Frost mage - Noget værd ???

  • Hey.


    Mit spørgsmål vil muligvis nok besvare sig selv så at sige, men spørger alligevel i håb om at der er nogen der har en dybere forklaring på mit spørgsmål.


    Jeg er pt frost mage med et spec som er 40/0/21, dvs primær frost mage.


    Jeg er egentligt FINT tilfreds med det, men grundet tiden ikke har været der til raiding og den først er ved at komme nu vil jeg høre om der er nogle der har erfaring med dette @ frost mages.


    Er pt. oppe på +804dmg og lidt over 17% crit%. ( 1400-1450 normal hits - ca 3250crit, uden trinkets eller AP )


    Mit spørgsmål er så, er det fuldstændig hul i hovedet at være god gammeldaws frost mage vs firemage når det kommer til raiding, vil frost mages være håbløst bagud ???


    Grunden er samtidigt at jeg er frostmage at da jeg valgte specialization til min tailoring tog jeg shadowweave da jeg læste flere steder det suverænt var det bedste, ikke desto mindre ser jeg firemages overalt med spellfire tailoring.


    Blev stædig da jeg først havde valgt det og opdagede for sent det var lidt smådumt, så ville køre mit shadow frost set helt op, og har nu for få dage siden fået sidste del os.


    Hvis frost ikke er helt hen i vejret vil det så være bedre at specce noget der ligner et 51frost built eller lignende ???


    Håber nogle kan give svar på nogle af spørgsmålene - på forhånd tak !

    Asus P5K
    Intel Core 2 Duo E8500
    4GB Corsair XMS2 DDR-6400
    Inno 3D 8800GT 512MB
    1x WD 500GB SATA
    2x Seagate 200GB ATA
    Creative Soundblaster X-Fi
    Chill Innovation 520W A4
    Acer 22" TFT Widescreen
    --------------------------------------------------------

    Rettet en gang, sidst af S_Phoenix ().

  • Hmm tak.


    Syns sku da bar det var bankelatterligt at man har smidt frostmages "ud" så at sige.


    Før var der både store fordele ved både fire og frost, nu ser det ud til at frost er det eneste rigtige... sigh !.


    Anyways, kan ikke bar droppe mit tailoring syns jeg, haft det siden lvl 45 eller sådan noget og en del gode BOP recipe´s i det .. suk..


    Nå må vel prøve og få støvet noget udstyr op og se om det ikke er muligt at få en ok dmg uden spellfire set.


    (håber lige der kommer lidt flere replies til dette indlæg)


    Som sagt har jeg set flere frost mages på min server som er blandt de 2 bedste guilds som er frost specced, men med rimelig godt udstyr samtidigt så om det bar er vejen frem måske til at frost også kan virke hmm... :ohmy:


    Arbejder i øjeblikket stærkt på at få stormcaller og spellstrike set så må jeg jo se hvordan det virker derfra... SUK !

    Asus P5K
    Intel Core 2 Duo E8500
    4GB Corsair XMS2 DDR-6400
    Inno 3D 8800GT 512MB
    1x WD 500GB SATA
    2x Seagate 200GB ATA
    Creative Soundblaster X-Fi
    Chill Innovation 520W A4
    Acer 22" TFT Widescreen
    --------------------------------------------------------

    Rettet en gang, sidst af S_Phoenix ().

  • Hehe .. dunno, men det er nu sådan mine crits er...


    Ok - kiggede lidt på dem igår og de er ca mellem 3100-3200 så skrevet lidt for højt men ikke meget ..


    Cheers.


    Tror jeg vil forsøge et 10/0/51 build senere idag...


    EDIT: Sku da rart og se der stadig er andre frostmages derude :P

    Asus P5K
    Intel Core 2 Duo E8500
    4GB Corsair XMS2 DDR-6400
    Inno 3D 8800GT 512MB
    1x WD 500GB SATA
    2x Seagate 200GB ATA
    Creative Soundblaster X-Fi
    Chill Innovation 520W A4
    Acer 22" TFT Widescreen
    --------------------------------------------------------

    Rettet en gang, sidst af S_Phoenix ().

  • Quote

    Originally posted by Zjapper
    Frostmages er bagud i PvE, ja. Flere personer i min guild dropper lige nu tailoring, for så at gå op i det igen og vælge Spellfire sættet istedet.


    Jeg er helt sikker på der er massere af guilds der vil have frostmages ind, men guilds der vil frem og raide seriøst snupper helt sikkert en fire mage.

  • Som det er lige nu er det karazhan der er det primære område vi koncentrere os om...

    Asus P5K
    Intel Core 2 Duo E8500
    4GB Corsair XMS2 DDR-6400
    Inno 3D 8800GT 512MB
    1x WD 500GB SATA
    2x Seagate 200GB ATA
    Creative Soundblaster X-Fi
    Chill Innovation 520W A4
    Acer 22" TFT Widescreen
    --------------------------------------------------------

  • fuldstændig ligegyldigt hvilket specc du er om du kommer i guild ^^ handler om hvor vild du er og om du kan smække pots for 500g af per aften hvis needed.


    anyways, jeg har sværget til frost og kun spillet mage siden wow beta, har self været pve fire pre tbc for stacking ignite rolling i aq og naxx.


    pt raider jeg gruul - mag - SSC og har et par nede derinde og selvom mit frost er 100% arena specc er jeg altid i top3 på dmg fordi mange firemages tager pvp talents der nerfer pve en del hvorimod pvp og pve frost er forholdsvis ens:D


    http://www.wowhead.com/?talent=RZVZVAGsofxsiqt


    er 100% survival build med impact for molten armor stun. husk at din WE også laver significant dmg, lav macros til summon og frost nova med den og bind dem til keys - samme med ice lance -> frostbolt - summon WE - frostbolt ( start WE attack ) - WE nova lige før fbolt er done - spam ice lance så de rammer samtidig. bliver hurtigt 75% crit på de to, så pop din badge trinket og have lightning capacitator på aswell, så skal du hurtigt se 1shot 8500 damage i arenas:D


    hvis du vil være raid no1 dps er det dog fire selvom frost imo stadig er bedre i alt under 10 inkl kara og pvp:D


    singletarget dps build aka endgame boss encounter powah mode:


    http://www.wowhead.com/?talent=of0yZxgM0fcI0eRx0h


    så har du ingen survivability, men til gengæld den bedste singletarget dps i spillet, og nej arcane builds giver ikke mere dmg end dette - man spilder for mange points på at gå dybt i arcane på ubrugelige ting.
    arcane er for nubs der tror at pomappyro er flot og ikke har fattet at de aldrig kommer over 1700-1800 med det build fordi alle har trinkets eller skills til at undgå - iceblock - bubble - vanish/CoS etc


    blev sq en lang post lol:D men essensen af den er at frost pwner, er bare sværere at spille og kræver 4-5 flere hotkeys end firebuilds, men så har man også en god stabil dmg på raids hvor man ikke behøver den vilde crit due to WC og kan banke sin dmg op på 1000 nemt.


    regards
    300 days played mage and still going strong


  • sikkert critted en stakkels warrior i zerg stance, og muligvis med deathwish på ;( (hader mages..)

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • Jeg er også frostmage, hvilket jer er ret godt tilfreds med.


    Critts varierer meget afhængig af pots og hvad for nogle buffs man har. Mine almindelige critts ligger omkring de 2600, men hvis jeg er i en instance og har en milliard buffs og lidt gode pots på ligger man et godt stykker over 3K.