Xbox 360 vs. PS3

  • Hej jeg er i tvivl om hvad der er bedst at købe en Xbox 360 eller en ps3 ??


    Nogle der evt. kunne komme med plusser og minusser ved de to maskiner ?


    System:
    Asrock Dual Sata2
    AMD Athlon 64 3500+ @ 2500 Mhz
    Asus EN7600 GT
    Maxtor Maxline 3 250 GB
    Chill Innovation 450 Watt
    2x512 PC3200 Kingston Value Ram
    Logitech G11
    QcK Heavy
    Logitech MX518
    Lacie 320 Gb Ekstern HD

  • Xbox 360:


    Plusser:


    Prisen ( Forhold til PS3 )
    Har været på det Danske markede i over 6 Måneder og er derfor vel etabeleret!
    Solidt udvalg af spil
    Godt sortiment af Tilbehør ( HD-DVD, Cams osv. )
    Rigtig god som Media Center, med de rigtig programmer kan alt video og Musik streames
    -gennem internet kablet og kan ses på dit TV.
    Live er rigtig godt



    Minus:
    Nu udgave på vej, Eliten. Så hvis man er "Early Adopter" føler man sig lidt til grin hvis man er afhængig af HDMI.
    Støjen når man spiller ( Rettet en smule i de nye udgaver med nyer drev, BenQ drev )
    Ingen HDMI ( Problem for folk der kun får vise opløsninger over HDMI )
    Forholdsvis lille harddisk ( Ny på vej, men bliver rigtig dyr )
    Europæisk Marketplace er mere eller mindre til grin ( US Marketplace har 3x så meget sjov )
    Design ( Syntes det er grimt )



    PS3


    Plusser:


    HDMI out-of-box
    Stor Harddisk Out-of-Box
    Design
    Blu-Ray ( Hvis man altså har interesse for det )
    Kort-læsere
    Kontroller med Batteri og lader out-of-box ( Med Xbox 360 skal du selv købe et batteri og speciel lader )
    ekstremt støjsvag! ( Kæmpe plus for mig! )
    HOME kommer snart
    PS3 Store tilbyder nogle gode ting - Men stadig lidt tyndt besat ( Plus og minus )


    Minus:


    Forholdsvis dyr hvis man ikke skal bruge Blu-Ray, Kortlæsere osv.
    Kontrolleren er alt for let pga. den manglende Rumble ( Kommer snart igen, Retsags problem )
    Mangel på spil ( Man det håber jeg ændres i løbet af tiden med GT5, MGS4 osv. )
    Åndsvagt "buddy" system - Har ikke samme muligheder som 360.
    Dumt bip når man tænder ( og slukker på knappen ) :P






    Hvad jeg lige kan komme på :)


    Jeg har begge konsoller ( Så hvis du har nogen spørgsmål siger du bare til ) og det her jeg har skrevet er MIN MENING, måske ikke facts eller andres mening. Tag det med et gran salt.



    Men jeg vil stadig vælge PS3 pga. jeg findet den meget mere gennemført oplevelse,
    men manglen på Spil og prisen er stort turnoff!

  • Quote

    Originally posted by Svan
    Kan du også med en PC ;)


    Ja, kan man ligge med 1024x768 el. 800x600 TV-Out opløsning med et billigt logitech joystick
    og skal kæmpe gennem Windows UI med en Kontroller og føre kabler henover gulvet så man kan føre lyden ud gennem sit surround sound.


    Lækkert, bestemt.

  • Jeg er også blevet lidt træt af at sidde i en kontor stol og kigge på en lille skærm, når man har et 32 tommer fjernsyn stående med surround anlæg :D ...


    System:
    Asrock Dual Sata2
    AMD Athlon 64 3500+ @ 2500 Mhz
    Asus EN7600 GT
    Maxtor Maxline 3 250 GB
    Chill Innovation 450 Watt
    2x512 PC3200 Kingston Value Ram
    Logitech G11
    QcK Heavy
    Logitech MX518
    Lacie 320 Gb Ekstern HD

  • Man bør vælge efter de spil man gerne vil spille, og ikke selve maskinen.


    PS3 har spil som MGS4, Killzone2, Lair og Heavenly Sword, som gør den speciel p.t. (og nej, gider ikke finde links, det ka' du selv gøre.. :P er alt, alt for doven) + sikkert God Of War 3 på et tidspunkt, så har Sony jo os Ratchet & Clank og alle dem der i baglommen,


    Xbox360 har Gears of War( voldeligt), Forza Motorsport2, Mass Effect, Bioshock( jep, kommer til PC, men skal da spilles på 32" ) :P, og Halo3, Alan Wake kommer også.


    Der kommer self. også mange flere eksklusive spil til begge konsoller, som jeg ikke kan huske.. :P skal dog siges, at Sony p.t. mister en del ekslusive titler.. træls for dem..


    Mit råd er; Gå efter spillene. Selve konsollen er PS3 mere lækker på den måde, at den har Blu-Ray, WIFI og den slags indbygget fra start.


    I længden koster begge konsoller det samme, fordi XLIVE, koster 400kr./år, men du får til gengæld også en internet-del, der p.t. fungerer bedre end Sony's, og nok bliver ved med det.


    Og grafikken... tja, hvis den er vigtig, så står X360 stærkere p.t. så vidt jeg ved, om den bliver ved med det, ja det må tiden vise.



    Og alle jer, der siger en PC, vil da mene, at dem som tilbage i 2001 købte en PS2, gjorde et langt bedre køb end dem, der valgte PC'en... Har prøvet det samme, købte en Pc i april 2005 til 11 kilo, et halvt år efter kommer 360 og tæsker den på stort set alle punkter...! :crazyeyes:


    Og den med, PC'en har da langt flottere grafik, måske med tiden, men smid COD3 eller Gears/ Motorstorm i maskinen, så skal i se løjer...


    Nå ja.. :
    Visually, the PC version looks nearly as good as the graphically impressive Xbox 360 version, if you have a powerful PC. However, even on the highest settings, it appears that the PC version is missing some of the bells and whistles of the 360 version, and you might still see some odd fluctuations in the game's frame rate, as well as noticeably long loading times.


    Gamespot.com

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

    Rettet 3 gange, sidst af chili ().

  • Min lillebror har en XBOX360 og er ekstremt glad for den. Især Dead or Alive 4 er blevet spillet i rigtigt rigtigt mange timer (spil i samme stil som Tekken/Street-Fighter etc.).


    Men kæft der blev brugt mange batterier indtil jeg fik købt en lader med to batterier med hjem fra USA her forleden. Sidst jeg var hjemme hos ham, sad der pludseligt en gammel kuglemus til computeren, da batterierne fra hans logitechmus sad i en controller :))


    Så det vil jeg ihvertfald sige er et must til xbox'en.


    Ja og så synes jeg controlleren ligger rigtig godt i hånden, og knapperne er virkeligt godt placeret.


    Jeg har absolut ingen erfaring med PS3.

  • det blev en Xbox 360 :clap:


    System:
    Asrock Dual Sata2
    AMD Athlon 64 3500+ @ 2500 Mhz
    Asus EN7600 GT
    Maxtor Maxline 3 250 GB
    Chill Innovation 450 Watt
    2x512 PC3200 Kingston Value Ram
    Logitech G11
    QcK Heavy
    Logitech MX518
    Lacie 320 Gb Ekstern HD

  • Ja, det har jeg men bruger ikke HDMI så det kan jo være ligemeget...


    Og jeg købte lost planet til ret nice spil. Man er hele tiden under tidspres og samtidig mister man liv af fjenden, regner med at købe NFS Carbon lidt senere i måneden og så PGR også :D


    System:
    Asrock Dual Sata2
    AMD Athlon 64 3500+ @ 2500 Mhz
    Asus EN7600 GT
    Maxtor Maxline 3 250 GB
    Chill Innovation 450 Watt
    2x512 PC3200 Kingston Value Ram
    Logitech G11
    QcK Heavy
    Logitech MX518
    Lacie 320 Gb Ekstern HD

    Rettet en gang, sidst af SaLtUm ().

  • Quote

    Originally posted by SaLtUm
    Ja, det har jeg men bruger ikke HDMI så det kan jo være ligemeget...


    Og jeg købte lost planet til ret nice spil. Man er hele tiden under tidspres og samtidig mister man liv af fjenden, regner med at købe NFS Carbon lidt senere i måneden og så PGR også :D


    GOW?..