Bruger du briller?

  • Jeg har briller, men bruger dem alt for lidt :(


    Mener jeg har -0.5 eller -0.75 på begge øjne samt bygningsfejl. Og det gør virkelig en verden til forskel at bruge mine briller selvom det er så lidt.


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • -4,25 på begge øjne. Har briller men bruger dem meget sjældent. Holder mig til kontaktlinser i stedet.


    Fik kontaktlinser i 8. klasse allerede, men havde -1.25 i et år op til det, hvor jeg ikke gik med mine briller hehe. Lidt åndsvagt. :crazyeyes:


    Min styrke er steget 0.25 ad gangen, men ser ud til at være stagneret nu.

  • jeg ska faktisk bruge briller men gider ik, men har fået taget en syn test i år, mine øjn er faktisk blevet bedre end sidst jeg fik taget en test og det er omkring 5år eller noget siden og det var os der begyndte og ik gad og gå med briller mere :evil:

  • Alligevel mange som bruger briller 8o okayyy
    bruger ikk briller, har heldigvis et skarpt syn.

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • Højre: -1.6
    Venstre: -1.5 inkl. bygningsfejl


    Jeg har briller, men jeg ser underlig ud med dem, så jeg er gået over til linser.
    Glæder mig ikke til at jeg skal gå med briller når pollensæsionen endelig kommer i gear :boxed:

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

  • Quote

    Originally posted by Lecter
    ...Fik kontaktlinser i 8. klasse allerede, men havde -1.25 i et år op til det, hvor jeg ikke gik med mine briller hehe. Lidt åndsvagt. :crazyeyes: .......


    Hehe, havde også selv -3 før jeg fik kontaktlinser i 7. klasse. Ingen fattede hvordan jeg havde kunne klare mig inden da :crazyeyes:
    Men jeg vil da sige, at de 2-3 år jeg har gået og været halvblind inden da, har givet mig meget igen. Jeg har lært at lægge meget mere mærke til hvordan folk går, hvordan de og deres gang lyder og deres ansigtsmimik. Det gør dem utroligt meget nemmere at kende i mørke og på lang afstand ;)

  • Jeg bruger selv briller.. selvom jeg godt kan se uden - under tekster og lign.. men mindre ting så som Wow chat og avis skal jeg pænt tæt på..


    fik afvide at ens øjne bliver dårligere af at gå med briller så man skal skifte engang imellem..
    og hey, pigerne kan li det :)

  • hr ivst -8,25 på det ene og -8,75 på det andet, så er ret nærsynet og overvejer stærkt om at få linser, da brillerne i sig selv er hammerdyre (pg.a glassene, det er sådan noget specielt noget) plus at glasset bliver ret tykt oppe i de styrker...


    har hørt noget om at man kan få et mega tilskud til laserbehandling fra staten hvis man skal have stærke briller for at kunne se, hvilet virkeligt er noget jeg skal have taget mig sammen til at undersøge... hvis det passer, så er det moochie-moochie :P

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Jeg går med kontaktlinser hver dag nu og har gjort det i et halvt år.


    Det var godt nok mærkeligt i starten efter at have gået med briller i ca. 9 år.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Quote

    Originally posted by Foxx
    hr ivst -8,25 på det ene og -8,75 på det andet, så er ret nærsynet og overvejer stærkt om at få linser, da brillerne i sig selv er hammerdyre (pg.a glassene, det er sådan noget specielt noget) plus at glasset bliver ret tykt oppe i de styrker...


    har hørt noget om at man kan få et mega tilskud til laserbehandling fra staten hvis man skal have stærke briller for at kunne se, hvilet virkeligt er noget jeg skal have taget mig sammen til at undersøge... hvis det passer, så er det moochie-moochie :P


    Tag kontakt til din læge. Jeg mener at når styrken er over 8 får du det hele betalt. Min svigermors kæreste er lige blevet opereret og han gik fra -11 til -0,5.