Opsætning af TS/Vent server

  • Er der nogle der har erfaring med hensyn til opsætning af en Ventrilo/TS server?
    Leder efter en gratis server, som bare skal kunne klare 10 personer cirka, ikke noget stort.
    Har surfet lidt rundt på Ventrilo's site, men kunne ikke finde noget der sagde at xxx server var 'gratis'.


    Evt nogen der kunne smide et link til en gratis server download?
    Er lidt ligeglad med om det er TS eller Ventrilo, bare den kan klare 10 personer og er nogenlunde nem at sætte op som nybegynder.


    Kunne godt bruge lidt viden om hvordan det foregår at sætte sin egen server op mm.
    Er det er stort atbejde? Kræver det at man har meget forstand på det?


    Men som sagt er det bare en 10 mans server med 2-3 channels så ikke det helt store.


    På forhånd tak :D

  • Admin passworded er det du skal bruge når du selv connecter til din TeamSpeak 2 server, og SuperAdmin Passworded er det du bruger til at logge ind med via webinterfacet. Ingen af de to skal du ændre, men tag at skrive dem ned så du kan huske dem. Hvis du allerede har lukket vinduet kan du finde passwordsne i en log fil i din ts2 server mappe under programmer.


    God fornøjelse med din TS2 server. ;)


    - Edit,


    Skal lige siges er du sagtens kan lave dine passwords om via. webinterfacet hvis det var det du ville. Det kan du gøre ved at skrive: http://localhost:14534/slogin.html i din browser.

  • Du skal bare hente ventrilo 2.1 den er gratis at bruge og der kan være lige så mange som du lyster. Ud over det er den meget meget nem at sætte op og nok den bedste løsning.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Hej WHAT


    Inde på Ventrilo's site med downloads ser jeg kunne en med 2.1.0_2
    Link: http://ventrilo.com/download.php
    Det er den under den grønne download jeg tænker på. Er det den du omtaler?


    Jeg har nu leget lidt med TS serveren, og har fået sat et password, channels mm op.
    Da jeg så prøver at connecte til den siger den at den ikke kan finde hosteren til min server.
    Hvad skal jeg gøre for at finde ud af/rette dette problem?

  • Nej den ligger ikke på deres side mere men du kan finde den med google. Du skal have verision 2.1 og det skal være server versionen og til windows selvfølgelig med mindre du har en linux maskine stående.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Hmmm, som det ser ud lige nu her vil jeg nok fortrække TeamSpeak, jeg har bare et lille problem.
    Jeg har sat min server op med channels mm, men hvordan connecter jeg SELV til serveren?
    Når jeg prøver får jeg beskeden "Error, could not find hoster". Skal jeg hoste min server, og hvis det er tilfældet, hvordan gøres det så? :)


    Jeg har sat port 8767 til at være åben, så det er ikke noget med firewall tror jeg.

  • Du skal bare hente client programmet, og så connecte med den...

    Toshiba Satellite Pro M70-233


    2 gHz Intel Pentium Centrion
    1024 DDR ram
    256 MB ATI Mobility Radeon 700X
    100 GB Toshiba Harddisk
    1 GB Intel Pro/wireless 2200BG
    ___________________________