Nyser hver gang jeg får chokolade. Hvorfor?

  • Hej Alle.


    Har bemærket at hver gang jeg spiser et stykke chokolade så nyser jeg.


    Har siddet og ledt lidt efter noget på nettet, og jeg kan også finde nogle der har det samme, men jeg kan ikke finde nogen steder hvor der står hvorfor.


    Hvordan kan det egentlig være? Hvorfor?


    Mvh. Anders.




    :offtopic:
    Ved det!

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten
    Fordi du er allergisk over for chokolade-pollen ? :crazyeyes: - Hvad siger din læge ?


    Har endnu ikke henvendt mig til lægen. Er først lige begyndt at tænke over det nu, selvom jeg har gjort det næsten altid.


    Ja, måske er jeg bare mærkelig 8o

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Som de andre siger må det næsten være en eller anden form for allergisk reaktion for noget i chokoladen.


    I gymnasiet gik jeg i klasse med en der begyndte at nyse mange gange i streg når han drak alkohol. Det morede vi os meget over.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Du er hvad 17-18 år? Du har gjort det hele dit liv og du tænker først over det nu?? 8o


    Well jeg æder min hat hvis det IKKE er en allergisk reaktion.


    EDIT: Er det, det eneste, der får dig til at nyse?


    EDIT: Og er det ALT med det mindste chokolade i? Får kakao dig også til at nyse?


  • Jeg er blevet 16 i dag og ja har ikke tænkt så voldsomt meget over at det var derfor.


    Ja det er kun chokolade der får mig til at nyse, ikke nødderne i chokoladen.


    Nej det er kun meget mørk chokolade.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Så er du jo nok allergisk over for kakaobønnen (da der er et højt indhold af det i mørk chokolade.)


    Jeg kan ikke lige huske, om en normal praktiserende læge kan udføre allergitest (plastertest), men ja ring til din læge og spørg.


    Jeg ved faktisk ikke, om allergien kan udvikle sig, hvis du bliver ved med at spise chokolade eller om du bare kan spise løs og nyse løs ;)


    EDIT: Tillykke forøvrigt :cheers:

  • Det er edermame et luksus problem. Jeg elsker at nyse! Man siger et nys er 10% orgasme. At det så sker mens man spiser chocklade kan jeg umuligt se noget negativt i :P


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Quote

    Originally posted by Søndergård
    Det er edermame et luksus problem. Jeg elsker at nyse! Man siger et nys er 10% orgasme. At det så sker mens man spiser chocklade kan jeg umuligt se noget negativt i :P


    Haha, det er fandeme sandt. Jeg elsker at nyse :P

  • Hehe i har ret i at der er et eller andet fedt i at nyse. Og da jeg var 8 år fandt jeg ud af at jeg kan nyse på kommando, ved at provokere et bestemt sted på min næsevæg inde i næseboret (nej jeg kan ikke huske hvordan jeg fandt ud af det hehe.)


    Nåh men det resulterede i at jeg gjorde det 24 gange i træk, og tit kom der 2-3 nys ad gangen, så det var RIGTIGT mange nys. Jeg fik UTROLIGT ondt i hovedet, kan jeg fortælle jer! :))



    På den anden side, så er et stykke mørk chokolade med snot måske ikke så indbydende... :ph34r:

  • Jeg nyser altid 1-2 gange hvis jeg spiser noget mint tyggegummi eller pastiller.


    Men kun li de 2 gange og så ka jeg æde alle dem jeg vil :crazyeyes:

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2


  • HAHA :D kan også trykke et sted (udenpå heldighvis) næsen der gir en sjov dirren i min næse der får mig til at nyse, mega fedt :P

  • det kan sagtens være at der er nogle partikler fra chokoladen er går op og provokerer næseborene sådan at du kommer til at nyse, men det behøver ikke ligefrem være allergi af den grund, det kan sagtens være en harmløs reaktion.


    eller osse er det din underbevisthed der får din krop til at gøre det fordi den elsker chokolade... og for at beskytte det chokolade sender den en masse snot ud over det :D




    Glemmer ikke den første gang jeg brugte mentol næsespray... DAMN det gav gennemtræk i kraniet efter jeg havde nyst en 14-15 gange i streg... bagefter var jeg så svimmel at jeg ikke kunne kende forskel på op og ned + massiv hovedpine

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200


  • Men det virkede ! :D

    Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
    CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
    Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
    Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB



  • Hey aagaard....
    Tillykke med fødselsdagen...
    Måske er du bare hypokond... Det kunne jo være :roller: Har altid lært at vis man har allergi skal man bare spise det pågældende produkt indtil det går væk.... Så det er mit råd.... er det kun første gang du tager et stykke eller fortsætter det...????


  • Så skulle det ske hver ENESTE gang han spiste chokolade? Synes jeg lyder usandsynligt. Men han kan jo prøve at spise med en næseklemme på næste gang :))

  • jeg hoster når jeg stikker en vat pind i øret...
    nogle spørgsmål er bare for store for os mennesker !

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W