• Hej


    søger hjælp til OC af C2Q-Q6600


    har aldrig OC noget før men nu skal det være, har kigget lidt på det og det er vist noget med at man giver CPU`en mere volt i bios men hvordan og hvad ellers ?


    er der nogle OC-guide på dansk



    Cheers


  • Argh. Jeg hader det der. jeg finder lige en god tråd til dig :)


    Edit: http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=80197&sid=
    Stil du sprøgsmål i denne her tråd, den anden bør vist hvile i fred ;)


  • FSB'en er "quad" dvs 1333mhz/4 = 333mhz fsb som vi kender den
    9multi x 333fsb = 2997MHz cpu speed.

  • men dit MSi bundkort sucks til overclocking desværre

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Originally posted by Slacker
    Argh. Jeg hader det der. jeg finder lige en god tråd til dig :)
    Edit: http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=80197&sid=
    Stil du sprøgsmål i denne her tråd, den anden bør vist hvile i fred ;)


    thanks


    Quote

    Originally posted by noxon
    FSB'en er "quad" dvs 1333mhz/4 = 333mhz fsb som vi kender den
    9multi x 333fsb = 2997MHz cpu speed.


    quad? er det ikke en dual cpu
    eller hvor kommer quad/ ind i billed



    Quote

    Originally posted by hot_fifty
    men dit MSi bundkort sucks til overclocking desværre


    hvad er der galt med MSI P965 Platinium
    det er det eneste MSI kort der kan køre med 1333 FSB


    • Conroe E6750 (2.66GHz) 1333
    • Conroe E6850 (3.00GHz) 1333


    og det klare sig da meget godt her http://www.tomshardware.com/20…core_2_corral/page20.html


    btw. jeg har ikke købt det enu :)

  • Quote

    Originally posted by DonRon9



    quad? er det ikke en dual cpu
    eller hvor kommer quad/ ind i billed


    Fordi FSB'en er quad-pumped.


    Det betyder at FSB'en kan overføre data 4x per clock-cyklus. I teorien ville det derfor være muligt at overføre 4x mængden af data, ved samme frekvens. Derfor opgives den teoretiske frekvens ofte som FSB-frekvensen.


    En kort forklaring:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Quad-pumped



    Ang. dine OC-planer.


    Kender ikke meget til MSI, men de færreste køber bundkort af det fabrikat, til brug i OC'ede systemer. Tror noget Asus/Abit ville være et bedre valg - Men har ikke så vildt meget erfaring, så måske andre tweakere ville være bedre stillet til at guide dig med bundkortet ;)

  • /4 har alså ikke noget med dual quad core at gøre


    fx. i mit gamle system


    FSB=400
    MULTI=11
    400/2 x 11 = 2200MHz


    skal man altid dividerer FSB`en med 4
    edit: arrr kun når det er intel og 2 hvis amd

  • Lige en anden ting... og du behøver self. ikke lytte til det.
    Men din sig er ret så grim da du skriver ALT info om dit HW... Altså vi andre ved f.eks. godt hva et MSI P965 Platinum er, vi behøver ikke at se alt hvad det kan;) For så kan du jo ligeså godt også smide et link til det + et review:))


    Det ser bare meget noobish ud...
    Prøv bare at lur på hvordan andre sætter det op. og evt. få lidt inspiration. (Bare en ide :idea:)


    Mvh Mads :T

  • /start :offtopic:
    Hvorfor skal folk blande sig i hvad folk vælger at fylde i deres SIG????


    Nogen brokker sig over at der står for meget...
    Nogen brokker sig over at der står for lidt...
    Nogen brokker sig over for meget grafik...
    Nogen brokker sig over hvad slags info der er...


    Min bøn: Kan I ikke acceptere at folk har andre lyster ang. deres SIGs og så lade dem have det i fred? Der er PT flere steder på forum hvor folk brokker sig over SIGs og det er da lidt spild af tid? Eller det er måske bare mig der er irriteret?


    :offtopic:/end

  • den må ikke være så stor. Også forvirrende når den er så stor. Bare følg reglerne, det gør vi andre

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Hurra for folk der går i små sko....


    Nu har jeg rettet min SIG...Den indeholder nøjagtig det samme, men er ikke helt så bred (eneste regel, den overtrådte). Håber at din lille papkasse verden ikke braser sammen, så vi kan komme tilbage til noget relevant :pokey:

  • Quote

    Originally posted by Sensation
    ker der!!!... Jeg tror hellere du må snakke med MODs om din sig størrelse.. vi andre forstår bare at sende budskabet videre vi laver ikke reglerne...


    Mvh Mads :T


    Nemlig, og den er stadig alt for høj, hvis alle havde sådanne sig.'s skulle man lede i flere timer efter det der bliver skrevet i tråden.

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • så er min sig retted..


    Vedr. FSB


    hvis en har dette system overclocket til...


    Asus P5B Deluxe 1066MHz
    E6600 Conroe @ 3200Mhz - 400x8 1.375 Vcore
    2x1024 Buffalo 800MHz PC6400


    FSB=400 (x4 intel)
    så er den FSB mobo skal understøtte 1600 ?


    og hvad med ramne de understøtter kun 800 ?



    det ser ud til at hvis jeg kan få sat mig ind i hvordan FSB contra MHz virker så kan jeg så småt begynde at overclocke

  • Quote

    Originally posted by PL Knudsen
    Hurra for folk der går i små sko....


    Nu har jeg rettet min SIG...Den indeholder nøjagtig det samme, men er ikke helt så bred (eneste regel, den overtrådte). Håber at din lille papkasse verden ikke braser sammen, så vi kan komme tilbage til noget relevant :pokey:


    Få nu bare rettet din signatur ind efter reglerne, i stedet for at tude så meget!


    Og stop så det :offtopic: !!





    Der skal godt nok lidt flere volt på vcore end 1.375.


    Men ja, bundkortet skal understøtte 1600 og op eftter.. Men tag dog minimum et nForce 650i MCP i stedet.. Det er nemmere at OC med, da du kan køre uafhængigt af RAM (Unlinked).


    RAM modulerne skal bare have lidt mere juice, så kan de knaldes højere op.


    Men ææhh.. Skal du ikke lige have et system, før du kan begynde at OC? :crazyeyes:


    Det system i din signatur, kommer du nok til at vente et stykke tid på endnu.


  • høhø, nej omvendt.. ;)