Problemer med scooter

• hej

jeg har købt mig en brugt CPI popcorn og som ikke er blevet behandlet helt godt. den er i fin stand og fik den billigt :P ..
    men mit problem er at nu har jeg fået gang i den. men den vil ingen ting. hvis den bare står på støttefoden og jeg gir gas kan dækket ikke dreje rundt eller noget. og der sidder en 48 MM cyli (40 std) og en 20 mm kabu (12 std) så den skulle gerne kunne det. men hvis jeg så lige løfter baghjulet kan den godt. men er stadig lidt langsom i optræk. men så køre den ellers 70-80 stykker tror jeg. men hvis jeg så tager den ned af støtte foden og går ved siden af og gir gas så vil den lige trække sig selv men kun med 3-4 km/t. og vi ved ikke hvorfor. vi har prøvet at sætte en ny dyse i. og d et hjalp ikke. vi er kommet til at tænke på om det måske er cylinderen der er slit. så der ikke er noget komprission i den og derfor ikke vil trække. kan det være det der er galt? eller hvad kan der ellers være galt? kom gerne med bud :)

Eth0^

billed af dyret :)

Intel I7 3930K
    Asus Rampage IV extreme
    Gainward GTX 680 Phantom x2
    Samsung 840 PRO 256 Gb SSD
    Corsair Dominator 1866 Mhz 32 gb.
    Corsair HX1050 PSU

Rettet 2 gange, sidst af Eth0 ().

• Hmm.. har lige et bud! Har du overvejet at gå på slanke kur? eller rive håndtaget helt om? :D :D :9xo

Originally posted by Flindt_DK

Hmm.. har lige et bud! Har du overvejet at gå på slanke kur? eller rive håndtaget helt om? :D :D :9xo

lol :)
    hehe.. jeg sidder ikke på den når jeg gir gas. jeg går ved siden af. og gassen er i fuld bund. :P

Intel I7 3930K
    Asus Rampage IV extreme
    Corsair HX1050 PSU

• http://www.scootergalleri.dk

Prøv at skrive et indlæg der :) Det kan være en ren børnehave derinde sommetider, men chancen for at du får hjælp derinde er større.

Jeg vil sige du skal åbne vario skjoldet og kigge på hvordan variatoren har det...Kunne lyde lidt som om det der den er gal.

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

Originally posted by JuiCe
    http://www.scootergalleri.dk

Prøv at skrive et indlæg der :) Det kan være en ren børnehave derinde sommetider, men chancen for at du får hjælp derinde er større.

Jeg vil sige du skal åbne vario skjoldet og kigge på hvordan variatoren har det...Kunne lyde lidt som om det der den er gal.

har prøvet med 4-5 inlæg men ingen svar :S så ville prøve her :P

men hvis jeg så gir gas vil den heller ikke have omdrejninger. der sker ikke noget hvis den står på jorden og jeg gir gas. der er ingen forskel. kun hvis hjulet står frit kan den men det tager tid..

Intel I7 3930K
    Asus Rampage IV extreme
    Corsair HX1050 PSU

• Har du std. delene? Ellers så lån dele, som passer til scooteren. Prøv så at montere dem, og se om det hjælper - og hvis det gør det, så brug udelukkelsesmetoden (husk at skifte med passende dyse)

Ellers er der ikke meget andet at gøre, end at tjekke med pakning osv., åbne variatorskjoldet - og se om alt ser normalt ud / fungere ordentligt og at forbindelserne er i orden..

Men som det første vil jeg prøve en anden cylinder - som du selv siger er der ikke noget komprission i den, så det er der, jeg vil skyde på problemet ligger..

Originally posted by Dj revaX
    er det bare mig eller er det en grasslåmaskine som den er lavet af ? :boxing:
    eller er det virkelig mig der bliver snydt af billedet og grasslåmaskinen står bagved scooteren:P?

tror eth0 tager fis på os:P

flot ?? :P :P det er skam in bedste plæneklipper vi er ved at lave :D men nu har den stået over ved os i 3 år og vi er ikke kommet igang endnu.. :P men det er en scooter :D :D

et billede af motoren..

Intel I7 3930K
    Asus Rampage IV extreme
    Corsair HX1050 PSU

Originally posted by Dj revaX
    er det bare mig eller er det en grasslåmaskine som den er lavet af ? :boxing:
    eller er det virkelig mig der bliver snydt af billedet og grasslåmaskinen står bagved scooteren:P?

tror eth0 tager fis på os:P

Græsslåmaskinen er bagved :roller: hehe, men ja ser faktisk lidt sjovt ud..

Originally posted by kungfuis78
    Har du std. delene? Ellers så lån dele, som passer til scooteren. Prøv så at montere dem, og se om det hjælper - og hvis det gør det, så brug udelukkelsesmetoden (husk at skifte med passende dyse)

Ellers er der ikke meget andet at gøre, end at tjekke med pakning osv., åbne variatorskjoldet - og se om alt ser normalt ud / fungere ordentligt og at forbindelserne er i orden..

Men som det første vil jeg prøve en anden cylinder - som du selv siger er der ikke noget komprission i den, så det er der, jeg vil skyde på problemet ligger..

vi har intet std da den jo lige er købt :D :D
    men der er bestilt nyt 47,6 mm cylinder.. for kick starteren var meget nem og træde ned. selvom jeg lige har skiftet alle pakninger.

Intel I7 3930K
    Asus Rampage IV extreme
    Corsair HX1050 PSU

Originally posted by Eth0

vi har intet std da den jo lige er købt :D :D
    men der er bestilt nyt 47,6 mm cylinder.. for kick starteren var meget nem og træde ned. selvom jeg lige har skiftet alle pakninger.

Okay - så det tyder det jo på at det er cylinderen der er roden til problemet, grundet der ikke er komprission... held og lykke med det

• For mig lyder det mere som et problem med rullerne i koblings delen af vario´en.

hvis den ikke vil accelerere men motoren kører fint så er der for lette "ruller" i vario´en.

HER er en god guide til hvordan du skifter ruller i vario´en.

Ellers er det absolut bedste MC/Scooter Forum her: http://www.billig-scooter.dk/index.php

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

Rettet en gang, sidst af Malk ().

• det er også mere at den ikke vil give gas hvis jeg tager håndtaget i gund. der er ingen forskel om jeg drejer på håndtaget eller lader være..

Intel I7 3930K
    Asus Rampage IV extreme
    Corsair HX1050 PSU

• Jamen den ville ikke starte? .. For hvis den ville starte og den ikke bevæger sig når du tager gassen.

Så skal du tjekke varioen!! Og Gummi"kæden" for hvis den enten er faldet af eller varioen er fucked.

Så er det der problemet ligger.

Det du gør at du tager dækslet af som sidder ved kickstarteren, der er nok 8 bolte ca.
    Så tager du dækslet af og tjekker det hele.

• Ok, det er ret sikkert blandingsskruen på kaburatoren så, jeg ser lige om jeg kan finde en guide med billeder til det også :)

EDIT: her er en guide til indstilling af nålen i karburatoren: http://www.billig-scooter.dk/about517.html

Nålen bestemmer hvor fed/mager blandingen skal være.

Her er et billede af blandings skruen: http://www.billig-scooter.dk/about517.html

Men prøv at skriv spørgsmålet inde på det forum jeg linkede til, de er meget bedre til at svare dig på lige præcis hvad der er galt og hvad du skal gøre, bare beskriv problemet som du gjorde til mig, nemlig at den starter og kører fint i tomgang, men den dør ud når du gasser op.

PS:

Hvad farve har toppen af tændrøret? Grålig eller sort?

Intel 320 128Gb SSD
    My flickr

Rettet 2 gange, sidst af Malk ().

• har jeg gjort. problemet er at jeg ikke kan tage den blæser noget af . har ikke noget værkstøj der kan det.

Intel I7 3930K
    Asus Rampage IV extreme
    Corsair HX1050 PSU

• okay prøver jeg i morgen :P

men ved ikke hvad farve? :D men der står B9HS. på tændrøret.

Intel I7 3930K
    Asus Rampage IV extreme
    Corsair HX1050 PSU

• Ja der vil altid sætte sig en belægning på tændrøret, hvis den er sort er det en for fed blanding og grå = for mager.

når den står i tomgang kører motoren fint ikke?
    Og når du gasser op "dør" motoren ligesom ud, ikke helt, men den siger mere "Blaaaarh" istedet for "vroom"? :crazyeyes: (ved ikke hvordan jeg ellers skulle forklare lydene hehe)

For hvis det er tilfældet er problemet 100% med blandingen.

Intel 320 128Gb SSD
    My flickr

• Eth0, husk at du kun må køre med halvt gas, de første 500km. når du har fået ny cyli. da den skal køres til.. Har fået fortalt det af en ven :rolleyes: