8800GTS overclocking...

  • Quote

    Originally posted by Cyclups
    måske vil GTX ikke clocke lige så højt som GTX modeller ?? det kan være at de ekstra shades gør at GTX rammer loftet hurtigere ?


    Det tror jeg helt bestemt. Jeg har hævet min Shader med 150 MHz (fra 1350 MHz til 1500 MHz).


    Men nu må vi se om loftet ændrer sig når der kommer noget vandkøling på mit kort.


    Man kunne godt lave et vmod, men jeg tror ikke at min stakkels Shuttle PSU kan klare det, når RAM og CPU også skal clockes lidt.

  • Quote

    Originally posted by Cyclups
    måske vil GTX ikke clocke lige så højt som GTX modeller ?? det kan være at de ekstra shades gør at GTX rammer loftet hurtigere ?


    giver ingen mening :razz:


    GTS mener du vel

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Originally posted by Skjold


    Det var da helt vildt... :ohmy:


    Hvad køling har du på, det er vel ikke stock og hvad siger dine temps.



    Standart eVGA køling :T


    Temp jaa, det tjekkede jeg ikke lige :T


    Men kortet er clocket via ntune.

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

  • Jeg gar gigabytes 8800GTS og så snart jeg kommer over 640/950 stiger temps helt vildt...


    Må da sige det er ret "modigt" at du har clocket dit kort så høj uden at checke temps.


    Prøv at sætte Atitool til at scanne for artifacts over en time og se hvad den siger, det brude også få
    dine temps vejret...

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

  • Quote

    Originally posted by Artisan
    Standart eVGA køling :T


    Temp jaa, det tjekkede jeg ikke lige :T


    Men kortet er clocket via ntune.


    Tror da vidst nok at jeg skal have et eVGA næste gang.. :boxed:


    Er det et standard eVGA, eller er det et KO ?

  • Quote

    Originally posted by Spyro


    Tror da vidst nok at jeg skal have et eVGA næste gang.. :boxed:


    Er det et standard eVGA, eller er det et KO ?


    Et standard eVGA

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

  • Sådan nu er jeg igang igen, dog har jeg lige lånt en qx6700 Hihihi :clap:
    Så nu må vi se om den kan blive bedre end 40xxx


    Edit. JEg er hoppet tilbage til min c2d. qx6700 kunne ikke over 3.1 med dette board. Skod bundkort :D


    Eller skod overclocker :))

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

    Rettet en gang, sidst af Artisan ().

  • Quote

    Originally posted by Artisan


    Et standard eVGA


    EVGA FTW! De har også god garanti :D Minimum 10 år på alle kort+livstid på specielle modeller.

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • Kortet vil ikke over 700/1046 ;(

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

  • Laver lige en hurting hijack. for jeg vil da også gerne være med.
    Jeg kigger lidt efter et 8800, men kna ikke finde ud af hvad jeg skal havde mit budget siger 320 - men jeg vil også gerne kunne trække f.eks. Crysis sådan rimeligt når det kommer. Gamer i 1680x1050.

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • Quote

    Originally posted by nano
    Laver lige en hurting hijack. for jeg vil da også gerne være med.
    Jeg kigger lidt efter et 8800, men kna ikke finde ud af hvad jeg skal havde mit budget siger 320 - men jeg vil også gerne kunne trække f.eks. Crysis sådan rimeligt når det kommer. Gamer i 1680x1050.


    Ja så skal du jo over i noget XFX, XXX Version måske. BFG OC2 eller EVGA's KO ACS3.


    Jeg har hørt noget om, at hos BFG har du livsvarig garanti, du må flashe BIOS (mener jeg) og OC samt montere vandkøling på.


    Og så kan du jo altid OC yderligere.


    BFG er billigst, så det havde jeg selv nappet.


  • Alle kort kan vel OC det samme, pre-clocked eller ej, så det var mere ram mængden der bekymrede mig.
    Men at BFG tillader at man voldtager deres kort temmeligt groft er jo bonus :D Er deres PCB ikke også sort?

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

    Rettet en gang, sidst af nano ().

  • Quote

    Originally posted by nano
    Alle kort kan vel OC det samme, pre-clocked eller ej, så det var mere ram mængden der bekymrede mig.
    Men at BFG tillader at man voldtager deres kort temmeligt groft er jo bonus :D Er deres PCB ikke også sort?


    Nej, der er stor forskel desværre.


    Artisan har jo været ekstrem heldig med sit.. Med mindre det er som han nævner, pga. den lave Shader clock.. Må jeg prøve, når jeg får mit GTX tilbage. :)


    Jo afaik, er BFG's PCB sort. :)


    Mit Club3D er grønt (ad)! :/

  • altså nogle overclocker bare bedre end andre, men køber man nogle preclocked er de self handpicked og kan ofte mere. Men er de standard er det jo bare hit or miss. Mit overclocker elendigt, men fuck det, det har rigeligt med power

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.