan godt være det var en smugle støj du kunne se, jeg har lagt et nyt ind + 1 til. :)


    Det var bare pappet under traktoren som så lidt grumset ud, altså billedet er rigtig godt, så skulle da lige komme med et eller andet :))
    Dit billede af lighteren er nok noget bedre.

    zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

    dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

    http://www.kidsmythology.com

  • Quote

    Originally posted by Lecter
    Ikke for at være negativ, men hvor tit har man brug for at tage billeder af ting, der kan være inde i en lyskasse? :boxed:


    Der er uandet af mugligheder for fede fotos i sådan en lyskasse. :D


    Det er såmen ikke andet en sjov og ballade, lige som f.eks casemodding som mig intet siger. ;)


    Gudskelov har vi ikke alle de samme interesser, ellers ville det være noget kedeligt. ;)


  • ja men jeg tænker bare: Det er vel rimelig begrænset, HVAD du kan få ind i den kasse? ;)


    Hvis jeg lige kigger rundt omkring mig, så er der ikke lige noget i den størrelse, jeg ville gide tage et billede af?


  • Super svar... OG gode billeder.